Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 102 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Wel XT en Fox voor&achrer. Leuk ding!

26 of 29er?
En zelfs een tandemachterrem op het voorwiel :wink:
non-fixie schreef:
vr 28 okt, 2022 19:54

Zoiets?

Afbeelding
De kniptang uitgeleend en nooit meer terug gekregen? :lol:
Jurr schreef:
za 29 okt, 2022 21:24
Wel XT en Fox voor&achrer. Leuk ding!

26 of 29er?
26". Het is een Canyon Nerve AL+ uit ik denk 2013.
Aangezien ie toch mishandeld is heb je mooi gelegenheid om er een vette zevenentwintigenhalvert van te maken 8)
Grandonneur schreef:
zo 30 okt, 2022 23:51
Aangezien ie toch mishandeld is heb je mooi gelegenheid om er een vette zevenentwintigenhalvert van te maken 8)
Zeker als de wielen dusdanig gevolgen hebben ondervonden van de mishandelingen dat vervanging van eentje of allebei noodzakelijk is dan kan dat best interessant zijn om naar te kijken ja.

Een Fox voorvork heeft daar vaak wel ruimte voor, zelfs met nog ruimte voor een lekker brede en dus ook hoge band. Wel uiteraard even checken of dat inderdaad past over de gehele veerweg, dus ook met de lucht uit de vork.

Voor de achterkant vaak wat lastiger te zeggen op voorhand, al heb je soms het geluk dat iemand ergens ervaringen en/of foto's met een specifiek frame en een 27.5 upgrade gedeeld heeft. En net als voorop wel op je clearance voor modder letten natuurlijk.

Leuke fiets trouwens met die 150mm veerweg voor en achter (-:
Nou, ik wil niet gelijk alles vervangen. De mishandeling waar de eerste aandacht naar uitgaat is het vervangen van alle (echt) lagers. Te beginnen van de wielen. Die laatste zien er verder eigenlijk nog oké uit. De banden leken wel aandacht te krijgen, dus ook die zijn oké.
Mijn grootste uitdaging zit denk ik straks in het wegkrijgen van de speling in de achtervering. De as bij de bracket heeft veel speling. Hopelijk vervangbare en vindbare busjes daarin. Maar alles op zijn tijd.
Mag ik even vloeken in de kerk?
Dit is mijn nieuwe aanwinst, Een echte scheurbak!

Afbeelding
Is geen vloeken in de kerk hoor. Je kan best nog een grote bikepacking frametas kwijt; zeker voor een fully ;)
Mr. Z schreef:
ma 31 okt, 2022 18:31
Mag ik even vloeken in de kerk?
Dit is mijn nieuwe aanwinst, Een echte scheurbak!
Een fiets is een fiets en zeker een sportieve fiets is altijd een aanwinst. lekkere knalbak hoor!
Ook maar even vloeken in de(ze)kerk dan, mijn nieuwe frame van project 12 cycleworks. :)

Afbeelding
wauw! dat model Vegur is ook mooi! "hier komt toch wel een vaste voorvork in, hè" :wink:
De Vegur is inderdaad een mooie basis als je op zoek bent naar een bikepacking fiets die wat meer naar een gravelracer neigt. Het mooie van custom (en zeker van P12) is dat er veel mogelijk is. De modellen zijn een uitgangspunt en worden standaard op maat gemaakt, maar daarbinnen heb je nog allerlei keuzes en als je echt wat anders wilt kan er ook veel. Dit wordt voor mij wel echt een MTB, voor het overige pak ik mijn Idworx of mijn stalen Salsa met vaste vork.
Da's een heel fraai stuk vakwerk :)
Die is mooi zeg! Benieuwd naar de verdere opbouw (-:
Mooi frame in een mooie kleur!
Veel plezier met opbouwen!
Deze voor de gravelbike (om de camera mee te nemen)... maar gaat retour want net iets langer dan aangegeven (dus te weinig plek tussen tasje en zadel) en erg krap aan de binnenkant vanwege de dikke zijkanten (en loopt taps toe naar boven). Plus klittenband aan de binnen-zijkanten waardoor de camera er niet lekker uit komt (blijft beetje steken). Wordt dus zoeken naar een andere oplossing. Op de Koga heb ik snackpacks maar ik verwacht dat ik bij staand klimmen met mijn knieën er tegen aan kom op de gravelbike (is korter). Misschien dan toch een halve frametas.

Enne... helaas Made in China trouwens ;)

Afbeelding
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 23:41
Deze voor de gravelbike (om de camera mee te nemen)... maar gaat retour [...]
Dus eigenlijk een aanwinst die toch geen aanwinst blijkt te zijn? ;)
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 23:41
Op de Koga heb ik snackpacks maar ik verwacht dat ik bij staand klimmen met mijn knieën er tegen aan kom op de gravelbike (is korter).
Maar da's toch gewoon te testen als je ze al hebt? Even van de ene fiets naar de andere overzetten en testrijden, waarna het geen verwachting meer zou moeten zijn ;)
Jurr schreef:
wo 09 nov, 2022 11:17
Maar da's toch gewoon te testen als je ze al hebt? Even van de ene fiets naar de andere overzetten en testrijden, waarna het geen verwachting meer zou moeten zijn ;)
Ga ik idd nog testen. Maar bij de Koga kom ik er bij steile klimmen soms al tegen aan en de gravelbike is nog enkele cm korter.
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 23:41
Deze voor de gravelbike (om de camera mee te nemen)... maar gaat retour want net iets langer dan aangegeven (dus te weinig plek tussen tasje en zadel) en erg krap aan de binnenkant vanwege de dikke zijkanten (en loopt taps toe naar boven). Plus klittenband aan de binnen-zijkanten waardoor de camera er niet lekker uit komt (blijft beetje steken). Wordt dus zoeken naar een andere oplossing.
Ik heb deze ook maar dan een wat grotere versie, de Mag Tank 2000 ("is 50% groter dan de reguliere Mag Tank.")
Bevalt mij goed.