Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegschaamte? - Pagina 31 - Forum Wereldfietser

Vliegschaamte?

712 berichten
Fedor schreef:
ma 07 nov, 2022 19:42
Polling schreef:
ma 07 nov, 2022 19:22
Die laatste zin mag je uitleggen.
Er zijn elders wel een aantal Twitterdraadjes aan bod gekomen waaruit bleek dat iig sommige sympathisanten zelf nog redelijk recent de hele wereld waren overgevlogen.

Absoluut geen trend maar ze zitten er tussen (maar niet genoeg om de grote aantallen te verklaren).
Da maakt je constatering duidelijk. Ik dacht dat je hintte op sympathisanten hier.
Flix schreef:
ma 07 nov, 2022 18:26
Valt wel mee met de vliegschaamte, lijkt het:
Luchtvaartnieuws.nl - Ryanair vervoert recordaantal passagiers en boekt hogere winst dan voor corona.

Of komt dat omdat verschillende deelnemers en sympathisanten van de acties op Schiphol zelfs al behoorlijke fervente vliegers blijken te zijn?
Die laatste zin vind ik suggestief en een exponent van een trend die we de laatste jaren vaker zien.
De groep veroordelen omdat sommigen geen onberispelijk 'heilig' gedrag vertonen. ( iets met woke )
Om te beginnen moet een dergelijke bewering onderbouwd worden en daarnaast zou ik zeggen: 'nou en?'

Op dit forum zijn er verscheidene mensen met een actieve vorm van vliegschaamte.
Moet je deze mensen dan gelijk met pek en veren insmeren wanneer enkelen van hen dan tóch in een vliegtuig stappen?
Wees gewoon blij dat deze mensen minder vliegen dan voorheen!
Poppink schreef:
di 08 nov, 2022 09:08
Op dit forum zijn er verscheidene mensen met een actieve vorm van vliegschaamte.
Moet je deze mensen dan gelijk met pek en veren insmeren wanneer enkelen van hen dan tóch in een vliegtuig stappen?
Wees gewoon blij dat deze mensen minder vliegen dan voorheen!
Hier hoeft niemand met pek en veren te worden ingesmeerd. Dat zou anders zijn als mensen anderen veroordelen over hun vlieggedrag (zoals bij de Vakantiefietser) en tegelijkertijd zelf wel blijven vliegen. Die zijn er volgens mij op het forum niet.

Bovenstaande hypocritische situatie klinkt absurd maar menig persoon (buiten het forum) maakt zich daar schuldig aan. Neem alleen al bepaalde politici maar ook onder demonstranten en sympathisanten is dat het geval. Wel de vluchten naar Benidorm veroordelen maar hun "culturele reis" naar Bali moet wel doorgang vinden.
Gisteren in Tubantia.


‘Als ie er toch ligt, open hem dan’: pleidooi voor burgerluchthaven in Enschede

ENSCHEDE - Een burgerluchthaven trekt bedrijven aan, levert banen op en maakt Enschede als stad aantrekkelijker. Dat stellen de VVD in Enschede en Burger Belangen Enschede. Zij willen dat Twente Airport weer een volwaardige burgerluchthaven wordt en stellen dat voor aan de rest van de gemeenteraad..

Martin
Eelde draait met verlies, Münster-Osnabrück draait met verlies, Maastricht-Aachen is een bodemloze put.
Leren ze het dan nooit?

:oops: Ik kom even niet uit Twente hoor. :oops:
martinderoo schreef:
di 08 nov, 2022 10:43
‘Als ie er toch ligt, open hem dan’: pleidooi voor burgerluchthaven in Enschede
ENSCHEDE - Een burgerluchthaven trekt bedrijven aan, levert banen op en maakt Enschede als stad aantrekkelijker. Dat stellen de VVD in Enschede en Burger Belangen Enschede.
Wordt een stad aantrekkelijker als de omgeving volgebouwd wordt met nog meer enorme bedrijfsgebouwen, als er geen werknemers meer te vinden zijn voor in zorg, onderwijs en OV, als er daarom werknemers van buiten moeten worden aangetrokken die in nieuw te bouwen huizen moeten wonen waar andere schaarse ruimte voor gebruikt moet worden en waar om de haverklap een vliegtuig over je dak heen vliegt?
Het is inmiddels 2022 en geen 1982 meer.

In Heerlen was een paar dagen geleden nog een hoerastemming over een grote nieuwe werkgever. Inmiddels zijn er ook andere geluiden:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20221107_95404297
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20221107_94989640
Poppink schreef:
zo 06 nov, 2022 11:10
Hier in Twente staken ze banden van dure auto's lek.
Sterker nog: De activisten laten zelfs banden van elektrische auto's (omdat die te groot of te duur zijn in de ogen van de activisten) leeg lopen. Dan vraag ik me af wat de werkelijke agenda van veel activisten is.
Vorige week in Tubantia .

Er staat leeg laten lopen niet lek steken.


Actiegroep slaat toe in Enschedese wijk: 'Was ik er maar uit gegaan toen ik ze hoorde’

In Enschede hebben actievoerders van Tyre Extinguishers van maandag- op dinsdagnacht de banden van 41 auto’s leeg laten lopen. „Was ik er maar uit gegaan toen ik ze hoorde.”

Martin
martinderoo schreef:
di 08 nov, 2022 11:19
Er staat leeg laten lopen niet lek steken.
Sorry, steek laten vallen.
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 10:56
Poppink schreef:
zo 06 nov, 2022 11:10
Hier in Twente staken ze banden van dure auto's lek.
Sterker nog: De activisten laten zelfs banden van elektrische auto's (omdat die te groot of te duur zijn in de ogen van de activisten) leeg lopen. Dan vraag ik me af wat de werkelijke agenda van veel activisten is.
Hier passeer je volgens mij een grens.
Degenen die een band lek prikken, maar ook degene die dit weg zet als activisme.
Om vervolgens zelf je punt ermee te willen maken?

Als activist prik ik geen autobanden lek. Dat stuit mij ten zeerste tegen de borst.
In mijn kennissenkring heb ik eigenaren van elektrische auto, dat terzijde. Ook vrienden die vliegen.
martinderoo schreef:
di 08 nov, 2022 11:19

In Enschede hebben actievoerders van Tyre Extinguishers van maandag- op dinsdagnacht de banden van 41 auto’s leeg laten lopen.
Tot ze een keer iemand treffen die het als eigenaar van zo'n auto non-verbaal op wil lossen met zo'n idioot die z'n banden leeg laat lopen danwel lek steekt....
Het is bovendien gevaarlijk, want het is slechts een kwestie van tijd voordat iemand, die het niet meteen in de gaten heeft dat de banden leeg staan, in de eerste paar meter van de rit al in de problemen komt en bijvoorbeeld door een slip in een bocht van een woonstraat een spelend kind op de stoep doodrijdt.
Poppink schreef:
di 08 nov, 2022 09:08
Die laatste zin vind ik suggestief en een exponent van een trend die we de laatste jaren vaker zien.
Het was mijn zin, dus ik reageer ff.
Als je de Insta account van sommige jeugdige activisten ziet, dan zou je begrijpen wat ik bedoel. Überhaupt lijken er tegenwoordig jonge mensen te zijn die vooral vliegen om hun social media hot & hip te houden.

Er werd dan ook gedemonstreerd tegen privé vliegen, en dat doen ze toch niet. 8)
Flix schreef:
di 08 nov, 2022 11:45

Het was mijn zin, dus ik reageer ff.
Als je de Insta account van sommige jeugdige activisten ziet, dan zou je begrijpen wat ik bedoel. Überhaupt lijken er tegenwoordig jonge mensen te zijn die vooral vliegen om hun social media hot & hip te houden.

Er werd dan ook gedemonstreerd tegen privé vliegen, en dat doen ze toch niet. 8)
Screenshot_915.png
Sociale media
joukon schreef:
di 08 nov, 2022 11:33
Hier passeer je volgens mij een grens.
Degenen die een band lek prikken, maar ook degene die dit weg zet als activisme.
Hoe wilde je het anders noemen? Terrorisme?
joukon schreef:
di 08 nov, 2022 11:33
Degenen die een band lek prikken, maar ook degene die dit weg zet als activisme.
En hoe verklaar je dit? Wat heeft zwarte piet met het klimaat te maken? Of is dat omdat de agenda van XR veel breder is en klimaat alleen een hulpmiddel is?

https://extinctionrebellion.nl/extincti ... -kan-niet/
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 11:55
joukon schreef:
di 08 nov, 2022 11:33
Hier passeer je volgens mij een grens.
Degenen die een band lek prikken, maar ook degene die dit weg zet als activisme.
Hoe wilde je het anders noemen? Terrorisme?
Dit valt volgens mij onder de kop van aangifte doen bij de politie vanwege vernieling.

Je kan toch moeilijk elk strafbaar feit activisme gaan noemen.
joukon schreef:
di 08 nov, 2022 11:51
Screenshot_915.png
Ik begrijp niet zo goed wat dit plaatje met mijn reactie te maken heeft. In alle twee komt het woord 'social media' in voor, is dat het?
Maar je hoeft niet te antwoorden, want het verder ook niet zo van belang.
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 10:56
Sterker nog: De activisten laten zelfs banden van elektrische auto's (omdat die te groot of te duur zijn in de ogen van de activisten) leeg lopen.
In de NRC van 30 september stond een artikel hierover: Van een kleine benzineauto naar een elektrische SUV, schieten we daar veel mee op?

Een paar citaten voor wie het artikel niet kan lezen: Het irritantste aan de Tyre Extinguishers is misschien nog wel dat groene linzen hun belangrijkste wapen zijn. Zo simpel is het althans volgens de instructies op de website: ventieldopje opendraaien, linzen erin stoppen – het mag ook rauwe couscous zijn – en weer dichtdraaien. Gevolg: de autoband loopt leeg. Toe te passen op elke willekeurige SUV, schrijven ze, bij voorkeur in een dure of middenklassewijk, en dit ’s nachts, „under the cover of darkness”.

[...]

Laffe, anonieme anarchisten versus klimaatverwoestende asociale SUV-rijders; niets kan meer buiten de cultuurstrijd blijven, zoveel is duidelijk. Maar wie toch een poging doet, kan enkele ongemakkelijke waarheden over de SUV moeilijk negeren.

[...]

Door de jaren heen zijn de meeste auto’s groter geworden, door de toevoeging van kreukelzones, technologisch vernuft en comfort. De Mini Cooper bijvoorbeeld is al lang niet meer mini, maar anderhalf keer zo groot als het origineel. Daarnaast zijn de auto’s van nu een stuk zwaarder: de vernieuwde, elektrische versie van het geliefde Volkswagen-camperbusje dat dit najaar op de markt komt, weegt 2.500 kilo, ruim twee keer zo veel als het origineel uit 1950.
De SUV is de overtreffende trap van de groeiende personenauto. En razend populair. Sinds maart vorig jaar is de SUV het meest verkochte autotype in Nederland, gewilder dan de kleinere hatchback, blijkt uit gegevens van RDC, een databedrijf voor de autowereld. De oorzaak is een kip-en-eiverhaal: autofabrikanten beantwoorden aan de vraag van consumenten, maar jagen die ook aan door steeds meer SUV-modellen op de markt te brengen.


[...]

„Er is veel miscommunicatie over elektrische auto’s”, zegt Farzaneh Bahrami, docent Stedelijk Ontwerp en Mobiliteit aan de Rijksuniversiteit Groningen. „En het is tijd om iets van hun aureool weg te nemen. Mensen denken: ‘Ik rijd uitstootvrij en ik heb er meer voor betaald, dus ik doe mijn deel.’ Maar ze realiseren zich niet dat de vervuiling voor de productie elders plaatsvindt en dat de banden van elektrische auto’s meer microplastics loslaten, omdat die auto’s zwaarder zijn. En vooral zien ze het simpele feit over het hoofd dat wat ze met een elektrische SUV doen ook met een veel kleinere elektrische auto kan, zeker in de stad.”
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 12:12
joukon schreef:
di 08 nov, 2022 11:33
Degenen die een band lek prikken, maar ook degene die dit weg zet als activisme.
En hoe verklaar je dit? Wat heeft zwarte piet met het klimaat te maken? Of is dat omdat de agenda van XR veel breder is en klimaat alleen een hulpmiddel is?

https://extinctionrebellion.nl/extincti ... -kan-niet/
Ja joh, de wereld is vreselijk. Gecompliceerd allemaal.