Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tracker - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tracker

Het delen van je locatie schijnt ook te kunnen via Komoot. Heeft iemand daar ervaring mee?
CorneK schreef:
do 16 feb, 2023 10:27
Het delen van je locatie schijnt ook te kunnen via Komoot. Heeft iemand daar ervaring mee?
Je live locatie delen op komoot
De Live Tracking functie in komoot Premium geeft je de mogelijkheid om je locatie in realtime te delen tijdens het opnemen van een Tour. Zo kunnen je veiligheidscontacten altijd je locatie in realtime op de kaart zien, maar ook je resterende batterij en verwachte eindtijd.


Bron: https://support.komoot.com/hc/nl/articl ... 20eindtijd.
R!k heeft het volgens mij correct geformuleerd.
Voor het track & trace met het thuisfront zijn 2 dingen nodig, namelijk positiebepaling en communicatie.
De Apple tag kan positioneren en maakt gebruik van andere telefoons in de buurt om die positie door te geven, zoals bijvoorbeeld je eigen telefoon.
Zoiets helpt natuurlijk niet als je met je fiets ergens ver weg bent.
Garmin kan positie bepalen maar heeft voor de communicatie iets anders nodig, bijvoorbeeld je telefoon.
Komoot maakt gebruik van wat je telefoon kan: positie en communicatie.
Je telefoon heeft alles aan boord.
Kortom: maak gebruik van Google Maps voor de alles in een oplossing.
De Apple Air tags hebben hier geen nut. Want die kunnen alleen gezien worden door de eigenaar.
Maar die eigenaar zal een iPhone bij zich hebben (want daar werken de AT's alleen maar mee), en die kan prima onbeperkt locatie delen met wie je maar wilt.

Als iOS gebruiker moet je zeker geen Google gebruiken, want het iOS kan het dus prima zelf, zonder alle problematische privacy inbreuken van het immer data-hongerige Google.
Met een Android telefoon heb je geen keuze, maar dan heb je je toch al eerder overgegeven aan het 'Don't be evil' Google.
Flix schreef:
do 16 feb, 2023 11:38
.. alle problematische privacy inbreuken van het immer data-hongerige Google.
Met een Android telefoon heb je geen keuze, maar dan heb je je toch al eerder overgegeven aan het 'Don't be evil' Google.
Stel dat ik zou ingaan op deze clickbait, dan zou ik kunnen verwijzen naar de misstanden bij Apple: https://nos.nl/l/357343. Maar dat doe ik niet, want dat zou te veel offtopic worden.
We gaan niet 'bashen'.
Wat Apple doet zal ook niet altijd oké zijn. Vreemd genoeg krijgt Apple vaak wel kritiek over misverstanden in Chinese fabrieken, waar ook Samsung en anderen hun foons laten maken.

Maar het gaat mij om privacy. Het is simpel: een belangrijk verdienmodel van Google is het verkopen van data aan derden. En jij bent medeleverancier van die data. Meestal omdat je graag gebruikt maakt van al die mooie 'gratis' diensten van Google.
Dit is een feit, en daar hoef je geen probleem mee te hebben. Wat meestal wordt veroorzaakt door het gebrek aan kennis, en daarmee kop-in-het-zand houding.
Als je wat bewuster in deze materie zit, blijft je, waar mogelijk, weg van Google.

Edit: zie dat je intussen je post hebt aangepast. Nou ja, whatever.
Okay, mee eens. Ik heb zelf op telefoon en laptop zo veel mogelijk opties uit staan wat betreft delen van data, maar eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen in dat Google daar netjes mee omgaat. Ik sta er niet naïef in, maar kan er mee leven.
willem.m schreef: …de misstanden bij Apple….
Apple als metafoor voor al het slechte wat de tech-industrie voortgebracht heeft?
Een beetje als CenterParcs en Mc Donalds ooit de standaard waren voor domme-mensen-vakanties en slecht eten… :?

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
do 16 feb, 2023 15:25
Een beetje als CenterParcs en Mc Donalds ooit de standaard waren voor domme-mensen-vakanties en slecht eten… :?
Ow…is dat niet meer zo dan? :oops:
AI is de toekomst, dus ik vind mensen met een smartphone de nieuwe 'domme' mensen, want 'we' trappen allemaal in de val door het apparaat overal en altijd in te zetten, we hebben ons leven al weggegeven.
fud0 schreef:
vr 17 feb, 2023 21:08
AI is de toekomst, dus ik vind mensen met een smartphone de nieuwe 'domme' mensen,
Dat is nogal een stelling.
Mogelijk includeer je jezelf in die 'domme' groep, tenzij je geen gebruik maakt van een smartphone.
Een smartphone maakt ook nu al veel gebruik van AI, zoals bij vragen aan Google, Cortana, Siri, Cortana, Deeple en noem maar op.
Bovendien is een smartphone, in de ruimere zin en computer het vehikel waarmee AI zich voortbeweegt.
Alle technieken kunnen tegen je gebruikt gaan worden (het verraad van de techniek) en van AI .. vrees ik dat. AI kan een volk of de massa platleggen, zonder een kernbom nodig te hebben. Ik heb geen smart-phone. Ik betaal bewust contant. Als iedereen dat doet is er minder kans op machtsvertoon mogelijk, iig niet op 'die vlakken' en geeft het volk ook een sein af.. 'tot hier en niet verder.'
Dankzij Machine learning en AI kunnen we bijvoorbeeld foto's delen van de mooiste, 'unieke' (want fake) kampeerplekken:
https://thiscampsitedoesnotexist.com/ro ... slnn6qlta/
public.png
Nog meer fake beelden:
https://thisxdoesnotexist.com/

Podcast
https://mapscaping.com/podcast/fake-satellite-imagery/

En ik heb chatgpt gevraagd om een gedicht te schrijven:

Thisxdoesnotexist, a world of wonder,
Where pixels dance and dreams thunder,
A place where code and art entwine,
And imagination flows like wine.

Here, a world without limits or bounds,
Ideas and concepts know no bounds,
An endless array of possibilities,
A playground for digital realities.

The pixels shift and change with grace,
As ideas materialize in this virtual space,
A place of wonder, strange and new,
Where the impossible becomes true.

But beyond the code and the machine,
Thisxdoesnotexist is but a dream,
A vision of a world yet to be,
A promise of what we could see.

So let us explore and dream anew,
In this world that is but an avenue,
For the creative to run wild and free,
And bring to life what we dare to see.
fud0 schreef:
vr 17 feb, 2023 22:10
Ik heb geen smart-phone. Ik betaal bewust contant.
Dat is vandaag de dag heel uitzonderlijk!
Klasse hoor!
Gaan we elkaar de maat nemen?
willem.m schreef:
vr 17 feb, 2023 22:14
Dankzij Machine learning en AI kunnen we {etc. etc.}
En dus?
... hebben we straks geen idee meer wat echt is omdat bijvoorbeeld een AI-forumdeelnemer zelfs twee keer Cortana in een zin schrijft om echt te lijken en we dus niet meer weten of Poppink wel echt is.
Er is best wat voor te zeggen om gebruik van een smartphone te beperken maar laten we het niet groter maken dan het is. Bovendien neem ik aan dat mensen op het forum wel een computer hebben of wordt elke post mbv een duif naar de vereniging gestuurd? Een smartphone is in de basis, zoals gezegd, een computer. Dus van mij geen applaus voor contant betalen of het niet hebben van een smartphone. Doe je ding, ik vind het best.
Leon schreef:
vr 17 feb, 2023 22:42
willem.m schreef:
vr 17 feb, 2023 22:14
Dankzij Machine learning en AI kunnen we {etc. etc.}
En dus?
... hebben we straks geen idee meer wat echt is omdat bijvoorbeeld een AI-forumdeelnemer zelfs twee keer Cortana in een zin schrijft om echt te lijken en we dus niet meer weten of Poppink wel echt is.
Dat.

En er zullen diverse creatieve beroepen zoals we die nu kennen gaan veranderen. Denk aan tekstschrijvers, fotografen, ontwerpers... Eigenlijk alles waarvan al een enorme bak data voorhanden is. Ze zullen niet verdwijnen, maar hun toegevoegde waarde in het produceren van content op een andere manier gaan leveren.

Ik heb hier overigens geen mening over; ik constateer alleen maar.

Al lijkt het me wel interessant als er een paar chatbots op dit forum gaan meedoen. Ik denk dat het niet eens zo lastig zal zijn om op basis van de huidige forumdeelnemers zelflerend een eigen botprofiel te ontwikkelen. Bijvoorbeeld 'iemand' die graag anderen helpt, met de accenten azijnpisser en complotdenker, en -niet onbelangrijk- 24/7 beschikbaar. Een paar bots er nog bij en we hoeven alleen nog mee te lezen.
willem.m schreef:
za 18 feb, 2023 09:15
En er zullen diverse creatieve beroepen zoals we die nu kennen gaan veranderen. Denk aan tekstschrijvers, fotografen, ontwerpers... Eigenlijk alles waarvan al een enorme bak data voorhanden is. Ze zullen niet verdwijnen, maar hun toegevoegde waarde in het produceren van content op een andere manier gaan leveren.
Ik heb hier overigens geen mening over; ik constateer alleen maar.
Geen constatering maar een gok. Ik denk dat je er naast zit, op zijn minst qua fotografen. De opdrachten in mijn fotografentijd waren voor 100% concrete zaken: bijeenkomsten, trouwerijen, portretten, nieuws, productfotografie, makelaarsfotografie e.d., niet in die volgorde. Dat zijn allemaal zaken waarvan de foto's waarheidsgetrouw moeten zijn qua fysieke situatie. Dat kan AI niet omdat AI niet aanwezig is bij het onderwerp omdat het onderwerp en de gebeurtenissen zelf nieuw zijn.
Het aantal foto-opdrachten waarbij je als fotograaf zelf het onderwerp zelf mag bepalen zijn op zijn minst gering.
Anders geformuleerd: met puur creatieve fotografie was toch al lang geen droog brood te verdienen.

Voor tekstschrijvers zou wel eens hetzelfde kunnen gelden. Hoe moet een bot een stuk schrijven over de huidige situatie in een bepaald land?
Idem ontwerpers. Je bedoelt waarschijnlijk designers, maar zelfs dan. Een goede designer houdt rekening met tal van aspecten voor wat betreft het te maken object zoals gebruik, mechanica, veiligheid, produceerbaarheid en - verguisd - de marketingafdeling.
Oké, je hebt helemaal gelijk.