Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hilleberg akto...of toch niet? - Forum Wereldfietser

hilleberg akto...of toch niet?

hoi allemaal,
ik ga in de zomer in scandinavie fietsen (wrsl finland en zweden) en zoek hiervoor een tentje. Aangezien ik voor het eerst helemaal solo ga zoek ik nu een tent waar ik echt op kan vertrouwen (het is natuurlijk hilarisch als midden in de nacht in de stromende regen je luifel in elkaar zakt...maar ik denk dat ik daar in mijn eentje toch wat meer moeite mee heb).
Ik heb veel tentjes bekeken en ben al snel verliefd geworden op de akto van hilleberg. Maar...die is toch eigenlijk wel iets meer dan beetje boven mijn budget.
Mijn vraag is: is de akto het geld waard?

of welke andere tentjes zouden jullie mij adviseren? (1-pers + tassen, lichtgewicht, liefst ook een beetje mugproof en zwemmen is leuk, maar niet in mijn tent)

Dag Eline,

Kijk ook even bij de eerdere discussies over het eeuwige tentkeuzeprobleem...

Ben zelf ook solofietsend en behoorlijk tevreden over de (voordelige) Jack Wolfskin weightwatcher. Vooral het opzetten is een fluitje van een cent.. en zeer waterdicht gebleken.

Het model is geloof ik wel vervangen door JW, heet nu dacht ik Pocket Hotel.

Groetjes,

Astrid
Ik ben uiterst tevreden met Hilleberg. Lichtgewicht, ruim, duurzaam en zet snel op. Kost wel wat meer. Als je veel reist, haal dat verschil er wel uit.

Groetjes,

Bert

Ben al drie seizoenen erg tevreden over mijn Akto. Zag de Akto voor het eerst op een verregend ligfietspaasweekend. De Aktoslapers leken tevredener dan andere solotentslapers. Nadeel is wel dat ik altijd op mijn rechterkant slaap en dat de deur dan achter je zit en je minderlekker naar buiten kijken kan. De ventilatie vind ik top. Stormvast en waterdicht. Degelijk. Met slecht weer is de ruimte net voldoende. Bij slechtweer verwachting laat ik mijn Ortliebs gewoon aan mijn fiets zitten. Dan heb je iets meer ruimte en ben je sneller (is droger) weg. De Akto is een aanrader.

Niko

Heb sinds '98 ook een Akto en ben er zeer tevreden over.
- Al mijn zooi past onderweg zonodig in de tent (excl. fiets :-)). Tassen kun je onder het luifel proppen.
- Tent staat zonder veel moeite als een huis (heb er wel wat stevigere rotspennen bijgekocht. in combi met kleiharingen kun je dan op bijna elke ondergrond uit de voeten. Scheerlijnen zet ik bijna nooit uit. Niet nodig, alleen bij zeer harde wind wel eens gedaan.
- Afwerking is top. (heeft geen tapenaden die kunnen loskomen enzo...)
- Hij Werkt gewoon. (functioneel)

Laatste trip in Zweden (ongepland) de ultieme waterdichtheids test gedaan en doorstaan. Tent stond na een gigantische hoosbui in 5 cm water en lekte niet. (Op zich wel lekker zo'n waterbed)
Je kweekt dan wel medelijden met zo'n minitentje op zo'n natte vlakte, maar nadat ik de hele tent naar een van de weinige droge plekken gesleept had (met de spullen gewoon er nog in) kon ik al weer lachen.
Het gros van de overige kampeerders aldaar niet echt...

Kortom...goeie tent en zijn geld waard. Maar wellicht zijn er natuurlijk nog andere goede tenten.

Ronald