Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1426 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34165 berichten
Grandonneur schreef:
do 02 mar, 2023 16:44
... van een stadje ...
Nou, "stadje"..., zo klein nou ook weer niet. :-)
Tsja met die voorzet wordt het wel heel gemakkelijk, er zit nog een koninklijk tintje aan de brug: https://www.google.nl/maps/place/Prinse ... 83pc?hl=nl
Ik heb twee jonge kleinkinderen te logeren, anders had ik hem zelf wel ingeschoten, nu heb ik te weinig tijd om een volgend plaatje te zoeken en te monitoren.
Correct janh! De volgende is voor jou. Had even het vermoeden dat Peter op de fiets was gesprongen voor het bonuspunt maar die wordt niet verzilverd deze keer. legitiem excuus natuurlijk.
Ja, Peter weet terecht zijn prioriteiten te stellen. 👍
Nieuwe opgave:
KnipselBB.JPG
Afbeelding

Zoek de 10 verschillen :wink:
Lochranza dus. Al weer 13 jaar geleden...
👍
Keesswart mag de volgende plaatsen.
Hier komt ie.

Afbeelding
Mooi plaatje!

Is het tussen Skye en Ullapool?
Nee, ook niet in de buurt.
Een minuut eerder maakte ik deze foto.

Afbeelding
Dan waarschijnlijk Noorwegen.
Ja, dat tweede plaatje riekt naar Noorwegen (of Noord-Zweden). Alleen heb ik zelf in Noorwegen nooit zo'n kale, conusvormige berg gezien als op de eerste foto (wel in Ierland, Schotland en IJsland). Een reisverslag van Noorwegen ontbreekt op de site van Kees, maar er circuleert wel een artikel dat hij voor Op Pad heeft geschreven.

Nu de zon gaat schijnen ga ik van het beeldscherm af en lekker naar buiten. Succes met zoeken en ik zie later wel welke plek het was.
Het is inderdaad in Noorwegen. In mei 2022; sindsdien heb ik nog geen tijd kunnen vinden om er een reisverslag over te schrijven.
Ik ben ook in Schotland geweest (o.a. Skye), maar zo'n witte onderbroken belijning langs de bermen heb ik daar niet aangetroffen. Norge dus.
willem.m schreef:
vr 03 mar, 2023 11:54
Alleen heb ik zelf in Noorwegen nooit zo'n kale, conusvormige berg gezien als op de eerste foto (wel in Ierland, Schotland en IJsland). Een reisverslag van Noorwegen ontbreekt op de site van Kees, maar er circuleert wel een artikel dat hij voor Op Pad heeft geschreven.
Wel beschreven is een langlauftocht in hetzelfde gebied, jaren geleden. In maart was die berg toen nog helemaal wit (maar voelde het er minder koud dan het afgelopen jaar in mei).

Afbeelding
Te lastig voor mij. Could be anywhere.

Ik zet mijn geld in op Martin. Hij is in Zuid-Noorwegen geweest en zal de weg vast herkennen aan de hand van de belijning. 😉
Achter Lillehammer?
Bedoel je vanuit Twente gezien en dan alles ten noorden van de plusjes?
no-01-01.jpeg