Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1437 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34037 berichten
👍 Beurt weer terug naar Martin
Ik ben nog nooit op Mallorca geweest, maar de kathedraal aan de overkant van de baai is zo bekend van Spaanse toeristische foto's. Bovendien vliegen m'n buren vaak naar Mallorca vanaf Eelde. Waarna hun foto's werden bekeken. Dus een lijn op Google satelliet getrokken van de kathedraal over het geknikte flatgebouw op de voorgrond en het kasteel was zo gevonden. :wink:

Hier is de volgende:
Grijze kerk.jpg
Sint-Rochuskerk in Halle.
Heel goed, Renel. Helaas worden er in katholiek België ook kerken gesloten. Deze kerk, die vaak in Witse-afleveringen voorkomt, is gerestaureerd en er zijn wooneenheden in gerealiseerd.
De volgende is voor jou
Volgende:
rivers.jpg
Is dit de Donau?
Geen Donau. Het was nog geen dag fietsen naar dit raadplaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&p=358640t#p358635
Dat denk ik ook, hier nog een panoramafoto van de plek:
main.jpg
Beurt gaat naar gios.
Next:
rdp.jpg
Viaduc de Morlaix?
https://maps.app.goo.gl/xx4964cZMeosXHKTA

Intikken in Google van 'viaduc bretagne'* en hoppa 1e hit.

*) Een tijdje terug was er ook een raadplaat van een viaduct in Bretagne, die ik heb gevonden. Ik dacht dus dat dit misschien wel hetzelfde viaduct was, vandaar.
Klopt, en heel snel gevonden. Beurt naar Willem
Deze zal ook niet al te lastig zijn:
huisje.jpg
Na het googelen met "theekoepels" helaas onvindbaar, zelfs de mij bekende theekoepel in Blaricum staat er ook niet bij.
Het lijkt hier wel op:

Afbeelding

Theekoepel op landgoed De Velhorst bij Almen
Frank wint deze ronde!

@martin: Kom ook eens fietsen in Twente en de Achterhoek. Het is er mooi en gevarieerd. Dat kan je ook aan de kaart zien: https://maps.app.goo.gl/bY2c7fpV2o76tu4m8 (de raadplaatlocatie, maar dan de andere kant uit gezien). Het is dan ook geen verassing dat deze plek aan de Berkel al meerdere malen vanuit meerdere richtingen gezien in Raadplaatje is gepasseerd.
Ja, het is goed toeven in Twente en de Achterhoek. Ik denk dat ik binnenkort daar ook wel weer ga fietsen.

Deze brug is daar niet te vinden, waar wel?
IMG_3216_new.png
De brug ziet er nieuw uit, daarom moeilijk te vinden. Die toren met de antennes achter de rechter brugpijler, is er een vliegveld in de buurt? Als baken voor het aanvliegen? Niet gevonden op de Ringvaart rondom de Haarlemmermeerpolder. Ook niet rondom Zestienhoven. Daar is het landschap te rommelig voor.
Nee, geen vliegveld in de buurt. Het is ook niet bij mij in de omgeving. Sterker nog, ik was onderweg naar Groningen.
Dus van Amstelveen richting Groningen ga je ongeveer door een klein stukje Noord-Holland, Flevoland, misschien via de kop van Overijssel, Friesland en eventueel Drenthe. Maar in die provincies is die brug nergens te vinden. Ik ga naar bed, terusten.