Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1459 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Het lijkt me Drenthe niet. Door de stuwende ijskappen zijn de keien min of meer rond gepolitoerd en de afgebeelde stenen zien er te ruw en onregelmatig uit. Bretagne? Obelix?
Volgens anderen Schotland, maar met deze zie ik geen bossen van dichtbij. En de stenen van het raad plaatje staan zo dichtbij elkaar.
https://www.google.nl/search?q=megaliti ... =993&hl=nl
Niet Schotland of Bretagne, wel degelijk Drenthe.
JanH schreef:
do 06 apr, 2023 15:18
Nieuwe opgave
DSC02424.JPG
Links van de olifant:
73301533_3645371508822502_9006726696669282304_n.jpg
willem.m schreef:
do 06 apr, 2023 19:44
Links van de olifant:
:lol: Lijkt mij de juiste oplossing, beurt naar willem.m!

Carl
Die "kinder-boerderijenkaart" werkt niet om de oplossing te bekijken. :roll: Hunebed D50 Noord-Sleen?
Linksachter op het raad plaatje zijn nog meer stenen te zien. En twee scherp omhoog piekende stenen.
https://www.google.nl/maps/@52.7960161, ... 704!8i4352
Had ik ook, D50, je was me net voor Martin.
Het is geen Hunebed. Is van een recentere datum.
Volgens mij niet. Die bij Sleen heeft stenen bovenop.

Erg leuk plaatje willem.m. Kun je alle pictogrammen duiden?

Dat stoplicht in Almelo vind ik het leukste:
Leon schreef:
do 06 apr, 2023 19:59
... Erg leuk plaatje willem.m. Kun je alle pictogrammen duiden?

Dat stoplicht in Almelo vind ik het leukste...
Ik wilde een plaatje zoeken over het feit dat Drenthe niet bestaat (net als Bielefeld), en toen kwam ik dat plaatje met de emoticons tegen. Ik kan de meeste wel duiden ja. Zelfs Rederij Doeksen staat er op. 🛳️ En in Almelo is inderdaad altijd wel wat te doen!

/On-topic:
Geen idee waar het raadplaatje is. Ik laat het zoeken aan de speurneuzen over.
Leon schreef:
do 06 apr, 2023 19:59
Erg leuk plaatje willem.m. Kun je alle pictogrammen duiden?
Als je het plaatje een tijdje bestudeert kom je een heel eind.
Die telefoon bij Apeldoorn bijvoorbeeld. Zou het plaatje zo recent zijn?

Het landschap, het beeld doet me denken aan onderstaand gebied waar ik afgelopen zomer rond heb gefietst.
Drenthe.PNG
Drenthe.PNG (296.97 KiB) 226 keer bekeken
Er bestaat ook een lijst van nep- hunebedden in Drenthe: www.hunebednieuwscafe.nl
Maar deze is er niet bij.
Vond Nijmegen ook wel leuk, Havanna aan de Maas.

Het Raad plaatje! is niet bij Grolloo en het is ook geen nep-iets, verre van dat!
Voor zover ik kan nagaan zijn die stenen er in 2016 neergezet.

PS. het mes voor Oss als symbool voor de carrière van Jan Marijnissen - hij heeft bij een slachterij gewerkt.
Huh? Heeft Oss twee icoontjes? De 💊 (Organon) hoort namelijk ook bij Oss. Maar goed, die pil staat op de plek van Oeteldonk, waar een 🐸 beter was geweest.
Dat is hm. De locatie: https://www.google.nl/maps/@53.0342637, ... !1e3?hl=nl

En nog even over Oss, uit een interview met de maker:
Hoe vonden ze het in Oss, om als messentrekkers te worden neergezet? ,,Er waren wel mensen die zeiden: moet dat nou, een mes als symbool voor Oss? In alle grote steden lopen toch wel messentrekkers rond? Ik dacht gewoon: er is een Bende van Oss, de inwoners worden wel messentrekkers genoemd, er staan vleesfabrieken: een mes, dus.” Er hebben nog geen messentrekkers uit Oss voor de deur gestaan. ,,Mensen zien er de grap over het algemeen wel van in. Sterker nog: uit Oss heb ik ook veel leuke reacties gehad.”
Almere is het prullenbakje.

Beurt naar De tovenaar.
Uiteindelijk gevonden met herdenkingsmonument keien drenthe.
Volgende:
raadsel.JPG
Keigoed Jan! Hoe heb je die (Drentse Kei) zo snel gevonden?
Het verkeersbord met Groningen en Zwolle deed me als eerste denken aan Amersfoort. Daarna was het een (k)eitje.
Oplossing.JPG
Wel eerst naar beneden scrollen om de Amersfoortse Kei te negeren.
Nieuwe opgave:
KnipselCC.JPG