Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1471 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Dacht dat je op een waddeneiland zat.
Antwoord is goed. Jij bent weer, Martin.
Dat waren wij ook, gisteravond laat weer thuis gekomen. Een cadeau aan m'n vrouw vanwege onze 38e trouwdag (18 april 1985), leuke fietstochten gemaakt met één overnachting. Zij op een e-bike en ik op mijn geliefde gele Giant. Wat hadden wij het goed getroffen met fraai zonnig weer, afgezien van de harde wind NO Beaufort 5. Vandaag stromende regen.
Hier is de volgende:
DSC04665.jpg
Inderdaad Terschelling, hier bij Kaard. Alleen heb je op Streetview wel iets te laat geremd... :wink:
Wat hebben m'n vrouw en ik hiervan genoten!
De avond ervoor effe voor bedtijd met de fiets naar de vuurtoren Brandaris gegaan om de machtige lichtstralen aan te schouwen.
DSC04663.jpg
En wat is mooier dan wakker worden met dit prachtige uitzicht vanuit onze kamerraam?
20230419_080935.jpg
Maar een ding viel me wel tegen: de veerboot is erg prijzig, € 54,- incl. fiets retour per persoon en nog in 1971 was het 11 gulden!

De volgende is voor jou.
En dan moet je zeker ook nog parkeer kosten betalen!
Ach ja, heb een Waddenretour geboekt: trein+boot naar Vlieland, vanuit Groningen, fiets mee: €84. Maar dan heb je ook wat!

Nieuwe opgave:
KnipselGG.JPG
Schotse westkust?

Gemeen hoor, deze raadplaat als ik moet werken...🤨
Niet bewust geplaatst tijdens jouw werk. Maar hoezo kijk je tijdens het werk naar dit forum?
Zou dat het verschil zijn tussen het calvinistische noorden ("dat doe je niet") en het katholieke zuiden ("ach er is overal wel wat ruimte")? 🤪

Je antwoord is trouwens fout.
JanH schreef:
do 20 apr, 2023 11:16
En dan moet je zeker ook nog parkeer kosten betalen!
Ach ja, heb een Waddenretour geboekt: trein+boot naar Vlieland, vanuit Groningen, fiets mee: €84. Maar dan heb je ook wat!
Alleen Texel en Terschelling hebben Stayokay-vestigingen. € 84, we zijn met twee personen. Onze fietsen kunnen makkelijk liggend in onze Dacia stationcar, dan klep dicht. In drie minuten stonden de fietsen na uitladen weer op straat. Anderhalf uur van huis rijden naar Harlingen via Dokkum, Hurdegaryp en Leeuwarden. Parkeergarage onder de grond pal voor het terminalgebouw van Doeksen. M'n vrouw straalde ervan, zij hangt van verliefdheid zowat aan m'n nek, wat wil een vent nog meer? :)
Is dit wel een camping? Ik zie links en rechts een lichtgeel paaltje met iets wat op een nummer lijkt.
Die muur is best handig tegen de wind.
Is dit hier? https://www.peakdistrict.org/north-lees-campsite/
Ja, het is een camping maar niet die jij noemt.
Doet me erg denken aan Berwick, nog net Engeland. Hier geweest lang geleden als onderdeel van de Noordzee-route.

Plaatje moet zijn ongeveer hier: https://goo.gl/maps/cLU1REN9Vk1KbAz28
Klopt. Streetview vanaf de camping. https://www.google.nl/maps/@55.7579533, ... 2304?hl=nl Wij stonden voorbij het toiletgebouw links.

Beurt naar CorneK.
Waar ik stond kan ik me niet meer herinneren, moet in 2010 geweest zijn.

Nieuwe opgave:
Knipsel oktober 22.JPG
Op welk station bevind ik mij?
Station Zevenbergen, naar het zuidwesten gezien? Streetview is lastig, maar ik zie ongeveer op dezelfde plekken wel "Brabantse betonnen portalen". In Gilze-Rijen staan die er ook, maar de omgeving is anders.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 apr, 2023 14:35
Station Zevenbergen, naar het zuidwesten gezien? Streetview is lastig, maar ik zie ongeveer op dezelfde plekken wel "Brabantse betonnen portalen". In Gilze-Rijen staan die er ook, maar de omgeving is anders.
Niet Zevenbergen, naar het zuidwesten zijn daar geen betonnen portalen (meer?). (Plaatje van Google Maps gehaald)
Knipsel.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 apr, 2023 14:35
In Gilze-Rijen staan die er ook, maar de omgeving is anders.
In G-R is het niet, zo weet ik uit eigen ervaring. Denk meer aan station Heeze, als het in Brabant zou zijn. Of anders iets van station Nijmegen Heyendaal. Het is wat gepriegel op m'n telefoon en in de afgelopen jaren is menig perron gemoderniseerd. Vandaar deze gokjes 😀..
Dit type betonnen bovenleidingportaal werd na WO2 in Noord-Brabant ontwikkeld. Deze portalen zijn nu nog steeds in gebruik op de trajecten Breda-Dordrecht-Boxtel (1950) en Eindhoven-Helmond-Venlo (1956).
Gekeken op Oisterwijk, is 'em niet, teveel bebouwing aan weerszijden. Massieve funderingen van de perrons.
Maar station Dordrecht-Zuid heeft wel "schragen" onder de perrons en daar zijn die portalen ook. Is dat 'em? Rechts twee banken, een reclamebord met daarboven de stationsnaam en weer daarnaast een scherm met vertrektijden en een klok (alleen onderkant zichtbaar).
https://www.bndestem.nl/dordrecht/dit-t ... ~ac77d62a/
Martin, helemaal goed.

De schragen op Dordrecht Zuid zijn inmiddels weg en de betonnen portalen deels ook. Die betonnen portalen gaan sowieso allemaal vervangen worden de komende jaren.

Hopelijk is het binnenkort niet meer een van de minst mooie stations, dan kun je met fiets en al met de lift naar de perrons.
Dank je CorneK, hier is dan de volgende:
Roestig hekwerk.jpg