Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rederij Doeksen - Terschelling - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rederij Doeksen - Terschelling

Harwich , Newcastle en Hull goedkoper is dan naar Terschelling
Iets met concurrentie, een paar jaar geleden was er een rederij die wilde concurreren met Doeksen, die werd behoorlijk tegenwerkt. Het is natuurlijk niet correct dat een rederij die van de overheid een monopolie-positie krijgt, misbruikt maakt van passagiers die het toch wel willen betalen. Anderzijds blijft het hierdoor op Terschelling relatief rustig, dus ik heb het bedrag er ook wel voor over! (Wij zijn er zelfs geweest met bus en paardentrailer, dan schrik je pas van de rekening!)
jony schreef:
ma 24 apr, 2023 14:22
Wim schreef:
zo 23 apr, 2023 12:26
Bij andere eilanden betaal je toch alleen voor de heenreis? Is dat hier niet (meer) zo?
Je betaald altijd voor een retour maar er is geen controle op de terugreis. Behalve op Ameland voor de auto.
Het is overigens nu druk op Terschelling, vakantietijd.
Al ben ik de enige tent op het kampeerterrein. ( Heerlijk rustig)
Voor Terschelling staat er een barcode zowel op de heen- als terug-kaarten. Een medewerker van Doeksen staat met zo'n scanner aan de kade voor het aan boord gaan. De naam van de passagier staat er niet op. Dan zijn er nog aparte kaarten voor de fiets. Dus voor twee personen vier A4-tjes uitprinten.
Terschelling.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 24 apr, 2023 16:29
[...]

Dus voor twee personen vier A4-tjes uitprinten.
Op je smartphone laten zien kan vast ook wel. Scheelt weer een stukje boom ;)

Een printer heb ik al jaren niet meer...
Klampt u allen vast aan de gedachte dat u de overtochten subsidieert van de middelbare scholieren die dagelijks heen en weer moeten naar Harlingen.
Jurr schreef:
ma 24 apr, 2023 16:50
Martin E. van Doornik schreef:
ma 24 apr, 2023 16:29
[...]
Dus voor twee personen vier A4-tjes uitprinten.
Op je smartphone laten zien kan vast ook wel. Scheelt weer een stukje boom ;)
Een printer heb ik al jaren niet meer...
Ik zou niet weten hoe. Ik gebruik m'n smartphone alleen voor leuke dingen als whatsapp, sms'en, internet bekijken, foto's of filmpjes maken. Niks anders. Nooit apps van NS of van mijn bank en zo meer, daar heb ik mijn grote vaste computer voor. Op de terugreis was de batterij leeg. Heb je je telefoon verloren? Dan heb je een probleem.
Een printer kan ik niet missen, ik ben nou eenmaal een grafisch vakman. Onlangs heeft m'n autoverzekering me online een groene kaart gestuurd, die uitgeprint en bij de autopapieren gedaan. Zeer belangrijk!
Mijn vrouw is secretaris van een zangkoor, op verzoek van de dirigent print ik ook nog muziekbladen uit voor de koorleden.
Ook leuk om boekjes met spiraalrug met fietsreisverslagen te maken. En om bijvoorbeeld gelamineerde bordjes in mijn molen te printen zoals dit hier. Veel andere molenaars hadden er belangstelling voor, dat die ook landelijk verspreid zijn.
Achteruit de trap af.jpg