Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met Merida naar Thailand - Forum Wereldfietser

Met Merida naar Thailand

Eind 2008 is het zover .... gaan men vrouw en ik terug naar thailand wonen .

Ik sport heel graag , lopen , inlineskaten , fitness, fietsen enz...
Daarom heb ik me een degelijke fiets gekocht , een hybride Merida Crossway special edition , helemaal xt afgewerkt.

Heb er al veel km op gefietst en bevalt me wel , nu als we in Thailand zijn , zou ik graag de fiets nemen om ook grotere afstanden te doen , dus eigenlijk de fiets voorzien van fietstassen enz...

Heeft er iemand wat fantasie om de fiets voor me aan te kleden ?

Het is ook zo , ik sport altijd alleen en heb ook geen benul van wat ik allemaal zou moeten meenemen , welk de beste reserveonderdelen zijn enz ....
Alvast bedankt voor jullie reacties
Joel

Waar wil je die fiets aankleden. In Nederland, Belgie of Thailand?

Graag in België (woon zelf in Westmalle,niet ver van de grens ) dus mag Nederland ook wel zijn ...

Ik zou eens gaan praten met Isabelle en Wim van de Fietser in Opwijk in Vlaams-Brabant. Fietsen met bepakking tijdens lange tochten is hun specialiteit.
Zij kunnen ook putten uit eigen ervaring, want zij hebben zelf veel lange fietstochten met bagage gemaakt naar diverse uithoeken van de wereld.
Zie: www.defietser.be

Ga jij de Tripel uit Westmalle exporteren in Thailand :lol: :lol: ? Helaas brouwen Thaise monniken geen bier.
Waar ga je in Thailand wonen? Er zijn tegenwoordig diverse goede fietsenwinkels in Thailand.
Zelf ga in in november met 12 Nederlanders en een Belg fietsen in Thailand: van Chiang Mai naar Nong Khai. Daarna ga ik in m'n eentje de Mekong afzakken naar Phnom Penh (Cambodja)

bert sitters schreef:Ik zou eens gaan praten met Isabelle en Wim van de Fietser in Opwijk in Vlaams-Brabant. Fietsen met bepakking tijdens lange tochten is hun specialiteit.
Zij kunnen ook putten uit eigen ervaring, want zij hebben zelf veel lange fietstochten met bagage gemaakt naar diverse uithoeken van de wereld.
Zie: www.defietser.be

Ga jij de Tripel uit Westmalle exporteren in Thailand :lol: :lol: ? Helaas brouwen Thaise monniken geen bier.
Waar ga je in Thailand wonen? Er zijn tegenwoordig diverse goede fietsenwinkels in Thailand.
Zelf ga in in november met 12 Nederlanders en een Belg fietsen in Thailand: van Chiang Mai naar Nong Khai. Daarna ga ik in m'n eentje de Mekong afzakken naar Phnom Penh (Cambodja)
Zeker geen Trippel invoeren in Thailand , hebben ze al alcohol genoeg ;-)
Wij wonen zelf in Surin, 70 km van de grens met Cambodia.
Van Chiang Mai naar Nong Khai, dat moet een mooie trip worden.
Heb in de loop der jaren veel gezien in Thailand (nog niet met de fiets) spreek en lees de Thaise taal , dus als ik je ergens mee terug van dienst kan zijn....
Alvast bedankt voor de tip .
Heb trouwens ooit reisverhalen gelezen van een zekere Fred Nulkes die een flink stuk door Cambudia heeft gefietst.
Jammer dat we in november niet in Thailand zijn , anders kon je even komen uitrusten ,in onze bungalow slapen en een duikje nemen ....

laat ik beginnen met de fietstassen ....
Iemand een voorstel ?

Kan nog niet meteen bij de fietser.be geraken (heb hier een restuarantje te runnen en heb alleen de woensdag vrij )
Is er niets dicter bij Westmalle ? of net over de grens ofzo ?

Kijk eens in het forum onder materiaal. :idea:
Staat al heel veel over geschreven.
Nog makkelijker nog....Ga naar Google, type Wereldfietser en fietstas....Kom je gelijk uit bij het juiste item in het forum.

Ikzelf heb Orlieb classics met rolsluiting....en die bevallen prima.

Succes met aankleden!

Blanche

Alleen achterdragers is genoeg voor thailand. Als ik de foto van de fiets bekijk zitten de bevestigingspunten er op dus een beetje stevige drager als de Tubus Cargo (en al die andere merken, die discussie ga ik niet aan) kun je zo monteren.
Ik vind een stuurtasje wel prettig voor de kleine spulletjes en bv een camera en portomonee.
Voor de ritten over vochtige wegen zijn een stel lichte spatborden aan te raden.
Over tassen raken ze hier niet uitgepraat maar ik heb zelf een stel Ortlieb tassen die me goed bevallen.

ทิปจักรยานที่เมืองไทยสนุกบ่

Henk_B schreef:Alleen achterdragers is genoeg voor thailand. Als ik de foto van de fiets bekijk zitten de bevestigingspunten er op dus een beetje stevige drager als de Tubus Cargo (en al die andere merken, die discussie ga ik niet aan) kun je zo monteren.
Ik vind een stuurtasje wel prettig voor de kleine spulletjes en bv een camera en portomonee.
Voor de ritten over vochtige wegen zijn een stel lichte spatborden aan te raden.
Over tassen raken ze hier niet uitgepraat maar ik heb zelf een stel Ortlieb tassen die me goed bevallen.

ทิปจักรยานที่เมืองไทยสนุกบ่
Bedankt Henk daar heb ik wat aan ....
Je hebt dus al in Thailand gefietst zie ik , Fred die er ook gefietst heeft had op de foto te zien, ook geen voortassen .

Wat zou ongeveer de inhoud van de tassen achter moeten zijn ?
En welke prijs gaan ze ongeveer ?

thongdee schreef:Bedankt Henk daar heb ik wat aan ....
Je hebt dus al in Thailand gefietst zie ik , Fred die er ook gefietst heeft had op de foto te zien, ook geen voortassen .

Wat zou ongeveer de inhoud van de tassen achter moeten zijn ?
En welke prijs gaan ze ongeveer ?
De inhoud van achtertassen tezamen ligt meestal rond de 40 liter.
De prijzen zijn afhankelijk van welke tas je wilt en kunnen tussen de 80-140 euro liggen. Klik maar op de advertenties van winkels op de hoofdpagina, dan heb je al een heleboel informatie. Dit zijn nederlandse winkels, voor verkooppunten in Belgie kun je de vraag misschien beter op het forum van de Vakantiefietser stellen. Sommige online-winkels versturen ook naar Belgie.

Heb hem (beetje) aangekleed .....
Ook de shimano sandalen , fiets stuk gezelliger ;-)
Afbeelding
Ondertussen al heel wat kmters gefietst en heel veel genoten hier in Thailand , behalve van ...Spaakbreuk ! het is nu al de 3e keer ,elke keer achteraan ,aan de kant van de cassette. iemand een idee of antwoord daarop ?
Alvast bedankt
thongdee schreef:Spaakbreuk ! het is nu al de 3e keer ,elke keer achteraan ,aan de kant van de cassette. iemand een idee of antwoord daarop ?
ongetwijfeld weer het oude liedje. Spaken deugen niet en/of staan te slap. Ik zou minimaal alle spaken aan de cassettekant (die zijn op 3 na allemaal even oud) vervangen en de spaken volgens de regelen der kunst spannen
thongdee schreef:Ondertussen al heel wat kmters gefietst en heel veel genoten hier in Thailand , behalve van ...Spaakbreuk ! het is nu al de 3e keer ,elke keer achteraan ,aan de kant van de cassette. iemand een idee of antwoord daarop ?
Alvast bedankt
Beste Thongdee,

Ik zou contact opnemen met Probike in Bangkok.
Probike Co.,Ltd.
231/9 Sarasin Rd. Lumpinee
Patumwan Bangkok 10330
Tel.02-253-3384, 02-254-1077
Ext.107,108 Fax.02-254-1078
http://www.probike.co.th

Probike heeft in de omgeving van Surin de volgende dealers:

Ch.Kittichai
49/2-3 Thani Rd.
Muang, Buriram 31000
Tel.044-612-586
Mobile.089-845-3548

MT.BIKE
188 Upalesan rd.,
Muang,Ubonratchathani 34000
Tel.045-263-292
Mobile. 081-593-6404


Yoodee Cycle
904 Liangmuang Rd. Jaeramae,
Muang, Ubonratchathani 34000
Tel.045-314-489
Mobile.089-717-2181