Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Loket Deutsche Bahn op station Groningen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Loket Deutsche Bahn op station Groningen

Martin E. van Doornik schreef:
vr 14 apr, 2023 09:14
Dit staat vandaag in De Telegraaf:

DSC04477.JPG

Vanaf station Groningen Europapark is de spoorlijn niet eens geëlektrificeerd, laat staan enkelspoors vanaf Zuidbroek. Dus megaveel werk te doen! 2040, zal ik vast wel niet meer meemaken....
De nieuwe brug over de Eems in Duitsland wordt ook enkelsporig en deze brug moet met enige regelmaat langdurig open voor de passage van een groot cruiseschip van en naar de werf. Dat wordt dus geen snelle trein, of gaat men nu in Duitsland de plannen nu aanpassen en een snelle treintunnel aan leggen?
bert sitters schreef:
ma 17 apr, 2023 07:01
… met enige regelmaat langdurig open voor de passage van een groot cruiseschip …
Weet jij ook wat “enige regelmaat” inhoudt?
Zie ook deze post https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... 40#p440165
bert sitters schreef:
ma 17 apr, 2023 07:01
De nieuwe brug over de Eems in Duitsland wordt ook enkelsporig en deze brug moet met enige regelmaat langdurig open voor de passage van een groot cruiseschip van en naar de werf.
De nieuwe cruiseschepen van Meyer Werft worden maar 2 of 3 keer per jaar te water gelaten en dan gaat de brug meestal 's nachts open. Dus heeft de trein geen hinder. Er gaat momenteel elk uur een trein naar Weener, later door naar Leer.
Ik was vandaag in Duitsland en heb daar een krant gekocht. Bijgaande artikel wil ik hier wel plaatsen. (Ostfriesen Zeitung)
20230429_174411.jpg