Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1478 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34020 berichten
Waar staan deze aarden vestingwallen? Als je een kwartslag naar links kijkt, zie je drie kerktorens tegelijk.
DSC02863-bew.jpg
Tip: in de provincie met een halve cirkel en twee gegolfde lijnen.
Martin E. van Doornik schreef:
za 29 apr, 2023 16:13
Tip: in de provincie met een halve cirkel en twee gegolfde lijnen.
Als ik naar vlaggen kijk: geen idee wat je bedoelt. :?
JanH schreef:
za 29 apr, 2023 18:01
Martin E. van Doornik schreef:
za 29 apr, 2023 16:13
Tip: in de provincie met een halve cirkel en twee gegolfde lijnen.
Als ik naar vlaggen kijk: geen idee wat je bedoelt. :?
Niet een vlag maar een logo. Het staat overal langs de grenzen van die provincie op grote borden.
Sinds wanneer heet dit spel RaadCryptoPraatje?
willem.m schreef:
za 29 apr, 2023 18:29
Sinds wanneer heet dit spel RaadCryptoPraatje?
Eens.
Je zou kunnen overwegen de naam van de provincie te noemen. Zeg gewoon in welke provincie we moeten zoeken.
Ik heb bijvoorbeeld alle schilden van de provincies bekeken en alle vlaggen.
Zeeland heeft 3 blauwe en 2 witte golven maar geen halve cirkel.
Wat bedoel je precies.
Hmm, deze lijkt erop maar heeft drie gegolfde lijnen en iets maar dan een halve cirkel:
logo.JPG
logo.JPG (16.32 KiB) 427 keer bekeken
Dat is 'em, ik zocht op internet naar de vorm van dat logo, maar was nou uitgerekend een zwart-wit versie waarvan de gele golf onzichtbaar was....
hoewel ik uit overijssel kom had ik de hint ook niet begrepen. maar nu verder gezocht en volgens mij is het op de Onnastraat in Steenwijk. daar zie ik links 3 kerktorens: zie hier
https://www.google.nl/maps/@52.7850198, ... 8192?hl=nl
Helemaal goed, WillyW. Inderdaad Stienwiek (Noordwesthoeks dialect). Als je op de Streetview een paar stappen terug neemt, zie je de drie kerktorens beter in beeld. Maar ik vind de gracht langs de vestingwallen wel erg smal, dat de vijand makkelijk erover kan springen, of was er vroeger bezuinigd om breder te graven?
De volgende is voor jou.
ik heb ook geen idee waarom ze zo smal zijn, misschien al beetje dichtgeslibd.
hier dan weer een volgende, een molen maar niet zoals Martin heeft:
raadplaatje 25.jpg
Er bestaat wel een website van die zogenaamde Amerikaanse windmotors, hoor 8). Tot kleine Bosmanmolentjes aan toe.
Hier. Aan de Hondemotsweg, Raalte: https://www.google.nl/maps/@52.4158284, ... 8192?hl=nl
oplossing.JPG
oplossing.JPG (37.8 KiB) 358 keer bekeken

Molendatabase
Goed gevonden JanH. Beurt weer naar Groningen.
Nieuwe opgave:
KnipselCC.JPG
Nogal moeilijk, ik ben nu op de molen, daardoor off-line van m'n vaste computer.

Nu ben ik weer thuis. Het verschil tussen het maaiveld en de waterpeil op de foto is niet zo groot. In Groningen is het verschil vaak veel groter. Ik denk daarom aan Friesland. Links een boel fietswegwijzers.
Dit is een zogenaamde fietsonderdoorgang onder een brug, zoiets als het ons bekende Wiepoopad in Winsum. Heb nogal wat gezocht maar niet gevonden....
dit is fiets en voetgangers pad onder de weg van Borger naar Buinen
het kanaal van Buinen naar Schoonoord
woon er een paar honderd meter vandaan
Helemaal goed. Nog even een straatzicht: https://www.google.nl/maps/@52.924257,6 ... 8192?hl=nl

caran mag de volgende plaatsen.
fiets of loop bijna dagelijks langs als ik naar huis ga
hierbij een nieuwe opgave gaarne naam plaats en naam pad
DSC02101[1].JPG
ik zou niet weten waar is maar vast iemand anders raadt plaatje dus komt vast goed