Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1486 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34154 berichten
wat is er met die meneer z'n hersenpan aan de hand :shock:
En ik maar denken dat het (online) beoordelen van het uiterlijk van mensen vooral iets is voor pubers ... 😉 Deze aardige machinist rijdt al 45 jaar met veel verantwoordelijkheid reizigers zoals jou en mij rond. Vandaar de gespierde hersenen.

Graag weer even on-topic: waar is dit plaatje geschoten?
Tsja, het is een ICE-trein, in Duitsland. Die rode treinstellen zie je ook in Duitsland. Maar waar?
Heb een paar stations bekeken maar kan die kerk links niet vinden. :?

Het bijzonder is dat je blijkbaar in de cockpit mocht en dat in het volgens mij zo strenge Duitsland. Ook bijzonder is dat je weet dat machinist al 45 jaar in dienst is en dat hij aardig is.
Genau!
PXL_20230507_122448395.jpg
Tovenaar mag de volgende raadplaat plaatsen.
De regel is toch zo ongeveer dat raad plaatjes vanuit de fiets genomen moeten zijn of vanuit een voertuig of andere vervoermiddel (trein, vliegtuig, boot, enz.) waarin je fiets zich bevindt? :roll:
En in Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.... Dat werd me duidelijk gemaakt op Hauptbahnhof Düsseldorf.

De overkapping van Köln Hbf is echt een studie waard. Je ziet overal in de stalen bogen sporen van de oorlog, waarin reparaties met andere onderdelen waren uitgevoerd.
Deze is ook niet vanaf de fiets genomen, die stond iets verder gestald :)
bos.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 09:14
De regel is toch zo ongeveer dat raad plaatjes vanuit de fiets genomen moeten zijn of vanuit een voertuig of andere vervoermiddel (trein, vliegtuig, boot, enz.) waarin je fiets zich bevindt? :roll: ...
Door fysieke problemen (ik wil hier niet toelichten hoe en wat) kan ik helaas al een tijd niet meer 'voor de leuk' fietsen, en voorlopig is er geen kans op herstel. Mijn voorraad op de fiets geschoten raadplaatjes is binnenkort uitgeput. Vandaar dat ik soms ook interrailfoto's en wandelfoto's plaats. Als dit niet is toegestaan dan begrijp ik dat hoor. Ik zal dan wel binnenkort als deelnemer aan deze rubriek moeten stoppen.
Respect.

Ik ben wel van mening dat we moeten streven naar fotos die gemaakt zijn tijdens een wandeling of een fietstocht.
Zeg maar fotos die gemaakt zijn vanuit standpunten waar fietsers zomaar terecht kunnen komen.
De tovenaar schreef:
do 11 mei, 2023 09:19
Deze is ook niet vanaf de fiets genomen, die stond iets verder gestald :)
bos.jpg
Ergens waar zoveel hout is dat ze van gekkigheid niet weten wat ze er mee moeten doen en dan maar maar bomen gaan kappen om er bochtige en rolstoelonvriendelijke bruggen van te maken?
Poppink schreef:
do 11 mei, 2023 10:09

Ik ben wel van mening dat we moeten streven naar fotos die gemaakt zijn tijdens een wandeling of een fietstocht.
Zeg maar fotos die gemaakt zijn vanuit standpunten waar fietsers zomaar terecht kunnen komen.
Ik vond juist dat treinplaatje wel een leuke afwisseling.
Hier op raadplaatje zie ik regelmatig foto's die geschoten zijn op een station en daar heeft nog nooit niemand tegen geprotesteerd.
Het stormpad in Leersum? Ik las er laatst wat over.
Klopt, er is een nieuw wandelpad aangelegd door de door storm verwoeste bossen bij Leersum:
https://www.mapillary.com/app/?pKey=149 ... 175&zoom=0

Volgende is voor WillemT
De wolf, de das maar ook de bever timmert aardig aan de weg in Nederland. Waar staat onderstaande getuigenis daarvan?
DSC01003 (Medium).jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 09:14
...En in Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.... Dat werd me duidelijk gemaakt op Hauptbahnhof Düsseldorf.
Er zijn wel degelijk heel wat ICE-treinen waar je fiets op mag, als is het niet die op de foto,
Zie de acht fietsplaatsen op het grondplan van de iCE 4:
https://bahn.expert/WRSheets/412.pdf

Rijdt o.a. vele malen per dag van Düsseldorf via Keulen, rechtstreeks naar Wenen, Stuttgart en Basel. Met je fiets mee !

En eind volgend jaar moet de ICE 3neo de klapper worden: dan zou het ook rechtstreeks kunnen vanuit Amsterdam of Brussel naar Keulen - Frankfurt.
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 16:42
Tegenover Culemborg? https://www.google.nl/maps/@51.9628867, ... 312!8i6656
Helemaal goed Martin, de volgende is voor jou.
DriesO schreef:
do 11 mei, 2023 17:40
Martin E. van Doornik schreef:
do 11 mei, 2023 09:14
...En in Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.... Dat werd me duidelijk gemaakt op Hauptbahnhof Düsseldorf.
Er zijn wel degelijk heel wat ICE-treinen waar je fiets op mag, als is het niet die op de foto,
Zie de acht fietsplaatsen op het grondplan van de iCE 4:
https://bahn.expert/WRSheets/412.pdf

Rijdt o.a. vele malen per dag van Düsseldorf via Keulen, rechtstreeks naar Wenen, Stuttgart en Basel. Met je fiets mee !

En eind volgend jaar moet de ICE 3neo de klapper worden: dan zou het ook rechtstreeks kunnen vanuit Amsterdam of Brussel naar Keulen - Frankfurt.
Het gebeurde in 2016, ik kon in Düsseldorf op de Fahrplanen nergens gewone treinen naar Nederland vinden. Toen stopte er een wel ICE naar Amsterdam, maar de conducteur was onverbiddelijk.
Ik heb vroeger een paar keer van Blaricum naar 's-Hertogenbosch gefietst. Houten was toen nog een landelijk dorpje. Daarom herkende ik de veer van Culemborg na wat nadenken wel weer. De oude spoorbrug bestond toen nog.
Hier is de volgende (uit 2004):
Kade.jpg