Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht, wat heb je nodig? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht, wat heb je nodig?

FV schreef:De enige oplossing die ik weet is af en toe een stukje lopen om weer warm te worden. Zelfs skisokken in bergschoenen helpt niet zoveel... :(
Er zijn wel thermo-oversokken tegen de regen in de handel. Wellicht helpen die ook tegen de kou?
Hoi,
Als skisokken en bergschoenen niet helpen is het wel bar, of je schoenen zitten te strak of je hebt geen thermo-onderbroek aan. Omdat er nauwelijks spieren in je voeten zitten, kunnen de voeten kunnen immers niet warmer worden dan de warmte van het bloed dat de voeten bereikt, het verder isoleren van je voeten heeft dan geen effect meer.

Ik heb pas een paar wielren-overschoenen aangeschaft. Je hebt ook heel dunne, maar die van mij zijn van neopreenrubber, waar ook duikpakken van gemaakt worden. Ze isoleren fantastisch 8) , maar als je ze na een paar uur fietsen uittrekt merk je dat de zijkant van je sokken nat zijn, maar so what. Nadeel tegenover die bergschoenen is dat je er niet op kunt lopen; d.w.z. dat kan wel, maar dan gaan ze snel stuk. Ze zijn alleen bedoeld om te fietsen. Ook passen die van mij alleen om normale schoenen. Om ze om bergschoenen te laten passen heb je waarschijnlijk maat 77 nodig.
Groeten,
Leon

De thermo-onderbroek ontbrak.
Leek me niet nodig bij -2 C.
De benen blijven altijd wel warm, met een simpele trainingsbroek. Tenzij het heel hard waait en vriest.
Misschien moet ik dat maar eens proberen, 2 lagen om de benen tegen de koude voeten.

Of plastic zakken om de schoenen... worden ze ook niet zo vies van het opspattend ijswater met pekel :lol:

Freek

Freek, je TEVA sandalen moet je ook alleen in de zomer gebruiken.

Ah, daar kan het natuurlijk ook door komen. :?
Het fietste wel lekker, Teva's in de winter. Bij thuiskomst even onder de kraan, en alle pekel is er weer afgespoeld!

Freek