Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brisbane - Cairns - Forum Wereldfietser

Brisbane - Cairns

Graag wat info over Brisbane naar Cairns.

Het eenvoudigste is gewoon de BruceHwy (1) te volgen. Mag ik hierop fietsen en zo ja is dit min of meer veilig ? Mag het niet, welk is dan de aan te raden weg... ?

Tijdens mijn research indertijd kwam ik nogal veel verhalen tegen over de drukte op met name het eerste deel van de Bruce Hwy (waarop je overigens wel mag fietsen). Ik heb derhalve - tot Rockhampton - gekozen voor de iets meer landinwaarts gelegen Burnett Hwy. Deze Hwy deed zijn bijnaam "the quiet Hwy" eer aan.
Overigens geloof ik wel dat de kustroute - als je de drukte voor lief neemt - mooier is.

Ik weet niet waarom je hebt gekozen voor de route van Brisbane naar Cairns. Als je maar een beperkte tijd hebt, zou ik veeleer kiezen voor de route Adelaide, via Kangaroo Island, the Grampians en the Great Ocean Road, naar Melbourne. Of voor Tasmanië (ben ik niet geweest maar schijnt ook heel mooi te zijn)

Gerd

GerdC schreef:Tijdens mijn research indertijd kwam ik nogal veel verhalen tegen over de drukte op met name het eerste deel van de Bruce Hwy (waarop je overigens wel mag fietsen). Ik heb derhalve - tot Rockhampton - gekozen voor de iets meer landinwaarts gelegen Burnett Hwy. Deze Hwy deed zijn bijnaam "the quiet Hwy" eer aan.
Overigens geloof ik wel dat de kustroute - als je de drukte voor lief neemt - mooier is.

Ik weet niet waarom je hebt gekozen voor de route van Brisbane naar Cairns. Als je maar een beperkte tijd hebt, zou ik veeleer kiezen voor de route Adelaide, via Kangaroo Island, the Grampians en the Great Ocean Road, naar Melbourne. Of voor Tasmanië (ben ik niet geweest maar schijnt ook heel mooi te zijn)

Gerd
Ik zou voor deze tocht voldoende tijd voorzien... ik ben een aantal jaar geleden al eens in Cairns geweest en het is me daar goed bevallen. Daarmee dat ik nog eens terug wil komen maar dan met de fiets. Vertrekken vanuit Brisbane lijkt me een mooie uitdaging. Mogelijks dat ik dan ook de "Burnett Hwy" verkies om de drukte op het eerste stuk te mijden.

Hoi Carl,

heb je ook foto's gemaakt van je tocht naar de noordkaap? Heb je die "toevallig" ergens online staan? Ik zou het wel interessant vinden deze eens te zien om een indruk te krijgen van de gebieden waar je doorheen fietst, met name in noorwegen. Hoe is het fietsen naar de noordkaap? Veel hoogteverschillen, veel tunnels (schijnt Noorwegen 'berucht' om te zijn)?

lijkt me namelijk een gave tocht om eens te gaan fietsen, maar goed aangezien ik nog geen vakantiefiets-ervaring heb opgedaan, ben ik zeker geinteresseerd in ervaringen. Hoe lang moet je overigens voor zo'n tocht uittrekken?

ben benieuwd naar je reaktie,

m.vr.gr.

Niels

@njanse:
alle info over m'n tocht naar de Noordkaap staat hier...
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6448