Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gebruik laptop op reis. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gebruik laptop op reis.

Grappig. Ik geloof dat ik de enige ben met het prehistorische (??) idee dat het bezopen is om met een laptop rond te gaan fietsen. Laat dat ding lekker thuis, geniet van het fietsen en het 'zijn', en van de breakaway van de electronica. Het uurtje 's avonds voor de tent is beter besteed aan mijmeren dan aan typen, en 1x in de zoveel tijd een internettoko in om een berichtje naar huis te sturen is toch genoeg? Of gaat echt iedereen fietsboekens schrijven? Hoeveel fietsers zijn er nog die GEEN website hebben?

Kijk, zo'n reactie van Brieke, daar wordt ik nu weer vrolijk van! Ik dacht al dat alleen ik tot de dinosauriers behoorde! Een mobieltje voor af en toe een sms-je vind ik ook genoeg. En dan misschien eens een internethutje. Enne... ook ik heb geen website en ben dat ook niet van plan!

Ik word van zo'n reactie daarentegen weer erg verdrietig. Iemand vraagt wat een goede laptop is om mee te nemen. Geef dan gewoon een antwoord waar die persoon wat aan heeft. Maar nee,,,,,, er moet weer een moreel antwoord gegeven worden.

Ik neem zelf ook geen laptop mee op reis en ik zou dat ook niet willen, maar als andere mensen dat wel doen is het toch prima...

Jullie nemen wel een GSM mee, sommige mensen zullen dat ook "bezopen" vinden.

Gelukkig mag iedereen zelf weten wat hij doet dus veel plezier MET of ZONDER laptop!!!!!!

Brieke, je hebt volkomen gelijk. Alle technieken zijn inderdaad niet nodig en brengen je verder van een beleving af. Ik ga je een beetje plagen: als je echt een purist bent, ga je naakt fietsen, op een Bi.

Maar alle gekheid op een stokje: het begint al met een horloge, dan een kilometerteller, en het eindigt met een 'debieltje' waarmee je kunt bellen fotograferen, GPS-sen, hotels en campings kunt reserveren. Met als gevolg dat je nooit meer verdwaalt en geen mooie onverwachte ontmoetingen hebt. Ach het heeft allemaal met de culturele factor 'onzekerheidsvermijding' te maken. :lol:

Eric Schuijt schreef: Ik ga je een beetje plagen: als je echt een purist bent, ga je naakt fietsen, op een Bi.
En die mensen bestaan nog ook :D Deze fietser kwamen wij tegen in Istanbul KLIK

giantus schreef: En die mensen bestaan nog ook :D Deze fietser kwamen wij tegen in Istanbul KLIK
Was die ook naakt aan het fietsen? :shock:
Afbeelding

** moderated **

Mensen, kunnen we even bij het ondewerp blijven?

dank van de topic starter is groot. ;)
H.D.C.Huizinga schreef:Wij, Bert en Hilde, gaan een jaar fietsen. Wie heeft informatie over een lichte laptop?

Groet Hilde Huizinga
Misschien heb ik iets gemist maar waar ga je 'm voor gebruiken?

Voor mij zou de perfecte reis laptop de Sony VAIO G (net uit), zijn. Hij kost wat maar dan heb je ook wat. 1.13Kg, 9 uur batterij duur, lichgewicht adaptor, 12.1 inch schermpje, robust carbon deksel etc, DVD recorder, voor de fotoo's huiswaards. Dan heeft Sony er nog een mooie bescherm hoes apart bij.

http://vaio.sony.co.uk/view/ShowProduct ... N+G+Series

Ik heb zelf op het moment een Thinkpad x31, die me prima bevalt en met 1,5 kilo niet te zwaar is, maar geen cd-rom heeft etc (niet echt nodig maar wel handig).

Over de vraag of je nu echt wel een laptop nodig hebt. Ik ben net terug van 1,5 jaar weg geweest te zijn. Ik denk dat bij mij het omslag punt bij 4 maanden lag, daarna wilde ik toch wel weer graag mijn eigen laptop. Met het extra gewicht etc. op de koop toe.

Maar voor een paar weken neem ik niet eens een mobieltje mee. Zolang kan de wereld wel zonder mij, of moet ik zeggen, ik wel zonder de wereld. :wink:

Hoi,

Stijn

Mijn schrijfsels onderweg zijn tot nog toe ontsproten op stukken verpakkingspapier, achterkanten van campingrekeningen en zo. :wink: Maar mocht het nou echt licht en vooral goedkoop :D worden, dan wil ik er wel eens over nadenken. :roll: Van computers heb ik weinig verstand en al helemaal niet van gadgets. Maar toch, ik zag een tijdje geleden een opvouwbaar toetsenbord wat je bijna in je achterzak zou kunnen steken. Is zoiets niet te combineren met een sophisticated GSM, blackberry o.i.d.? Vroeg ik me zomaar af.....

hmm, wat dacht je dan van deze:

de langverwachte subnotebook van Palm, misschien een waardige opvolger van de (EPOC) Netbook.... draait linux, instand-on, lange gebruiksduur en ergcompact.

Afbeelding

Foleo is for people who understand that sometimes less is more, that you don't always need everything you have on your laptop. Foleo has just what you need to get work done on the go. Email access1, document support2, and a web browser3 in an instant-on, lightweight device that easily goes with you.

Klinkt goed, das ook de reden dat ik nogsteeds opzoek ben naar een betaalbare, series 7, 7-book, of netbook....

Bas

Willem_V schreef:Heb me hierop (enigzins) georienteerd, was het gezeul met mijn Medion in de trein beu... ben alleen mijn aantekeningne kwijt :-/

Heb vorig jaar bij RAF in Amsterdam een tweetal kleine notebooks gezien. De ene A-5 formaat met draaibaarscherm. De ander iets groter en stijlvol wit (als het je iets doet ;).
Eric Schuijt schreef: Wij hebben vorig jaar na een redelijk marktonderzoek een Averatec gekocht. Lekker licht en hij werkt -werkelijk- vier uur op een batterij!
Het was dus een Averatec :-) ... leuk om te zien dan iemand anders dat ook een goede licht gewicht optie vind!

Willem_V schreef: aanvulling:

Is een organiser/gsm met bluetooth toetsenbord geen aardig alternatief? Als het alleen om tekst gaat... lijkt me dit aanzienlijk lichter dan een notebook?!
harry-fietsenaar schreef:Maar toch, ik zag een tijdje geleden een opvouwbaar toetsenbord wat je bijna in je achterzak zou kunnen steken. Is zoiets niet te combineren met een sophisticated GSM, blackberry o.i.d.? Vroeg ik me zomaar af.....
Goed idee! ;-)

hmm, klinkt als een reeds bestaand concept,

kijk bv dan eens naar bv
Afbeelding

de E series van Nokia, draaien symbian os 9.1 met s60 v3 met standaard een aardig scala aan office tools, multimedia engine en natuurlijk een mooie camera om het af te maken. Met een BT GPS er bij en een makkelijk app-je heb je ook gelijk een navigatie dingers erbij en met 3rd party sw kan je er eigenlijk bijna alles mee.

Heb thans meestal of een n70/ n80 mee of een E61 (met een qwerty eronder).

Leuke app-jes als een postkaart-maak-programma verstuur je hele leuke postkaarten met je eigen fotokes bv, of een leuk e-book voor wat na leeswerk.

Bas

Averatec wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt... of ondersteund.

Zoek maar eens op tweakers.net daar vind je een hoop informatie over 12,1 inch notebooks.

ik weet niet wat je juist van plan bent met de laptop.

maar afhankelijk van wat je wilt kan je al een heel deel met een pda (zijn goedkoop te vindne op ebay)

teksten typen, internet, ... gaat goed met pda
foto's opslaan, videobewerking etc moet je laptop voor hebben


laptop van panasonic : 8 uur batterij, 2,2 kg
maar wel een mega prijs

http://www.toughbook-europe.com/NLD/notebook_cf-19.aspx

Hoi,

we gebruiken nu al bijna een jaar onze Sony VGN T1XP/L.
Bevalt prima, erg schokbestendig !!, licht en voorzien van alle benodigde snufjes:
Intel Pentium M, 1.1 GHz; 512 MB RAM ; 40 GB HD; Wireless/Bluetooth; 1.38 kg; 10.6" X-black screen; CD-RW / DVD±RW; 2x USB 2.0; 1x FireWire

Was ook te merken in de prijs trouwens, nieuw zo'n 2500 euro. Maar daar bood Marktplaats weer uitkomst, en we waren voor 1500 euro klaar. :D Meer op: http://www.tour.tk/tools.htm

Groetjes,
Aaldrik