Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 119 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Grandonneur schreef:
za 17 jun, 2023 14:45
Dat is zo ééntje die je om kunt bouwen naar solofiets.
Nee, deze niet, maar ze bestaan wel. Bijvoorbeeld Rodriquez in de US maakt (of maakte) ze.
Dat is zo ééntje die je om kunt bouwen naar solofiets.
dus net als zo eentje:
eenwieler.jpg
eenwieler.jpg (38.3 KiB) 1347 keer bekeken
:wink:
net als Ed Pratt
(hebben jullie ook zo'n last van de warmte? :oops: )
Juist een tweedehands stuurtje gekocht. Een On-One Geoff. Een bijna letterlijke kopie van de Jonas H bar.

Het zal nog een maandje of twee duren voordat ik hem op mijn fiets monteer. Dit valt namelijk samen met de volledige ombouw van de fiets.

Geen idee of ik het wat ga vinden. Maar we zullen wel zien.
Scherm­afbeelding 2023-06-19 om 21.39.58.png
Nieuwe voor en achter tassen van ortlieb. De city variant want daar zat toevallig een fikse korting op als set.

Ik heb al ooit eens met geleende ortlieb classics gereden. Benieuwd hoe deze gaan bevallen.

Heb voor ortlieb gekozen en niet voor vaude. Dit omdat ik toch wat reviews had gelezen over loskomende naden bij vaude.

20230621_160203.jpg
Het enige nadeel van de city-modellen vind ik dat ze maar op een stand dicht kunnen, een flauwigheidje van Ortlieb. Dat heb ik aangepast door de sluitingen verstelbaar te maken.
Bert van Sprang schreef:
wo 21 jun, 2023 22:09
Het enige nadeel van de city-modellen vind ik dat ze maar op een stand dicht kunnen, een flauwigheidje van Ortlieb. Dat heb ik aangepast door de sluitingen verstelbaar te maken.
Ik ga ook even bekijken hoe ik dat ervaar. Nu gaan wij ook maar 1 á 2 keer per jaar echt op reis met de fiets. Daarnaast worden de tassen waarschijnlijk weinig gebruikt. Heb nog goedkope fietstassen waarvan het niet zo erg is als ze gestolen worden.

Heb je een foto van hou die van jou aangepast zijn? Ben wel benieuwd.
Bert van Sprang schreef:
wo 21 jun, 2023 22:09
Het enige nadeel van de city-modellen vind ik dat ze maar op een stand dicht kunnen, een flauwigheidje van Ortlieb. Dat heb ik aangepast door de sluitingen verstelbaar te maken.
waardoor je ook geen rackpacks kan gebruiken (ruimte die ik, met kleinere kinderen op sleeptouw best kan gebruiken).

Wij hebben één paar classics, dan een paar thules die we denk ik tijdelijk gaan ruilen met de classics van een familielid zodat we de 2 rackpacks mee kunnen nemen.

flauw inderdaad, maar daar zijn zeker en vast betere marketingtermen voor :)
Bert van Sprang schreef:
wo 21 jun, 2023 22:09
Het enige nadeel van de city-modellen vind ik dat ze maar op een stand dicht kunnen, een flauwigheidje van Ortlieb. Dat heb ik aangepast door de sluitingen verstelbaar te maken.
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. De riem waar die gespen in zitten, zitten toch helemaal vastgenaaid?

Kristiano, waarom kun je geen rackpacks gebruiken als je de sluitingen verstelbaar maakt?
Stelt niet veel voor maar wel veilig. Crane E-ne fietsbel voor 22-31.8mm stuurklemming. Zit een behoorlijk volume in dit kleine ding, dat had ik niet verwacht.

Afbeelding
k ben ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Wat ik heb laten doen, weet ik niet meer. Maar het ziet er zo uit en het kostte € 5.
DSC_0084.JPG
hi dit is mijn eerste post op dit forum,
gelijk maar even delen wat mijn oude nieuwe aanwinst is....... koga randonneur extra maat54, via kleinanzeigen.de en datzelfde bedrag besteed om alles lekker draaiende te maken, en een beetje persoonlijke touch

aanstaande woensdag gelijk maar eens een ronde nederland doen: maastricht-maasroute-gouda-loosdrecht-oostvaardersplassen-markerwaarddam-afsluitdijk-terschelling en terug zien we nog wel.
koga randonneur extra 1991.jpg
Leon schreef:
vr 23 jun, 2023 13:50


Kristiano, waarom kun je geen rackpacks gebruiken als je de sluitingen verstelbaar maakt?
dubbel...
Leon schreef:
vr 23 jun, 2023 13:50


Kristiano, waarom kun je geen rackpacks gebruiken als je de sluitingen verstelbaar maakt?

Ja, die rackpacks worden eigenlijk vastgemaakt met de gespen die van het rek naar het midden van de tas gaan, niet die van op de foto.
onderaan zo'n rackpack zit een gesp die aan de bevestiging (tussen de haken) in een gesp klikt, en aan de bovenkant heb je ook een gesp die dan in de verstelbare lus van zo'n classic klikt.
moeilijk uit te leggen, maar het filmpje toont het wel:

Ah, zo. Het kan wel, maar niet zoals Ortlieb wil.
tkmp schreef:
ma 26 jun, 2023 08:52
hi dit is mijn eerste post op dit forum,
gelijk maar even delen wat mijn oude nieuwe aanwinst is....... koga randonneur extra maat54, via kleinanzeigen.de en datzelfde bedrag besteed om alles lekker draaiende te maken, en een beetje persoonlijke touch

aanstaande woensdag gelijk maar eens een ronde nederland doen: maastricht-maasroute-gouda-loosdrecht-oostvaardersplassen-markerwaarddam-afsluitdijk-terschelling en terug zien we nog wel.koga randonneur extra 1991.jpg
Welkom, @tkmp! En meteen maar een leuke fiets meegebracht. Met Biopace nog wel! :)

Laat ons vooral weten hoe hij bevalt.
Miche crank.jpg
Miche van marktplaats.JPG
Dankzij een tip op dit forum stuitte ik op Marktplaats op deze cranckset.
Miche nieuwe cranck.JPG
En kijk nu eens!

Twee vragen:
- waar vind ik een grote-flessen houder in glimmend aluminium ipv zwart
- wie ziet de fout op de laatste foto (soort van raadplaatje)
Poppink schreef:
ma 26 jun, 2023 21:09
Twee vragen:
- (…)
- wie ziet de fout op de laatste foto (soort van raadplaatje)
Ik.
Poppink schreef:
ma 26 jun, 2023 21:09
- wie ziet de fout op de laatste foto (soort van raadplaatje)
Linkercrank ontbreekt?
Poppink schreef:
ma 26 jun, 2023 21:09
- waar vind ik een grote-flessen houder in glimmend aluminium ipv zwart
Deze: nergens. Deze waren eerst roze-paarsachtig en daarna zwart, AFAIK met het roze-paarsachtige er nog onder. Misschien andere, maar of je dat wilt?
Poppink schreef:
ma 26 jun, 2023 21:09
- waar vind ik een grote-flessen houder in glimmend aluminium ipv zwart
Hier misschien?

https://www.bike4travel.nl/drinksysteme ... opeak.html

Minoura heeft ze ook gehad….

Edit. nog iets gevonden:

https://tout-terrain.de/en/the-products ... ition-cage