Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bescherming voor tassendragers. - Forum Wereldfietser

Bescherming voor tassendragers.

Mijn Koga heeft een Tubus Logo Evo bagagedrager en de tassendragers zijn echt super makkelijk maar de haken van mijn tassen zullen na verloop van tijd ongetwijfeld door de verf heen gaan. Wat gebruiken jullie als bescherming? Gewoon isolatietape er omheen wikkelen of iets anders?
Niks. De wetenschap dat mijn achterdrager al zeker 5 frames heeft overleefd stelt me gerust. (Oké, daar zaten een paar flutframes tussen, maar zeker 3 goede)
Idem, ook niets.
Bij niet gebruik tassen ontstaat er wat roest, maar dat is bij het weer gebruiken direct weg.
Één keer geverfd, maar dat was ook weer direct weg bij gebruik tassen.
Ook niks.

;)
Sommige mensen halen de inserts uit de tassenhaken (als je een tas met haken met inserts hebt) en doen een of andere tuinslang in stukken om de drager, met tieraps. Dat moet dan wel mooi passen en blijven zitten.
Heb net een goed idee gekregen, krimpkous! Open snijden, om de buis, ff warm maken en klaar is kees :D
Lemwise schreef:
do 29 jun, 2023 11:14
Wat gebruiken jullie als bescherming?
Zoekfunctie al gebruikt? Is al uitvoerig over geschreven op dit forum.

Groetjes,

Carl
De zijkant slijt natuurlijk ook door. Idee:
Afbeelding
(foto: Travelmaster)
Lemwise schreef:
do 29 jun, 2023 12:35
Heb net een goed idee gekregen, krimpkous! Open snijden, om de buis, ff warm maken en klaar is kees :D
Waarom zou je? Gaat er ook niet mooier uitzien en zal je voor het mooie dus regelmatig moeten vervangen. Dan maar het staal van de drager zelf waar je verder niets aan hoeft te doen (behalve je tassen blijven gebruiken om de roest weer te verwijderen ;))
Of gewoon de RVS uitvoering er op pleuren :lol:
Ik gebruik ductape, ook tegen het rammelen.
een likje verf er op, buiten het fietstassenseizoen. de verf zit er op om het materiaal te beschermen.
( bij auto's is dat anders: daar is de verf voor de looks en moet je die wassen en waxen en wrijven tot 'ie glimt :wink: :D )

alternatief: sterke dunne draad (bijvoorbeeld van dat dunne klimkoord-achtige draad uit de outdoorwinkel) met scheur lijm wikkelen om je drager en met een mooie knoop (zoals de haak aan je vislijjn) vastzetten. (zoals je een oog op een vishengel vastzet, bedoel ik)
Ik heb al wat gevonden, transparante PVC olieslang, inwendig 10, uitwendig 14mm. Kost maar €3,50 per meter.
Ook niets, spullen mogen best een beetje "leven". :-)
Eigenlijk ook ; niks.
Maar eens in Mississipi een vrachtwagen-brandstofslang langs de weg gevonden om een insert te vervangen en warempel ; Minder rammels , hield het maar een paar 1000 km.
Pier.
Ik gebruik ook niets. Maar ik zie graag gebruiksporen op gebruiksvoorwerpen.
Als je drager van aluminium is dan gaat dat best snel. tyleenbuis met de juiste diameter verhelpt dat, alleen ook die buis zul je afhankelijk van het gebruik ook regelmatig moeten vervangen. Krimpkous of isolatietape werkt ook maar zeer beperkt en is wat dat betreft duur voor geboden bescherming. Alles wat schuurt zal in de loop van de tijd beschadigen, het hardste materiaal blijft het langst goed (dat is vaak niet de drager maar de tas dit geval)
_Peter_ schreef:
do 29 jun, 2023 23:00
het hardste materiaal blijft het langst goed (dat is vaak niet de drager maar de tas dit geval)
Dat het hardste materiaal het langst goed blijft is onwaar. Dat kunststof tashaken soms door de stalen buizen van dragers heen kunnen slijten is daarvan een bewijs. Het staal van de dragers is immers veel harder dan het kunststof van de haken. Zo zijn er wel meer voorbeelden van slijtagevormen waar het harde spul het aflegt tegen het zachte.