Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 120 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Leon schreef:
ma 26 jun, 2023 21:53
Poppink schreef:
ma 26 jun, 2023 21:09
- waar vind ik een grote-flessen houder in glimmend aluminium ipv zwart
Deze: nergens. Deze waren eerst roze-paarsachtig en daarna zwart, AFAIK met het roze-paarsachtige er nog onder. Misschien andere, maar of je dat wilt?
*EDIT: Op verzoek, geen chemische middelen hier ;)
/EDIT

Fraai trouwens die cranks in blingbling variant =)
tkmp schreef:
ma 26 jun, 2023 08:52
hi dit is mijn eerste post op dit forum,
gelijk maar even delen wat mijn oude nieuwe aanwinst is....... koga randonneur extra maat54, via kleinanzeigen.de en datzelfde bedrag besteed om alles lekker draaiende te maken, en een beetje persoonlijke touch
Mooie binnenkomer, fraaie klassieker!
tkmp schreef:
ma 26 jun, 2023 08:52
aanstaande woensdag gelijk maar eens een ronde nederland doen: maastricht-maasroute-gouda-loosdrecht-oostvaardersplassen-markerwaarddam-afsluitdijk-terschelling en terug zien we nog wel.
Veel plezier met de testrit ;)
Op een aluminium ding? :roll: :shock: :? 8) :lol:
*EDIT: Op verzoek, geen chemische middelen hier ;)
/EDIT

Die van mij is gewoon zwart met na elke vakantie iets minder lak/coating/whatever ;)
Jurr schreef:
ma 26 jun, 2023 22:30
Vast wel iemand die daar iets scheikundigs zinnigs over kan zeggen (-:
En daarna lekker poetsen ;)
Als je even wacht valt er niets meer te poetsen.

Gebruik dit spul alleen waarvoor ( en hoe) het bedoeld is.
*EDIT: Op verzoek, geen chemische middelen hier ;)
/EDIT

Maar je kunt het ook met een schuurpapiertje, schuursponsje en Commandant doen hoor. Duurt alleen wat langer ;)
Senior2 schreef:
za 17 jun, 2023 15:55
Grandonneur schreef:
za 17 jun, 2023 14:45
Dat is zo ééntje die je om kunt bouwen naar solofiets.
Nee, deze niet, maar ze bestaan wel. Bijvoorbeeld Rodriquez in de US maakt (of maakte) ze.
Voor de liefhebber, ook Vagabonde in Frankrijk kan dit leveren.
Weer terug naar neiuwe aanwinsten.
Gisteren op mp een bijna nieuwe tas gescoord. De oude begon me wat veel gaten in de hoeken te vertonen. Het idee dat er bij thuiskomst zomaar ineens minder in de tas zou zitten dan bij vertrek stond me niet aan.
De nieuwe kwam inclusief beugel, riem, kaartvak en clickfixhouder voor een schappelijke prijs. Zoek de verschillen. Rechts de oude. :wink:
Ik kan weer iets van 50.000 km vooruit. Waarschijnlijk gaat dat sneller wan de nieuwe tas heet Agu Sport in plaats van alleen Agu. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik wilde af van mijn grote dubbele boodschappentassen (46L inhoud totaal!) die nogal veel gewicht en luchtweerstand toevoegden en zag deze mooie afpaktassen van New Looxs, de Sports Low Rider en Rear Rider. De low Rider meet maar 24x33x14cm maar dat is precies genoeg voor mijn broodbakje, een pak drinkyoghurt en mijn brillenkoker, het enige wat ik in de zomer mee neem naar mijn werk. De Rear Rider heeft 16L inhoud en als ik ze samen aan mijn fiets hang is het genoeg om wat boodschappen te doen.

Afbeelding
Afbeelding

Bijlagen

Leon schreef:
di 27 jun, 2023 12:08
Waarschijnlijk gaat dat sneller wan de nieuwe tas heet Agu Sport in plaats van alleen Agu. :wink:
Het zijn de belangrijke details die het verschil maken. :)
non-fixie schreef:
wo 28 jun, 2023 19:48
Leon schreef:
di 27 jun, 2023 12:08
Waarschijnlijk gaat dat sneller wan de nieuwe tas heet Agu Sport in plaats van alleen Agu. :wink:
Het zijn de belangrijke details die het verschil maken. :)
Daarom heb ik ook tassen uit de Sport lijn :D
M’n nazca die al een paar jaar met versleten aandrijflijn in de schuur staat te verstoffen maar eens gemoderniseerd. Een sram 1x12, nieuw achterwiel vanwege nieuwe naaf vervangt het dualdrive systeem dat wel praktisch is en best efficiënt, maar toch niet net zo soepel aanvoelt als een derailleur systeem. Gelijk een ‘backpacking’ versie van gemaakt door de bagagedrager te verwijderen. Misschien maar met deze naar Schotland ipv met de challenge furai.

Bijlagen

Twee tasjes, gemaakt voor de kleine voordragertjes zoals o.a. Spécialités T.A. die maakte.

Het aardige is dat je ze alleen op het rekje vastzet, en dus geen décaleur nodig hebt.

Afbeelding
non-fixie schreef:
wo 05 jul, 2023 01:33
Twee tasjes, gemaakt voor de kleine voordragertjes zoals o.a. Spécialités T.A. die maakte.

Het aardige is dat je ze alleen op het rekje vastzet, en dus geen décaleur nodig hebt.

Afbeelding
Is daar interesse voor? Ik kreeg het gekke idee in mijn hoofd dat leer bewerken wel interessant is als hobby. Maar ook dat het leer dan wel van 'bio' afkomst moet zijn.
ErikB81 schreef:
wo 05 jul, 2023 02:58
Is daar interesse voor? Ik kreeg het gekke idee in mijn hoofd dat leer bewerken wel interessant is als hobby. Maar ook dat het leer dan wel van 'bio' afkomst moet zijn.
Die markt is er wel, maar alvorens daar in te stappen is het wel goed een paar dingen te weten:

  • de meeste potentiële klanten zijn de liefhebbers van de klassieke Franse randonneurs en campeurs
  • het is een internationale markt. Met name in de VS en Japan zitten de meest interessante potentiële klanten.
  • het is een kritisch publiek. Look & feel moeten 'kloppen'. Men wil het liefst een originele Sologne, T.A. of Lafuma, maar als dat niet kan (want zeldzaam) dan toch iets van dezelfde klasse.
  • er zijn al een paar sterke aanbieders, zoals Berthoud (Franse erfopvolger van Sologne) en Ostrich (Japans).
Een moderne (vegan, non-fossiel) interpretatie van de klassieke tassen zou wel eens kunnen werken, IMHO, voor een jonger publiek, dat meer geïnteresseerd is in 'retro' dan 'vintage' en de planeet belangrijk vindt.

Iemand die een leuke niche gevonden lijkt te hebben in deze markt is Jean Michel Timmermans, van TimTas:

https://www.etsy.com/shop/TIMTAS

Mijn twee centen.
TimTas:
Dat kan ook rechtstreeks: https://timtas.nl/
Exclusiviteit mag blijkbaar wat kosten. :shock:
Zeker. De vraag is wel hoe lang ze meegaan. Hoe zien ze er uit na 1000 fietstochten volgepropt te zijn geweest, meerdere duizenden keren open en dicht en zeker 1000 uur zon en ook regen, maar dat laatste veel minder uren.
Poppink schreef:
do 06 jul, 2023 23:09
Exclusiviteit mag blijkbaar wat kosten.
Ach... maatwerk uit eigen land. Ik heb het geluk dat een standaard frametas m'n driehoek volledig vult, anders was ik ook wel voor maatwerk gegaan daar.
D7S_9723 (2).JPG
Trapas, Triple krankset, pedalen, ketting, 8 speed cassete, 36 spaaks achterwiel, en een 40-622 achterband.

D7S_9714 (2).JPG
nu nog monteren en mijn oude terraliner is zo goed als nieuw....