Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bewegwijzering anwb verdwijnt? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

bewegwijzering anwb verdwijnt?

SjirkM schreef:Er staat Rijkswaterstaat onder omdat Tebodin de borden plaatst en niet de ANWB. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg. De ANWB zet dat natuurlijk niet op de website :wink:
Aha, vandaar dat de ANWB de A73 dan ook maar doodzwijgt op hun site: de weg staat niet op de kaart en er is geen verkeersinformatie.
Leon
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 mar, 2008 12:49
Echt waar? Gaan die karakteristieke paddestoelen verdwijnen? Vlakbij mijn huis staat er een: als het zover is ruk ik hem uit de grond en neem hem als souvenir mee! :lol: Al die knooppuntroutes die ik in Nrd.-Brabant heb gezien vind ik maar rommelig en moeilijk....
Om op een oud draadje terug te komen: staat die paddenstoel nog aan de weg of staat hij inmiddels in jouw schuurtje Martin? :D
Wellicht lees ik eea niet goed. Maar begrijp ik nu dat je voorkennis moet hebben om van Appingedam naar Veendam of eender waar te komen en nummers moet weten?
Dus als je ergens staat en denkt ‘hoe kom ik van hier nu ook al weer in Rodekool?’ dat je dan geen antwoord op de paddenstoel of fietsbord vindt?
Vijftien jaar geleden, toen dit topic werd gestart, waren de knooppunten nog een betrekkelijk onbekend verschijnsel.
Inmiddels weten de meeste gebruikers ervan wel dat bij bijna elk knooppunt een plattegrond van de ruime omgeving staat met knooppunten en wegen, dus als het niet te ver weg is staat ook 'Rodekool' er op.
De iets geavanceerdere fietser heeft de Fietsknoop-app op zijn telefoon en kan aldus prima routes plannen, ook zonder paddestoelen.
PeterVanRijn schreef:
vr 30 jun, 2023 17:10
[…] dat bij bijna elk knooppunt een plattegrond van de ruime omgeving staat met knooppunten en wegen,
Ik heb er geen studie van gemaakt, maar mijn persoonlijke indruk is dat dat per regio nogal varieert. Onlangs in Twente vond ik bijvoorbeeld inderdaad bij zowat elk knooppunt een bord, terwijl ik wel ritten in Zuid-Holland gemaakt heb waarbij ik met enige regelmaat verschillende knooppunten na elkaar geen bord zag. Verder vind ik het soms hinderlijk dat de op de plattegronden getoonde regio niet ‘meeschuift’ met je route: de borden blijven steeds hetzelfde terwijl je langzaam van de kaart aan het rijden bent, zonder dat je tijdig vooruit kunt kijken naar de volgende regio. Knooppunten zijn wat mij betreft leuk voor een rondje dat je makkelijk kunt uitbreiden of inkorten, óf voor een vooraf uitgestippelde route (en dan maar hopen dat de knooppunten in de tussentijd niet veranderd zijn), maar een wat langere afstand spontaan op knooppunten rijden valt mij nogal eens tegen.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd: kent iemand een knooppuntenrouteplanner waarop je onderscheid kunt zien tussen knooppunten mét en zonder plattegrond?

Groetjes,

Carl
Leon schreef:
do 29 jun, 2023 16:37
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 mar, 2008 12:49
Echt waar? Gaan die karakteristieke paddestoelen verdwijnen? Vlakbij mijn huis staat er een: als het zover is ruk ik hem uit de grond en neem hem als souvenir mee! :lol: Al die knooppuntroutes die ik in Nrd.-Brabant heb gezien vind ik maar rommelig en moeilijk....
Om op een oud draadje terug te komen: staat die paddenstoel nog aan de weg of staat hij inmiddels in jouw schuurtje Martin? :D
Nee, hij staat er nog, dat is 'em hier https://www.google.nl/maps/@53.4047637, ... ?entry=ttu
Tegen de zeedijk aan, in de nabijheid van de loods van het waterschap, staat er nog een. Het is dat witte vierkantje boven. https://www.google.nl/maps/place/Wester ... ?entry=ttu