Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1509 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34170 berichten
Nu net thuis gekomen en de meegebrachte computer weer aangesloten. Nou zeg, hoeveel van dit soort jaren-'60 flatgebouwen staan er dan in Nederland? Zelfs Lens (mag eigenlijk niet) begrijpt er ook niets van....
De foto is in de Randstad genomen, een week geleden rond 19:00 uur. Aan beide kanten van het kanaal loopt een fietspad.
Hebbes!
Fout dus. ☹ Het was de eerste en enige zoekpoging. Niet goed gekeken.
Dit beeld is vanaf een schip genomen. 😋
Poppink schreef:
za 01 jul, 2023 14:26
Hebbes!
Dit beeld is vanaf een schip genomen. 😋
Dat is hem niet, deze flat heeft veel meer glas in de gevel dan het raadplaatje.
Het is een mooie foto. 👍
Heb enkele zoekacties geprobeerd maar geen succes.
Imho alleen op te lossen als je het herkent of met hints waardoor het zoekgebied wordt verkleind.
Gezocht op Funda selectie: “appartement”, “bouwperiode 1960-1970” en dan bij plaatsen als Zoetermeer, Delft, Leiden (Schiedam en Rotterdam niet, want dat ken ik wel een beetje daar, ben in een wijk uit de jaren ‘60 opgegroeid in Schiedam).

Schubertlaan 37 in Leiden liet al een erg vergelijkbaar plaatje zien, nummer 11 was nog duidelijker. Daarna geselecteerd op “verkocht” en deze gaf de doorslag: https://www.funda.nl/koop/verkocht/leid ... tlaan-223/ omdat je hier goed kunt zien wat er op het dak staat.
IMG_1082.jpeg

Volgens mij moet dit ‘m zijn.
Er is geen streetview van, dat maakte het wel lastig zoeken.
Edwin* schreef:
zo 02 jul, 2023 13:12
Volgens mij moet dit ‘m zijn.
Heel goed Edwin, het was geen makkelijke. Streetview is er alleen aan de straatzijde. Langs het kanaal staan twee van deze gebouwen, in de andere zijn inderdaad ook appartementen te koop. Maar daar is geen speeltuintje aan de voorzijde. Als hint had ik nog vermeld dat de foto om 19:00 uur gemaakt was, hieruit zou op te maken zijn dat het kanaal vrijwel N-Z loopt. Mooie drone-foto overigens :-). Aan jou de volgende.
De regel is dat je er op de fiets moet zijn geweest, heb ik begrepen.

Nu is het zo dat ik er ben geweest en mijn fiets ook (tegelijkertijd)… nadere uitleg volgt later 😁

IMG_3023.jpeg
Zou dan die wereldbol met al die lijnen die kapot was eindelijk vervangen zijn?
De constructie van het dak van de fietstunnel klopt namelijk en de t-splitsing ook.
Daarom de tunnel onder de N347/N350 kijkend in oostelijke richting.
Screenshot_20230702-163826.png
Fout gedacht. Er is geen stoep en het wegdek is anders.
Die tekst suggereert dat het niet zomaar een openbare voetgangers-/fietstunnel is.
Misschien bij een stadion, parkeergarage, ziekenhuis, ..., oid?

Heb wat zoekopdrachten geprobeerd maar is me niet gelukt.
De nadere uitleg is dat mijn fiets er is geweest en ik ook, maar ik was die reis niet op mijn fiets onderweg, maar mijn vrouw wel.

Onderweg heb ik haar opgezocht en kwamen we dit tunneltje tegen.

Het was in ieder geval in Duitsland, dit jaar.
Nieuwe poging.
Je bent je vrouw achterna gereisd die op weg was naar Rome.
Is het in de buurt van Garmisch-Partenkirchen?
Poppink schreef:
ma 03 jul, 2023 11:42
Nieuwe poging.
Je bent je vrouw achterna gereisd die op weg was naar Rome.
Is het in de buurt van Garmisch-Partenkirchen?
Je beredenering is helemaal goed, alleen ben je met Garmisch-Partenkirchen meer dan 200 km te zuidelijk.

Ik realiseer me dat dit best een lastige opgave is, temeer omdat er in Duitsland heel weinig op te sporen valt met streetview.
Ook als ik via Google zoek kom je er maar een paar (dezelfde) afbeeldingen van tegen en dan ook nog eens met andere kunst aan de muur.

Hier nog een aanwijzing dan:

Die Unterführung zwischen der B 290 und der Altstadt dient Fußgängern und Radfahrern als Möglichkeit, die Bahnlinie zu unterqueren.

Het was als je vanaf een camping of vanaf de route het centrum in wilde, dan kon je door dit tunneltje.

Hier moet het vast mee te raden zijn 😃
Unterführung Ellwangen
Tunnel bij station
Dat is ‘m lindas, aan jou de beurt!
Ha, leuk.
juni 23.jpg
Helemaal goed Poppink
Ik hoefde niet te zoeken want ik herinnerde me een eerder zoekplaatje.
De volgende is denkelijk wel even zoeken want hier in het oosten kijken al die dingen op elkaar.
DSC_0290.JPG
Benieuwd hoe snel jullie het kunnen vinden.