Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Deore 10 speed derailleur vervanger? - Forum Wereldfietser

Tips Deore 10 speed derailleur vervanger?

Hallo allemaal,

Inmiddels aardig wat kilometers verder met mijn kona Sutra, echt iedere km is het genieten :)

Ik merk dat de tand des tijds/daily gebruik een beetje zijn tol de onderdelen vergt. De standaard deore derailleur begint te roesten ( kooi vooral ).
Alles doet nog goed, maar ik wil eerdaags kijken voor een alternatief die wat meer duurzamer is ( ik had op mijn vorige toer fiets een Xt, die was volledig van alu dacht ik).

Hebben jullie tips? Ik wil graag wel de 3x10 lange kooi set up behouden, dus alleen echt een andere derailleur… o ja ik gebruik bar end shifters ( klik/frictie )

Alvast bedankt!
Een goed werkende derailleur vervangen om wat roest is niet echt duurzaam :wink:
Misschien eens poetsen? Eventueel meteen eens demonteren en de wieltjes vervangen?
Daarna in het vet zetten en vooral vettig laten.
De metaal van de kooi is erg dun vergeleken met andere die ik op andere fietsen heb gehad, ik ben bang dat ie eigenlijk ten duur gaat afbreken
Nou zoek je spijkers op laag water.
Als je een stalen kooi gaat vervangen door een van aluminium dán verhoog je pas het breukrisico. Aluminium heeft namelijk meer de neiging om te breken dan staal.
Als de stalen kooi van hetzelfde staal gemaakt is als de stalen voorbladen van de Deore groep, dan gaan die nooit breken. Dat heb ik eens op bijzonder geweldadige manier geprobeerd, maar er kwam zelfs geen tandje af:
Afbeelding