Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ferry Gedser ( Denemarken) naar Rostock ( Duitsland) - Forum Wereldfietser

ferry Gedser ( Denemarken) naar Rostock ( Duitsland)

Hoi hoi,

Ik en mijn fiets willen graag met de ferry van Gedser naar Rostock. Via de officiële website van de veerdienst wordt mij niet echt duidelijk of dit kan.
Er is vast iemand hier op het forum die dat wel weet?

Alvast dank,
Groet Julia
Volgens mij wel. kwam dit tegen op de officiële website van de veerdienst Scandlines: https://www.scandlines.com/prices/rosto ... le-add-on/

Ik heb gezocht op "ferry gedser rostock bicycles". Je komt dan oa ook op een site van iemand die in mei vorig jaar de veerboot de andere kant op heeft genomen met oa een foto van hoe de fietsen op de veerboot worden gestald.
Dat is geen enkel probleem:
voor fietsen is er altijd genoeg ruimte. En vele afvaarten per dag. Dus van de voren boeken is niet nodig.
(wellicht dat van te voren boeken/betalen, wel korting oplevert).

Enige obstakel kan zijn dat het maximum (ivn veiligheidseisen) aantal passagiers bereikt is.
Maar in praktijk ligt een eventuele bottleneck hoogstens bij het aantal(/beschikbare ruimte) auto's.
Ik ken de maatschappij Scandlines. Vroeger met de fiets, maar daarna vaker met de auto (soms fiets mee) op Puttgarden-Rødby en Helsingør-Helsingborg. Nooit gereserveerd, maar gewoon aan de kassa een kaartje kopen en met je bankpas pinnen. Klaar. 8)
Bijgaande foto's zijn in Helsingborg genomen.
Helsingborg.jpg
DSCF0050.jpg
Je ziet rechts wielrenners. Ruimte zat in juli 2017!