Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 47 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
One day you loose, many days you win.
Weer een Vlaamse klassieker
20230709_091225.jpg
Dat is toch normaal?
En de fietser past zich aan en zoekt het zelf uit.
Zo te zien is er pas nieuw geasfalteerd, vandaar die borden.
Hier recent een vergelijkbare situatie met het bord: voor aanwonenden bereikbaar.
Dan denk ik: als het voor aanwonenden bereikbaar is, is het met de fiets ook bereikbaar. In het ergste geval moet je terug.
Een verhaal van een ontdekkingstocht van een nieuw ingericht kruispunt.

Oei, daar komt wat aan!

Afbeelding


Ik wil gewoon rechtdoor. Wachten dan maar. Er komt niets. Het wordt groen.

Afbeelding


Dan dwingen de borden je dus het gat in de stoeprand te vinden - stel je dit voor op een druilerige novemberochtend om 07.30 uur - en de pijl niet precies te volgen, want dan ram je het betonblok.

Afbeelding


Na 30 meter links gefietst te hebben moet je dus nogmaals een verkeerslicht passeren, oversteken, de het bochtje volgen, een derde keer een verkeerslicht passeren, weer oversteken, nogmaals het bochtje volgen en dán kun je rechtdoor.

Afbeelding


Van de andere kant is het nog leuker. Daar moet je wachten op ... niets. Niet vreemd dan, dat fietsers zich nergens meer wat van aantrekken.

Afbeelding
Dat doet me denken aan een wat ouder plaatje in mijn album.
20130725_1739_CAM00959_P970.jpg
Plus:
DSC_0317.JPG
Ergens in Twente op een zondagmorgen.
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 12:17
Een verhaal van een ontdekkingstocht van een nieuw ingericht kruispunt.
Waar kunnen wij deze dolkomische attractie vinden? Daar wil ieder van ons natuurlijk (liefst met een tandem, bakfiets of velomobiel) wel een keer tussen de optrekkende auto’s door de rijbaan oversteken naar links en dan tussen die trottoirbanden door!

Groetjes,

Carl
Het is aan de Industrieweg in Lanaken (B):
https://www.google.nl/maps/@50.8866552, ... ?entry=ttu
...wat duidelijk maakt dat het probleem van het slecht zichtbare oprit er eerst niet was en nieuw aangelegd is. Het kost wat, maar iets verpesten hoeft uiteraard niet gratis te zijn, als het maar scoort in het jaarverslag.
De hele situatie heeft daar ook al de krant gehaald: https://www.hln.be/lanaken/nieuw-confli ... ogle.nl%2F
Misschien zagen een paar fietsers het aankomen en tekenden ze daarom in mei al een enorme penis op de brug die onderdeel vormt van het kruispunt: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230510_94839116
Leon schreef:
di 11 jul, 2023 12:02
De hele situatie heeft daar ook al de krant gehaald: https://www.hln.be/lanaken/nieuw-confli ... ogle.nl%2F
Ik kan het artikel niet lezen zonder account, maar zie in de kop wel dat het een 'nieuw conflictvrij kruispunt' betreft 'om de verkeersdoorstroming vlotter en veiliger te laten verlopen'. Door 50 meter ervoor alle naar links overstekende fietsers te laten platrijden door het autoverkeer? Schrander opgelost!

Groetjes,

Carl
Bijzondere straten daar in Utrecht :D
IMG_8106.jpeg
keesm54 schreef:
do 13 jul, 2023 17:29
Bijzondere straten daar in Utrecht :D
Dat is de straat waar het UCP* gevestigd is.

*Utrechts Centrum voor Proctologie.
20230714_112057.jpg
nabij Almen
keesm54 schreef:
do 13 jul, 2023 17:29
Bijzondere straten daar in Utrecht :D
IMG_8106.jpeg
Momenteel overbelast.
Gisteren fietste ik vanuit Dordrecht naar het noorden en dan moet je welhaast even langs Kinderdijk. Het is een prachtig stuk erfgoed maar elke keer valt me de enorm rommelige horizon op. Lelijke hoogspanningsmasten, prominent in beeld, en talloze hoge gebouwen. En het lijkt er ook met het jaar drukker te worden. Deze cruise-toeristen laten zich (in het Engels) bijpraten en intussen zie ik op de achtergrond een groot schip. Een cruiseschip? Thuis ging ik uitzoeken welk schip dat geweest kon zijn, blijkt het helemaal geen schip te zijn!
molen.jpg
Dit is de molen Nederwaard No. 1 in Kinderdijk.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 17 jul, 2023 10:40
Dit is de molen Nederwaard No. 1 in Kinderdijk.
Daarom heb ik er ook maar geen raadplaatje van gemaakt :D
molen-loc.jpg
Is ie ook niet, alleen maar herkenbaar aan die grote steenklomp tegen het molenlijf aan. Om scheefzakken te voorkomen.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 17 jul, 2023 14:18
die grote steenklomp tegen het molenlijf aan
Ik vroeg me al af waarvoor dat was!
Zoiets als jaren geleden met die stapels gewichten tegen de scheve toren van Pisa aan.