Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 300km Zeeland vanuit Sint-Niklaas - Forum Wereldfietser

300km Zeeland vanuit Sint-Niklaas

Vandaag vertrokken richting Zeeland met onze dochter van 5 jaar en zoon 1,5 jaar. Dit jaar gekozen om niet teveel fietsdagen te doen. Dus op twee bestemmingen blijven we 5 nachten.
Omdat we langer blijven hebben we ook veel bagage mee.

Ik zelf heb ongeveer 48kg mee.
- 12kg in de achtertassen (samen)
- 5,5kg in de voortassen (samen)
En de rest in de kar. Gewicht is inclusief fietskar.
Eens op snelheid had ik weinig last van het gewicht. Ook mijn fiets had nergens last van. Enkel bij het omhoog fietsen moest toch even zwoegen soms. En de sterke tegenwind hielp ook niet mee.


Op de (elektrische) bakfiets zit de follow me en twee gevulde achtertassen. Weet niet hoeveel de tassen wegen.
In de bak nog wat kleinigheden en een koeltasje met eten en drinken voor de kinderen.

Onze dochter heeft ook 1 fietstas voor haar eigen knuffels. Ze wilde graag dezelfde fietstas als ons en vonden een tas van 20 euro die erop leek. :wink:

Eerste dag was iets meer dan 40km. Onze dochter heeft minstens 1/3 daarvan zelf gefietst. Er was op sommige plekken veel wind en we wilde dat het vooruit ging. Vandaag. Er was namelijk onweer voorspeld ergens in de middag. Die is er niet gekomen gelukkig. Waren wel lekker vroeg op onze bestemming.

Om 8:30 ongeveer vertrokken en rond 14u kwamen we aan op onze eerste bestemming.

Snelheid wanneer onze dochter niet zelf fietste lag rond de 21km/h.
We wisten niet goed of de bakfiets de afstanden makkelijk zou kunnen afleggen. Twee jaar geleden droeg hij minder mee en waren de 2 accu's soms erg snel leeg. Het was toen ook een stuk kouder.
Maar de bakfiets heeft het prima gered. De tweede accu had nog 50%. Dit ondanks we stevig tegen de wind in beleven doorfietsen om onze bestemming te bereiken voor het onweer.

20230708_124612.jpg
20230708_152100.jpg
20230704_200341.jpg
Screenshot_20230709_191728_Messenger.jpg
Shorttrack schreef:
zo 09 jul, 2023 18:35
Onze dochter heeft ook 1 fietstas voor haar eigen knuffels. Ze wilde graag dezelfde fietstas als ons en vonden een tas van 20 euro die erop leek. :wink:
Wat stoer, je eigen echte wereldfietstas mee! En bij mooi weer kan de kleinste knuffel in het buitenvakje op de uitkijk zitten, zie ik. :D

Veel plezier gewenst!

Carl
Carl schreef:
zo 09 jul, 2023 18:43
Wat stoer, je eigen echte wereldfietstas mee! En bij mooi weer kan de kleinste knuffel in het buitenvakje op de uitkijk zitten, zie ik. :D

Veel plezier gewenst!

Carl
In dat opzicht is hij beter uitgerust dan de ortlieb classic voortas. Had eerst een variant gevonden die dezelfde soort sluiting had als de orlieb. Alleen was de veel te sterk en moest je de tas echt tegenhouden om het sluitingssysteem open te krijgen. Dat systeem paste door het ontwerp van haar bagagedrager niet op haar fiets. Daar deze gekocht die er precies hetzelfde uit ziet maar met een ander logo. Dunnen ophangsysteem dat wel paste. Ze is er erg blij mee inderdaad.
Wat leuk zeg.
Hopelijk is onweer meegevallen.
Ik ben benieuwd naar jullie route.

groet Linda
lindas schreef:
zo 09 jul, 2023 19:02
Wat leuk zeg.
Hopelijk is onweer meegevallen.
Ik ben benieuwd naar jullie route.

groet Linda
Vergeten toevoegen. De route staat er nu bij.
Tweede fietsdag zit er weer op. In plaats van 55km hebben we 65km gefietst. Vonden het zelf een wijzer besluit om niet de veerboot bij veere te nemen. Dit omdat de fiets goed geladen waren en de bakfiets er lastig in de boot te krijgen is met die bagage. Morgen gaan we het wel proberen met lege fietsen.

Dochter heeft weer flink mee gefietst. Maar langs de schelde stond een mild stevig windje waardoor ze maar korte stukjes wilde fietsen.

Genoeg vakantiefietsers hier. Daar kijken ze niet meer van op hier.
Maar onze bakfiets met kinderfiets erachter krijgt veel bekijks. Altijd leuk om te zien.

Nu blijven we 5 nachten in onze glampingtent. Zaterdag fietsen we door naar Ouddorp.
20230710_100409.jpg
20230710_115108.jpg
20230710_155217.jpg
Alweer een paar dagen verder maar we zijn afgelopen zondag van de Schotsman naar ouddorp gefietst. Een tochtje van ongeveer 45km.

Godzijdank hadden we wind mee. Er stond namelijk een behoorlijk windje. Moesten we die tegen gehad hebben dan waren we zeker niet aangekomen. De bakfiets slurpt ontzettend veel batterij bij tegenwind. En door de manier van sturen ben je genoodzaakt om hem op een hoge stand te zetten in zo'n situatie. Anders levert hij te weinig kracht. In normale omstandigheden is het maximum bereik met 2 accu's ongeveer 65 á 70 km. Maar bij 70 zijn beide accu's dan ook echt helemaal leeg.

De laatste 10km hebben we door de regen mogen fietsen. Een lichte bui waar je toch goed nat van kunt worden.

We kregen de kans om over neeltje jans te fietsen. Zeer indrukwekkend en toch een beetje angstaanjagend als je beseft waar ze voor dienen.

Een kleine tussenstop bij een pannenkoeken restaurant en de Kids waren weer tevreden.

Al bij al een zeer leuke tocht waarbij we bijna niets anders doen dan tegen elkaar zeggen hoe leuk het wel niet is om op fietsvakantie te zijn.

We slapen deze keer in een wikkelhouse en vertrekken komende donderdag weer. Dan fietsen we in 4 dagen weer naar huis. Onze slaapplaatsen zullen dan steeds bij vrienden op de fiets zijn en de laatste bij familie.
20230715_162220.jpg
20230715_141336.jpg
20230715_141336.jpg
20230715_124418.jpg
20230715_152704.jpg

Bijlagen

Shorttrack schreef:
ma 17 jul, 2023 22:50
Ik begrijp niet goed waarom sommige foto's ondersteboven zijn. Op mijn gsm staan ze wel gewoon juist.
Dat komt doordat je telefoon/camera een klein beetje informatie toevoegt aan elke foto, zoals orientatie, waar dit forum niet mee om kan gaan.

Lekker bezig, ik geniet van de foto's hoe dan ook.
ErikB81 schreef:
ma 17 jul, 2023 23:25
Shorttrack schreef:
ma 17 jul, 2023 22:50
Ik begrijp niet goed waarom sommige foto's ondersteboven zijn. Op mijn gsm staan ze wel gewoon juist.
Dat komt doordat je telefoon/camera een klein beetje informatie toevoegt aan elke foto, zoals orientatie, waar dit forum niet mee om kan gaan.

Lekker bezig, ik geniet van de foto's hoe dan ook.
Ik vermoed dat ik die foto's dan met mijn linkerhand gemaakt heb. Daardoor heb de de telefoon "ondersteboven" vast. Ik ga er eens op letten in de toekomst. Dan weet ik direct of het daaraan ligt.
Op je mobiel kan je - om het even met welke app - je fotos makkelijk roteren.
Poppink schreef:
di 18 jul, 2023 19:03
Op je mobiel kan je - om het even met welke app - je fotos makkelijk roteren.
Ik heb het even geprobeerd. Dus op mijn gsm stonden ze gewoon correct. Even op de kop gedraaid en opnieuw geuoload. Maar ze staan nog altijd op hun kop. Moet er gewoon op letten dat ik de gsm op de juiste manier vasthoud als ik die foto's hier wil uploaden.
We draaien allemaal ons beeldscherm wel om hoor, geen probleem ;)

Maarrrr leuk om te lezen en te zien, zo te zien hebben jullie er wel lol in (-:
Jurr schreef:
di 18 jul, 2023 21:07
We draaien allemaal ons beeldscherm wel om hoor, geen probleem ;)

Maarrrr leuk om te lezen en te zien, zo te zien hebben jullie er wel lol in (-:
Dit is onze derde fietsvakantie als gezin. Maar we fietsen sowieso heel veel. Onze dochter is snel wagenziek en verkiest de fiets boven elk ander vervoermiddel.

Heb er zelf wat spijt van dat ik dit vroeger niet vaker gedaan heb (nog voor ik kinderen kreeg). Maarja... nooit te laat om te beginnen.

We willen volgend jaar toch naar een niet Nederlandstalig gebied trekken. Maar dan moeten we nog even kijken hoe. Want van thuis vertrekken iedere keer voor maar twee weken schiet ook niet echt op van afstand. Dan fiets je veel door bekend terein.

Wellicht moeten we nog een extra fiets aanschaffen. Enkel mijn fiets en de bakfiets in ons bezit momenteel. Dus trein is erg lastig en we hebben zelf geen auto. Laat staan een aanhanger voor de bakfiets.

Maar de kinderen vermaken zich van tijd tot tijd zeer goed in de bakfiets momenteel. En wij ook op onze fietsen.


We hebben dit jaar gekozen om langer op 1 plek te blijven. 2x 5 nachten. Maar dat doen we volgend jaar niet meer. We liggen niet echt centraal van leuke plekjes en zouden teveel tijd kwijt zijn met op en neer fietsen. Iedere dag.
Dus volgend jaar weer wat meer rond trekken.
Shorttrack schreef:
ma 17 jul, 2023 22:50
Ik begrijp niet goed waarom sommige foto's ondersteboven zijn. Op mijn gsm staan ze wel gewoon juist.
Als je niet meer druk bent met fietsen, hier wat leesvoer:
viewtopic.php?t=34714

Veel plezier gewenst verder, en dank je voor je verslag!

Carl
Carl schreef:
di 18 jul, 2023 22:38
Shorttrack schreef:
ma 17 jul, 2023 22:50
Ik begrijp niet goed waarom sommige foto's ondersteboven zijn. Op mijn gsm staan ze wel gewoon juist.
Als je niet meer druk bent met fietsen, hier wat leesvoer:
viewtopic.php?t=34714

Veel plezier gewenst verder, en dank je voor je verslag!

Carl
4 keer draaien op mijn Android telefoon heeft alvast geen effect hierop helaas.
1090333.jpg
Deze nijlgans even omgedraaid.
helpt het als je je telefoon ondersteboven houdt bij het uploaden van de foto's? :shock:
hoogframe schreef:
wo 19 jul, 2023 12:38
helpt het als je je telefoon ondersteboven houdt bij het uploaden van de foto's? :shock:
Dat helpt. Maar dan staan die andere weer ondersteboven.
De toch richting het thuisfront is ingezet.

Vandaag zijn we van Ouddrop naar Zierikzee gefietst. Een korte rit van een kleine 35km. Onderweg even en stop gemaakt en geluncht in Brouwershaven.

Eenmaal aangekomen in Zierikzee werden we direct getrakteerd door een orkest vanop een boot. Die kwam al spelend de haven binnen gevaren waarna ze nog een klein optreden gaven.

Vannacht slapen we bij een adresje van Vrienden op de fiets. Een (zou je echt niet zeggen) 80 jarige mevrouw die het al 20 jaar doet. En dat is er aan te merken.

Onze dochter had weinig zin om te fietsen vandaag. Ze heeft daarom lekker veel zitten chillen met haar broer in de bakfiets. Enkel de stijlen hellingen wilde ze zelf op fietsen :lol: .

Morgen geven we Zierikzee nog een kort bezoekje om daarna richting vlissingen te fietsen.

Tot morgen

Bijlagen

Terug een fietsdag. We hadden ons eerst al vergist in de afstand. Heel de vakantie dachten we dat de laatste dagen rond de 30km zou zijn. Vandaag was echter 40km. Opzich geen probleem maar, met flinke tegenwind kan 40km zomaar even te ver worden voor de bakfiets. Gelukkig na 8km ontdekt dat er dus verder moesten als gedacht en direct onze snelheid aangepast. Maar we hadden gelukkig ruime batterij over.

We verlaten Zierikzee de toch begon vrijwel direct met een leuke korte klim. We moesten namelijk de Zeelandbrug op fietsen. En we zijn extra trots op onze (5 jarige) dochter die helemaal alleen omhoog fietste. Ze was zelf ook enorm blij dat het lukt.

De tocht zet zich verder richting kamperland om daar de veerboot te nemen naar Veere. Op de heenreis waren we om gefietst via de dijk dus het zou onze eerste keer worden op deze veerpont.
Leuk klein bootje. Bij het opstappen was er absoluut geen haast. De kapitein babbelen rustig met de mensen en maakte de ene mop na de andere uit zijn standaard moppen repertoire.
Onze zoon had het beste uitzicht van de boot. Die zat de hele bootreis in de bakfiets. Hij had juist geslapen en lieten hem maar even zitten.
Bij aankomst was er plotseling veel minder tijd. En dat resulteerde helaas in een slechte ervaring. We werden een beetje van de boot gejaagd. En mijn vriendin kreeg een zwaarbewapende fiets tegen haar voet. De kapitein die de fiets verplaats vond dat ze maar moest weten dat ze daar niet moest staan schijnbaar. Ik kreeg ook wat opmerkingen naar mijn hoofd omdat ik mijn dochter niet snel genoeg van de boot hielp.
Ik snap dat het soms vooruit moet gaan. Maar bij vertrek had de man zeeën van tijd.
Erg jammer vonden we. Je legt dit normaal naast je neer en fietst weer verder. Maar het maakt de herinnering toch wat minder leuk.

Maar goed...
We fietsen weer door het prachtige Veere richting Middelburg. Een toch die we kennen maar dan de andere kant op. Het is namelijk ik dezelfde route als de heenreis. Ook in Middelburg en leuk stop gemaakt en weer door naar Vlissingen. Onze eindbestemming.

Na ons avondmaal gingen we richting ons verblijf voor die nacht. Opnieuw iemand van vrienden op de fiets.

Iets helemaal anders als ons vorig verblijf. Duidelijk zelf ook vervente fietser want ik kan de fietsen hier niet op 1 hand tellen. Er blijven nog andere reizigers slapen ook. Weet niet exact hoeveel maar het is gezellig.

Zo... nu ga ik maar weer eens terug naar beneden om bij het gezelschap te vervoegen. Heb net mijn dochter in bed gelegd.


Morgen nog een laatst dag van 65km. En dan zijn we weer thuis.
20230721_101230.jpg
20230721_142748.jpg
20230721_113219.jpg
20230721_130103.jpg
20230721_101022.jpg