Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Merk tassen en model gps? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Merk tassen en model gps?

Er bestaan ook ventieldopjes met ingebouwd ventielkernsleuteltje :D
Jazeker, ik had al een variant gelinkt als voorbeeld ;)
En wat kun je mee nemen voor een auto ventiel? Ik heb al onze fietsen daarmee uitgerust. Erg handig want je kunt dan overal oppompen. Ook bij een tankstation of autogarage.
Weet je hoever het gemiddeld lopen is van de plek waar je een lege band wilt oppompen tot de gemiddelde garage of tankstation?
Leon schreef:
do 20 jul, 2023 22:07
Weet je hoever het gemiddeld lopen is van de plek waar je een lege band wilt oppompen tot de gemiddelde garage of tankstation?
Gemiddeld minder ver als naar een fietsenmaker als het noodlot toe slaat.
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:05
En wat kun je mee nemen voor een auto ventiel?

Ehm, een fietspomp?
Grandonneur schreef:
do 20 jul, 2023 22:16
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:05
En wat kun je mee nemen voor een auto ventiel?

Ehm, een fietspomp?
Die geven het soms ook wel eens op. Hoe vaak weet ik niet, maar uit vroegere tijdens als ik met mijn vader ging wielrennen heeft hij er toch enkele stuk gekregen.

Vind het persoonlijk ook gewoon fijner werken met zo'n ventiel. Heb altijd het gevoelt dat ik die Franse ventielen ga afbreken als ik de pomp eraf wil nemen.
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:24
Grandonneur schreef:
do 20 jul, 2023 22:16
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:05
En wat kun je mee nemen voor een auto ventiel?
Ehm, een fietspomp?
Die geven het soms ook wel eens op.
Nou ja, dan neem je een benzinestation mee, als je daarop staat.

:wink:

Carl
Carl schreef:
do 20 jul, 2023 22:32
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:24
Grandonneur schreef:
do 20 jul, 2023 22:16

Ehm, een fietspomp?
Die geven het soms ook wel eens op.
Nou ja, dan neem je een benzinestation mee, als je daarop staat.

:wink:

Carl
Dat kan ook inderdaad :lol:

Maar met twee kinderen mee probeer ik dat risico zoveel mogelijk te beperken. Dat is iets wat je dan al helemaal niet kunt gebruiken als je naast de weg staat.
Shorttrack schreef:
do 20 jul, 2023 22:13
Leon schreef:
do 20 jul, 2023 22:07
Weet je hoever het gemiddeld lopen is van de plek waar je een lege band wilt oppompen tot de gemiddelde garage of tankstation?
Gemiddeld minder ver als naar een fietsenmaker als het noodlot toe slaat.
Ik vind 50 meter al te ver lopen met een kapotte band en bagage op de fiets. Als pompstation of garage dan 5 kilometer is, dan vind ik dat geen optie.

Gelukkig zijn er tegenwoordig ook betere pompjes waarmee je zelfs als je niet handig bent een band kunt oppompen.
Nog even over de gps: ik gebruik /e/OS op een Android-telefoon. Kun je OpenStreetmap downloaden/kopen of moet je MapSource gebruiken bij een Garmin? Zoals je leest, snap ik er (nog) niet zoveel van. Zijn hier mensen, die met /e/OS of Linux hun gps kunnen gebruiken?
En kan ik een oude gps (die zijn er nogal wat) gewoon blijven gebruiken met OpenStreetmap?

Op het oog op MP:
- Garmin eTrex Legend HC + fietsstuur adapter/steun - 90 euro. Overweging: simpel, batterijduur. Ver weg om op te halen.
- Garmin Oregon 650t met van alles erop geïnstalleerd. Wel 175 euro.
- Garmin Edge explore - 125 euro. Wisselende reviews.
- Garmin Edge 520 - 50 euro. Ik denk dat ik hier maar mee begin. :lol: :roll:

Advies is meer dan welkom.
Hier een erg uitgebreid verslag van de Edge 530 van een van onze forumleden: viewtopic.php?t=36030
Ik geconcludeerd dat mijn Etrex 30x inmiddels wel erg uit de tijd is, maar ach, ik ben er aan gewend. Tegen de tijd dat dat ding weigert ga ik eens kijken.

50 euro voor een 520 lijkt me weinig, maar ik weet de verschillen met de 530 niet. Zit daar een voor fietsers vervelend verschil in?
Vergeet die Etrex Legend, zeer oud en traag, geen geheugenkaart, zelfs gratis zou ik m niet overnemen. Ook de Oregon voor die prijs niet, hooguit een paar tientjes waard.
Die 50 euro voor de 520 lijkt aantrekkelijk maar hoe is de staat van de accu, die is dacht ik niet vervangbaar en indien uitgeput, moet je m aan een powerbank of naafdynamo hangen. Voor OSM kaarten heb je geen Basecamp of Mapsource nodig.
Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
De tovenaar schreef: Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
Eens.
Ook ik heb de overstap gemaakt van Garmin naar telefoon. Zou niet anders meer willen.

Maar nog steeds gebruik ik wel het 'ouderwetse' Mapsource in combinatie met de OFM van Tovenaar. Een gouden combinatie.
De tovenaar schreef:
ma 24 jul, 2023 11:56
Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
Zeker als je van B&B naar B&B gaat fietsen. Genoeg gelegenheid om op te laden, schermhelderheid op maximaal en een powerbank mee en je komt de dag wel door. Zo niet, onderweg een tweede powerbank erbij kopen en/of toch even smartphone op vliegtuigstand+GPS zetten tijdens het fietsen ;)

(Wild-)kamperend is een stopcontact vaak verder weg.
De tovenaar schreef: Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
Ik hoor en lees regelmatig dat men dan Google Maps als kaart gebruikt. Dus er moet wat meer aan voorlichting gedaan worden. 🙂
Peter Molog schreef:
di 25 jul, 2023 18:16
De tovenaar schreef: Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
Eens.
Ook ik heb de overstap gemaakt van Garmin naar telefoon. Zou niet anders meer willen.

Maar nog steeds gebruik ik wel het 'ouderwetse' Mapsource in combinatie met de OFM van Tovenaar. Een gouden combinatie.
Absoluut oneens.

Ik wil relaxt vanaf een 'stand alone' navigator fietsen. Punt uit.
Note: als die paar-daagjes-tochten bevallen, wil ik volgend jaar naar Italië gaan fietsen. :)
Peter Molog schreef:
di 25 jul, 2023 18:44
De tovenaar schreef: Persoonlijk zou ik helemaal geen Garmin aanraden, gewoon je smartphone aan je stuur bevestigen.
Ik hoor en lees regelmatig dat men dan Google Maps als kaart gebruikt. Dus er moet wat meer aan voorlichting gedaan worden. 🙂
Ik heb soms het gevoel dat ik Google de weg moet wijzen. Fiets er nooit relaxed mee. De kans dat je een weg op moet waar je niet op mag of een brug over moet die gewoon niet bestaat zit er altijd in.

Ik gebruik het wel hoor. Maar wij fietsen altijd op knooppunten. En dan met Google map naar ons verblijf adres vanaf het dichtste knooppunt.

Kan me wel voorstellen dat je voor een telefoontoestel zou kiezen als navigatie. Maar dan moet je die wel droog kunnen houden of een model hebben dat tegen de regen kan. Maar ik neem regelmatig foto's met mijn telefoon. En als die op de houder zit denk ik al snel "och laat maar". Of ik ben gewoon weg te laat. Heb dan ook geen goede houder voor op en af te klikken.
Shorttrack schreef:
di 25 jul, 2023 23:07

Ik gebruik het wel hoor. Maar wij fietsen altijd op knooppunten.

Die staan niet overal
:wink:
Grandonneur schreef:
wo 26 jul, 2023 08:31
Shorttrack schreef:
di 25 jul, 2023 23:07

Ik gebruik het wel hoor. Maar wij fietsen altijd op knooppunten.

Die staan niet overal
:wink:
Waar wij fietsen voorlopig nog wel. :P