Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent X-mid 2 solid (Durston): hulp gevraagd - Forum Wereldfietser

Tent X-mid 2 solid (Durston): hulp gevraagd

Sinds kort heb ik deze tent, maar ik krijg 'm niet goed opgezet (en ook niet weer mooi compact ingepakt), ondanks aanwijzingen volgen en kijken naar youtube filmpjes. Binnentent komt tegen buitentent aan, en dus natte slaapzak toen het hard ging regenen en waaien. Ik durf niet zo goed e.e.a. anders af te stellen omdat ik er weinig verstand van heb.
Wie wil mij helpen om deze tent een keer goed op te zetten, af te stellen, in te pakken? Ik kom graag met trein en tent naar je toe. Misschien iemand die zelf deze tent heeft, of iemand die handig is met het opzetten van tenten? En ook nog geduld heeft om het mij uit te leggen....
Zou ook kunnen tijdens het wereldfietser weekend eind augustus in Dronten, maar als het eerder kan is dat fijn (wil in augustus gaan fietsen met deze tent).
Het opzetten is simpel, maar het resultaat tot nu toe nog niet zo goed. Dus vandaar mijn hulpvraag. Groetjes, Marjan
Eerste hulp zou je moeten krijgen van de winkel waar je de tent gekocht hebt.

Ik ken het probleem ook bij mijn MSR Hoop tent.
Ik heb het opgelost door de binnentent aan kleine lusjes op te hangen in de buitentent zodat het doorhangende dak van de buitentent de binnentent niet meer kan raken.
Tent is online bij Durston in USA gekocht, dus naar de winkel voor hulp gaat niet makkelijk.
Waar woon je ongeveer? Ik kan je wel uitnodigen, maar voor de meesten in Maastricht erg ver.
Ik ken de tent trouwens niet.
Ik heb wel eens een tent waarvan de doeken tegen elkaar kwamen beter gemaakt door een touwtje met twee sponsjes over de nok van de binnentent te hangen. De sponsjes hielden dan de doeken uit elkaar. Ideaal is anders, maar het werkte.
Ik woon in Eindhoven. Heb de tent nu 2x opgezet, denk dat het met afstellen te maken heeft, verwacht toch niet dat bij een nieuwe, bejubelde tent er gelijk sponsjes aan te pas moeten komen. Zou ook nog fabrieksfoutje kunnen zijn, maar wil eerst met hulp proberen 'm goed op te zetten.
MKW schreef:
di 25 jul, 2023 18:46
Zou ook nog fabrieksfoutje kunnen zijn, maar wil eerst met hulp proberen 'm goed op te zetten.
Als ik het goed begrijp, is het een tent die je met wandelstokken (of equivalent) moet opzetten?
Ik heb ook een tentje (een tarp eigenlijk) dat je met van die stokken moet opzetten.
In mijn geval maar één stok, maar toch lukt het me niet altijd om de perfect pitch te creëren.
Veel oefenen, dus.
Ik vermoed dat het een zwak punt is van veel tenten die je met wandelstokken moet opzetten.
Zeker als je de haringen nauwelijks in de grond krijgt en dus echt geen zin hebt om een haring een paar centimeter te verplaatsen.
Nee, geen wandelstokken, inmiddels kan de tent geleverd worden met bijbehorende stokken, en die heb ik.
PB gestuurd
MKW schreef:
di 25 jul, 2023 16:24
..
Wie wil mij helpen om deze tent een keer goed op te zetten, af te stellen, in te pakken? Ik kom graag met trein en tent naar je toe. Misschien iemand die zelf deze tent heeft, of iemand die handig is met het opzetten van tenten? En ook nog geduld heeft om het mij uit te leggen....
..
Het opzetten is simpel, maar het resultaat tot nu toe nog niet zo goed. Dus vandaar mijn hulpvraag. Groetjes, Marjan
Beste,

Misschien kan je eens een bericht sturen aan degenen die in het verleden deze Durston tent gekocht hebben, zie deze post.

Ikzelf heb al overwogen deze Durton X-mid Solid online te kopen, maar weet nu dat ze mogelijk 1 nadeel heeft (waarvoor dank).
Haha Frank, misschien is dat nadeel alleen maar veroorzaakt door mijn klunzigheid hoor. Want ondanks de startproblemen met het opzetten ben ik heel enthousiast over de tent: licht, compact mee te nemen, veel ruimte, 2 ingangen, binnentent los van buitentent af te breken. En ziet er nog es fantastisch uit ook.
Alleen de samenwerking tussen tent en mij loopt nog niet optimaal denk ik.
Iemand die de tent ook heeft, heeft al gereageerd, dus komt vast wel goed
Hi,

Ik heb de 1 persoons versie met de carbon stokken. Misschien ben ik niet zo kritisch maar opzetten gaat mij prima af: eerst in een vierkant opspannen en dan de stokken erin, daarna een beetje nastellen en klaar. Het opvouwen idem, geen probleem om het. terug in de zak te krijgen. Windvastheid is ook goed. Over regenbestendigheid kan ik nog niets zeggen, want nog geen ervaring mee.

Waar lekt het?

Als je nog hulp / ervaring wil, stuur maar een pb. Ik woon in Leiden.

Groet,
Sander
Dank voor je aanbod, Sander, maar ik heb gisterochtend bijles tent opzetten gehad van een wereldfietser die deze tent ook heeft, heel fijn! En het lag echt aan mijn klunzigheid: had niet in de gaten dat de stokken verstelbaar zijn.....en dat was de oorzaak van mijn tentprobleem.
Anderen ook bedankt voor tips en meedenken.
Nu helemaal happy met deze mooie tent en jullie mogen allemaal in Dronten komen bewonderen hoe mooi ie er bij staat!
Marjan
Hi Marjan,

Goed te horen dat het opgelost is.
Fijne vakantie!

Sander.