Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Versleten banden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Versleten banden?

Dus dan heb ik de band toch naar behoren opgereden. Was lichtjes aan het twijfelen. Ging sowieso wel vervangen voor de vakantie hoor. Maar ben weer wat informatie rijker.
Dit was mij jaren geleden tijdens m'n woon-werk verkeer overkomen in stad Groningen: een grote glasscherf van een gebroken bierfles, dwars door mijn voorband. Het was schemerdonker in de ochtend nabij het Noorderstation. Ik natuurlijk balen en m'n fiets terug in de stalling en per bus verder naar m'n werk.
Onderstaande foto is een op computer gemaakte reconstructie, maar zo moet het eruit gezien hebben. Daar kan Schwalbe helemaal zeker niet tegenop.
Glasscherf door band.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 26 jul, 2023 10:34
Dit was mij jaren geleden tijdens m'n woon-werk verkeer overkomen in stad Groningen: een grote glasscherf van een gebroken bierfles, dwars door mijn voorband. Het was schemerdonker in de ochtend nabij het Noorderstation. Ik natuurlijk balen en m'n fiets terug in de stalling en per bus verder naar m'n werk.
Onderstaande foto is een op computer gemaakte reconstructie, maar zo moet het eruit gezien hebben. Daar kan Schwalbe helemaal zeker niet tegenop.

Glasscherf door band.jpg
Gewoon even plakken en je kunt weer verder.
Shorttrack schreef:
wo 26 jul, 2023 18:27
Gewoon even plakken en je kunt weer verder.
Nee, gaat echt niet, de "wonden" in de buitenband waren te groot voor, zodat de binnenband naar buiten kan knallen. Dus beide banden vervangen.