Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vsf overgenomen - Forum Wereldfietser

Vsf overgenomen

Ik ben nu in Antwerpen. Ik kocht een goede helm in een fietsen zaak.

Er stond een mooie vsf xt 800, afgeprijsd van €2200, voor €1800.

De verkoper vertelde mij: de overkoepelende organisatie van vsf is failliet. Vsf is overgenomen en nu blijkt dat de wachttijden voor de bestelling van vsf heel lang zijn.

Daarom stoppen wij met de verkoop van vsf.

Ik heb in Den Haag, waar ik woon dit al eerder gehoord en toen was vsf niet overgenomen.

Structureel probleem dus. Jammer want prijs kwaliteit verhouding is heel goed.

Mario
In deze link lees je de stand van 4 maanden geleden:
https://www.heise.de/news/Zukunft-von-E ... 39734.html

"De ongeveer 400 werknemers van de failliete e-bike en fietsenfabrikant Prophete in Rheda-Wiedenbrück en Cycle Union in Oldenburg, die tot de groep behoort, kunnen doorgaan: Dutech, een aan de beurs van Singapore genoteerde groep, heeft de activa van beide divisies gekocht en het voltallige personeel overgenomen. Dit werd aangekondigd door de curator Manuel Sack van het advocatenkantoor Brinkmann & Partner. Hij was verheugd dat het binnen slechts tien weken mogelijk was geweest om "de Prophete-groep op een nieuwe ondernemersvoet te zetten".

De Noordrijn-Westfaalse fietsenfabrikant Prophete, die de afgelopen jaren vooral naam maakte als leverancier van relatief goedkope e-bikes aan discounters, was eind 2022 in betalingsproblemen geraakt. Naast problemen met de inkoop van onderdelen uit het Verre Oosten droeg ook een cyberaanval in november hieraan bij. Hierdoor konden productie, facturatie en leveringen ongeveer drie weken niet plaatsvinden.
Grote belangstelling

Ondanks de tijdelijke problemen was de interesse van de bieders in Prophete en Cycle Union, dat in 2018 ook een omzet van 150 miljoen euro genereerde met merken als Kreidler, VSF Fahrradmanufaktur en Rabeneick, volgens Sack groot: hun "strategische oriëntatie" was juist en de investeerders hadden "de trend naar e-mobiliteit" juist als duurzaam ingeschat.

De koopovereenkomsten zijn al notarieel bekrachtigd, meldde de herstructureringsexpert vorige week. Nadat aan de overeengekomen voorwaarden is voldaan, moeten deze in het kader van de zogenaamde closing in de komende dagen worden afgerond. Het doel van Dutech is om de bestaande klantrelaties en leverings- en servicerelaties voort te zetten. Beide partijen zijn overeengekomen de aankoopprijs niet bekend te maken. De officiële insolventieprocedure werd pas op 1 maart geopend door de arrondissementsrechtbank in Bielefeld, dus de verkoop vond direct daarna plaats.

Volgens de eigen beschrijving is Dutech een ontwikkelaar en producent van veiligheids- en huishoudelijke producten zoals ticketautomaten met meer dan 2600 werknemers in Europa, Noord-Amerika en Azië. In Duitsland heeft de groep, die eigendom is van de Amerikaanse ondernemer Johnny Liu, al ongeveer 800 mensen in dienst. Het behaalde onlangs een jaaromzet van 300 miljoen euro, onder andere met onderdelen voor e-bikes."
Het gaat om de Prophete Gruppe die in problemen is gekomen.
(geruchten spreken over een hack. Maar of dat de echte reden v/d problemen was?)
Prophete was eigenaar van o.a. VSF FahrradManufaktur.

Een investeerder uit Singapore ('Dutech') heeft de boel overgenomen.
Zo te zien met ale rechten en plichten!

Zie o.a.:
https://stadt-bremerhaven.de/prophete-g ... -verkauft/
en
https://www.westfalen-blatt.de/owl/krei ... et-2716525
Waar ik moe van word is, dat als ik op de link druk ik iedere keer cookies moet accepteren.

Dat doe ik dus niet.

Mario