Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veloroute de soleil of Groene weg? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Veloroute de soleil of Groene weg?

De Veloroute du Soleil eindigt niet op de Plage Napoleon, die ligt in Port St. Louis zestig kilometer oostelijker. De Veloroute du Soleil eindigt in Grau du roi, gewoon aan zee, met restaurants, hotels en dergelijke.
bert sitters schreef: bericht is gedateerd 16 maart 2021

Je eindigt in de middle of nowhere aan de Middellandse Zee. Op Plage Napoleon is niets. Ook geen enkel tentje om wat te eten of te drinken.
paul benjaminse schreef:Dit bericht is van vandaag, 29 juli 2023


De Veloroute du Soleil eindigt niet op de Plage Napoleon, die ligt in Port St. Louis zestig kilometer oostelijker. De Veloroute du Soleil eindigt in Grau du roi, gewoon aan zee, met restaurants, hotels en dergelijke.
Snelle reactie. Maar wie heeft gelijk?
Je zou het aan de maker.... hé, we hebben de schrijver kennelijk zelf aan de lijn!
Welkom Paul.
Inderdaad…koninklijk bezoek. 👋🏻
De bewegwijzerde fietsroute ViaRhona langs de Rhone eindigt op Plage Napoleon naast de monding van de Rhone.
De Veloroute du Soleil volgt vanaf Lyon grotendeels deze ViaRhona, maar buigt na Avignon inderdaad af naar Grau-du-Roi.

Plage Napoleon past natuurlijk als eindpunt van de ViaRhona, maar er is daar helemaal niets. Alleen een rij mobile homes op het strand. Niet ver van de monding is de unheimische havenplaats Port-Saint-Louis-du Rhone met uitzicht op de petrochemische industrie. Er is geen camping en maar een redelijk hotel. Ik had 's avonds moeite een restaurant te vinden. Ik trog alleen een Vietnamees afhaalrestaurant dat open was.
Terugfietsen naar Arles is een flinke klus tegen de Mistral in. Ik ben net te noorden van Port-Saint-Louis-du Rhone met een pont de Rhone overgestoken. Vervolgens over paadjes door de Camarque gefietst naar Saintes-Maries-de-le-Mer. Ik kwam daar Jan Willem van Dalen nog tegen.. Saintes-Maries-de-le-Mer.is populair, maar de camping is niet duur en voor fietsers zijn mooie en grote plaatsen.
Zie je het niet zitten om vanuit Saintes-Maries-de-le-Mer. tegen de Mistral in de fietsen, dan kun je met de fiets de bus nemen naar Arles. Ik ben toen doorgefietst naar het westen tot Bordeaux.