Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met vervoer Pattaya-Cambodja met fietsen mee - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met vervoer Pattaya-Cambodja met fietsen mee

Wij willen van Pattaya naar Cambodja onze eigen fietsen meenemen. Iemand dit weleens gedaan?
Vorig jaar heb ik mezelf en mijn fiets laten vervoeren van Koh Chang naar Bankok (zelfde streek, wel ander traject, verhaaltje). Ik ben daarvoor gewoon naar een lokaal reisbureautje gestapt (daarvan zijn er 13 in een dozijn) en daar een taxi geboekt met uitdrukkelijke vraag om mijn fiets mee te nemen. Ik kan me de prijs niet zo goed meer herinneren, maar ik dacht dat het om en bij de 3000 THB was.

Dikwijls kan je ook een deal doen met de overvloedige 'van's. Met wat extra 'seats' te kopen kan je fiets soms ook mee.

Voor de ritten Thailand - Cambodja (over de grens) ligt het misschien wat moeilijker of is de keuze misschien beperkter, of zal je misschien toch over Bangkok moeten gaan.
In veel bussen in Thailand kunnen fietsen mee. Een uitzondering is bijvoorbeeld Nkahonchai Air. Ik ga altijd gewoon naar het busstation. Wordt meestal wel geregeld. Vaak zit ik al snel in de bus. In de regel betaal ik THB 100 (ca. 2,70 euro) extra voor mijn fiets. Voor Cambodja kun je bijvoorbeeld naar de grensovergangen bij Trat of Arayanprathet. Kijk daar op het busstation naar een bus die de grens overgaat, anders fiets je gewoon over de grens en regel je in Cambodja vervoer.