Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets reflectoren ook overdag verplicht? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets reflectoren ook overdag verplicht?

Flix schreef:
ma 31 jul, 2023 10:21
reed met mijn redelijk beladen fiets, met redelijke snelheid, op de hoofdstraat door een dorp waar Verkehrszeichen 240 (gedeeld voet-/fietspad) op het trottoir stond, maar ook om de honderd meter een geverfde fietser op de weg. Dus ik mocht iig op die weg rijden; en iedereen kan snappen dat dat ook beter bij mijn situatie paste.
tja. Het is netter om je aan te passen aan de lokale gebruiken dan van de lokale gebruikers te verwachten dat ze zich aanpassen aan jou toch?
Om voor de tweede optie te kiezen en vervolgens de medegebruikers te verwijten jou niet te snappen en met je keuze niet om te kunnen gaan?

In het voorbeeld van deze situatie; er wordt daar van fietsers gebruikelijk 'verwacht' de wandelaars echt alle ruimte te geven. stapvoets rijden, fietsbelletje gebruiken, meters om de wandelaars heen, stoppen/afstappen als de ruimte er niet is, etc. Doe ik ook niet altijd precies hoor, maar daarmee weet je wel dat je gedrag wat brutaal of storend kan overkomen. Misschien heb je een inschattingsfout gemaakt en valt de mensen waar je last van had bij nader inzien niet zo veel te verwijten?

Hier een soort van gebruiksaanwijzing in die situatie: https://duisburg.polizei.nrw/artikel/pr ... rradfahrer
Zeg Grandonneur, lees mijn berichtje gewoon nog eens aandachtig door (hint: ik reed op een fietsstrook). Denk er van alles van, en laat het daarbij, òf stuur me een PB, dan kunnen we er uitvoerig over praten zonder anderen daarmee lastig te vallen cq off-topic te gaan.