Additionally, paste this code immediately after the opening tag: heeft iemand ervaring met deze band? Continental ipv Schwalb - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

heeft iemand ervaring met deze band? Continental ipv Schwalb

Grandonneur schreef:
zo 23 jul, 2023 22:25
Jullie zijn gevoelige types. Mezelf zou onder willekeurige omstandigheden niet kunnen zeggen welke band met welke druk ik ree.

Terwijl mrs G toch van mening is dat ik een gevoelig typje ben.
Mijn vrouw heeft (helaas) Marathons vanwege een pech-onderweg vervanging en die zijn nog niet op. Als ik op haar fiets stap merk ik dat misschien een minuutje en daarna vergeet ik het.

Bandenspanning daarentegen merk ik meteen en vind ik extreem storend. Mijn FM gaat voor standje spijkerhard en soms moet ik zelf voor een hele harde achterband kiezen als ik mijn dochter toch nog een keer achterop moet nemen. De volgende rit is dat meteen reden om in de remmen te knijpen en meteen te verhelpen.
loknor schreef:
do 27 jul, 2023 09:58
Mijn vrouw heeft (helaas) Marathons vanwege een pech-onderweg vervanging en die zijn nog niet op. Als ik op haar fiets stap merk ik dat misschien een minuutje en daarna vergeet ik het.
De keren dat ik die banden had heb ik het wekenlang volgehouden voordat ik besloten had dat ze toch echt slechter reden.
Ik gaf allerlei dingen de schuld: de weg, de route, het weer en de wind, het eten en - het ergste - mijn leeftijd.
Leon schreef:
do 27 jul, 2023 11:25
Ik gaf allerlei dingen de schuld: de weg, de route, het weer en de wind, het eten en - het ergste - mijn leeftijd.
Take kindly the counsel of the years, gracefully surrendering the things of youth.
Aanvaard blijmoedig de wijsheid der jaren,
doe met gratie afstand van de dingen van je jeugd.
Bouw aan je mentale veerkracht om je bij onverwachte tegenslag te beschermen.
Ik heb ooit een gratis setje Greenguards gekregen van Schwalbe omdat ik me erg sceptisch had uitgelaten. Ik heb ze er na vrij korte tijd afgehaald en weggegeven. Die dikke rubber anti lek lagen maken de band niet alleen zwaar maar ook stug, en dus langzaam en oncomfortabel. De Marathon Plus is net zo, alleen nog erger vrees ik.
Mijn lekkerste banden zijn de door Panaracer gemaakte Compass/Herse Rat Trap Pass, maar helaas zijn die niet alleen echt duur, maar ook kwetsbaar. Ik fiets nu met de Almotion. Helaas is die er nu niet meer in ETRTO 559.
Wim schreef:
do 27 jul, 2023 12:11
Ik heb ooit een gratis setje Greenguards gekregen van Schwalbe omdat ik me erg sceptisch had uitgelaten. Ik heb ze er na vrij korte tijd afgehaald en weggegeven. Die dikke rubber anti lek lagen maken de band niet alleen zwaar maar ook stug, en dus langzaam en oncomfortabel. De Marathon Plus is net zo, alleen nog erger vrees ik.
Ik denk dat een vakantiefietser uitstekend op weg kan met Schwalbe Marathon of Continental Contact.
Beide zijn soepele, lichte banden.
Over lekrijden maak ik me echt geen zorgen.
Al ruim 10 jaar een tevreden gebruiker van Continental Topcontact II banden.
Na circa 12.000 km vervang ik de achterband en na 15.000 km de voorband.
Hoewel ik denk dat ze veel langer mee gaan. Maar ja, ik doe dat preventief aangezien ik tijdens een fietsvakantie bandenproblemen liever vermijd.

Jan
Leon schreef:
do 27 jul, 2023 11:25
loknor schreef:
do 27 jul, 2023 09:58
Mijn vrouw heeft (helaas) Marathons vanwege een pech-onderweg vervanging en die zijn nog niet op. Als ik op haar fiets stap merk ik dat misschien een minuutje en daarna vergeet ik het.
De keren dat ik die banden had heb ik het wekenlang volgehouden voordat ik besloten had dat ze toch echt slechter reden.
Ik gaf allerlei dingen de schuld: de weg, de route, het weer en de wind, het eten en - het ergste - mijn leeftijd.
Zo vaak rij ik er niet op :lol:
Continental Contact Urban zijn erg fijne banden ja. De Schwalbe Almotion trouwens ook, maar die is wel wat stugger en zwaarder. En van de Almotion is er een tubeless versie die je moet vermijden als je niet tubeless rijdt.