Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga World Traveller 2023 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Koga World Traveller 2023

Leon schreef:
ma 14 aug, 2023 16:14
En als er nu iemand komt die zegt "Ik heb deze fiets geprobeerd en van dat hoge gewicht merkte ik in de heuvels helemaal niets", wat denk je dan?
Wellicht wat meer context van mijn kant: ik heb een Trek District stadsfiets met een Shimano naaf en dat is een lichte fiets maar ik wil meer reizen maken op de fiets. Dus dacht ik: Trek weg en een goede trekking fiets ervoor in de plaats die ik ook als dagelijkse fiets kan gebruiken voor de boodschappen en dergelijke. En dan maakt het wel degelijk uit hoe zwaar een fiets is.
Vandaar mijn eerdere vraag of iemand al wat ervaring heeft. Ik las op cyclingabout dat Alee de fiets minder geschikt vind voor dagelijks gebruik. Ik ga binnenkort naar De Fietser in Ede om te proberen. Ik ga ook andere merken proberen.
peterk67 schreef:
di 15 aug, 2023 10:00

Wellicht wat meer context van mijn kant: ik heb een Trek District stadsfiets met een Shimano naaf en dat is een lichte fiets maar ik wil meer reizen maken op de fiets. Dus dacht ik: Trek weg en een goede trekking fiets ervoor in de plaats die ik ook als dagelijkse fiets kan gebruiken voor de boodschappen en dergelijke. En dan maakt het wel degelijk uit hoe zwaar een fiets is.
Als je er plek voor hebt om te stallen thuis... Trek houden als stadsfiets en een derailleur vakantiefiets ernaast? Kostentechnisch waarschijnlijk de meest goedkope optie, en lekker onderhoudsarm met je Shimano naaf in je dagelijks verkeer.

Kun je dan bijvoorbeeld het vorige model WorldTraveller naast zetten. Ook gebruikt, overjarig of demo kan natuurlijk prima. Maar genoeg andere merken ook die je een degelijk alternatief bieden.

Pas als je zelf heel zwaar bent en echt heel veel zware bagage mee gaat nemen zou ik zo'n nieuwe WorldTraveller overwegen, tot die tijd... genoeg lichtere keuzes die ook prima heel blijven onderweg.

Voor inspiratie bij wat anderen zoal meenemen, zie hier het paklijst topic:

viewtopic.php?t=35033

En natuurlijk zul je het meeste verschil in gewicht kunnen maken bij jezelf en je bagage, maar als je daarnaast ook nog een paar kilo's bij de fiets kunt strepen bij aankoop dan is dat toch ook best fijn? ;)
Misschien is het al eens gedaan hoor, maar zou het niet een idee zijn om een eenvoudige unster mee te nemen naar de winkel om een werkelijke vergelijking tussen fietsen te maken?

Tot nu vermoeden we een erg zware fiets, maar waar komt dat gewicht vandaan en is het wel zo. Tegelijk mogen opgegeven lagere gewichten ook met korrel zout genomen worden.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd :). Het zou zonde zijn als een verder geschikte fiets op basis van veronderstellingen afvalt.
[/quote]

Kun je dan bijvoorbeeld het vorige model WorldTraveller naast zetten. Ook gebruikt, overjarig of demo kan natuurlijk prima. Maar genoeg andere merken ook die je een degelijk alternatief bieden.

Pas als je zelf heel zwaar bent en echt heel veel zware bagage mee gaat nemen zou ik zo'n nieuwe WorldTraveller overwegen, tot die tijd... genoeg lichtere keuzes die ook prima heel blijven onderweg.

Voor inspiratie bij wat anderen zoal meenemen, zie hier het paklijst topic:

viewtopic.php?t=35033

En natuurlijk zul je het meeste verschil in gewicht kunnen maken bij jezelf en je bagage, maar als je daarnaast ook nog een paar kilo's bij de fiets kunt strepen bij aankoop dan is dat toch ook best fijn? ;)
[/quote]

Dank je Jurr.
Ik ben zelf geen kleintje; bijna 2m en over de 110 kg en daarom wil ik een fiets die mij goed kan hebben. Ik heb een afspraak gemaakt voor een testrondje op de WT en zal ook andere merken bekijken. Zo stond ik net naar een VSF te kijken en ontdekte daar Velo de Ville. Ik heb besloten om mijn ogen goed de kost te geven en dan een knoop door te hakken op basis van feiten en mijn gevoel erbij. Maaruh... die WorldTraveller 2023 is een hele mooie fiets. Een plaatje in mijn ogen.
Ik heb zelf een VSF en ben daar erg blij mee, maar met jouw gegevens en als je dan ook nog vakantiebagage in jouw maten mee moet nemen, dan is een VSF misschien niet meer stijf genoeg. Dan is die Koga misschien wel wat.
Maar zonder bagage of alleen hotelbagage is de Koga waarschijnlijk toch wel overdreven zwaar.

P.s. Een personenweegschaal werkt ook: 1x zonder en 1x met fiets in de hand.
Grandonneur schreef: maar zou het niet een idee zijn om een eenvoudige unster mee te nemen naar de winkel
Mijn fietsenboer heeft die gewoon aan het plafond hangen.🤭
Ik heb zowel op de WT2023 als op het vorige model gereden. Beiden voelen uiterst solide aan waarbij de "oudere" WT wat beweeglijker aanvoelt. Ik reed op het 63 model met Rohloff en zat daar prima op. De WT2023 had ik in maat L en daar zat ik ook heel fijn op en de XL zou wel eens iets te groot kunnen worden wegens een 2cm hogere stack. Reach scheelt geloof ik niets maar de wielbasis van de XL is gelijk weer wat langer dan bij de L en dat gaat vlgs mij ten koste van beweeglijkheid.
De basis WT2023 met derailleur is een uitstekende propositie van Koga en ik ga dan ook nog eens goed nadenken of ca 700,00 meer voor het classic model in dezelfde configuratie de moeite waard is. Wat een luxe probleem.
Nog te overwegen is het model van 2022 in 63 cm (dus 'classic' frame met derailleur), voor € 1999,- nog nieuw te koop met garantie bij een Duitse dealer net over de grens bij Roermond: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... -217-16235

In mei heb ik daar de 60 cm versie gekocht, voor toen nog € 1799,-. Best een goede prijs voor wat je krijgt. In de afdalingen is ook het classic frame stijf en stabiel met tassen voor- en achter, afgelopen week in de Pyreneeën getest. Bovendien bespaar je jezelf de 6 nutteloze E-bike kilos.
en: wil je de fiets ooit eens in het vliegtuig meenemen?
-Daan- schreef:
za 19 aug, 2023 22:42
Nog te overwegen is het model van 2022 in 63 cm (dus 'classic' frame met derailleur), voor € 1999,- nog nieuw te koop met garantie bij een Duitse dealer net over de grens bij Roermond: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... -217-16235

In mei heb ik daar de 60 cm versie gekocht, voor toen nog € 1799,-. Best een goede prijs voor wat je krijgt. In de afdalingen is ook het classic frame stijf en stabiel met tassen voor- en achter, afgelopen week in de Pyreneeën getest. Bovendien bespaar je jezelf de 6 nutteloze E-bike kilos.
da's nog eens tip! Dank je!
Grandonneur schreef:
za 19 aug, 2023 23:33
en: wil je de fiets ooit eens in het vliegtuig meenemen?
Weet ik nog niet zo goed. Vanwaar je vraag?

Overigens: ik reed dit weekend twee tochtjes op mijn stalen Grave en moet ik van mezelf ook staal in overweging nemen.
peterk67 schreef:
zo 20 aug, 2023 13:27
Grandonneur schreef:
za 19 aug, 2023 23:33
en: wil je de fiets ooit eens in het vliegtuig meenemen?
Weet ik nog niet zo goed. Vanwaar je vraag?
Vanwege het gewicht. Het maximaal toegelaten gewicht wil wel eens beperkt zijn als ik het goed begrijp.
peterk67 schreef:
zo 20 aug, 2023 13:27
Overigens: ik reed dit weekend twee tochtjes op mijn stalen Grave en moet ik van mezelf ook staal in overweging nemen.
Je hebt een Grave en overweegt er een WT naast :shock:

Over luxeprobleem gesproken :wink:
Grandonneur schreef:
zo 20 aug, 2023 21:21
peterk67 schreef:
zo 20 aug, 2023 13:27
Grandonneur schreef:
za 19 aug, 2023 23:33
en: wil je de fiets ooit eens in het vliegtuig meenemen?
Weet ik nog niet zo goed. Vanwaar je vraag?
Vanwege het gewicht. Het maximaal toegelaten gewicht wil wel eens beperkt zijn als ik het goed begrijp.
peterk67 schreef:
zo 20 aug, 2023 13:27
Overigens: ik reed dit weekend twee tochtjes op mijn stalen Grave en moet ik van mezelf ook staal in overweging nemen.
Je hebt een Grave en overweegt er een WT naast :shock:

Over luxeprobleem gesproken :wink:
En dan wil ik ook graag nog een mountainbike!
ik heb de tip van Daan gevolgd en die WT is nu al een maandje van mij. Bevalt prima! Het scheelt ook nog eens bak geld en dan zie ik wel weer verder in de toekomst. Het viel me overigens wel een beetje tegen hoe de fiets werd afgeleverd maar met een avondje klussen was dat ook opgelost. Dank voor de gedachtewisselingen!
Gefeliciteerd met je mooie fiets.
En dan ook nog eens een kwaliteitsfiets voor relatief weinig geld.
Lijkt me dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Veel fiets plezier!!!!!!

Gr ej
Gefeliciteerd met je aanwinst! En veel veilige kilometers gewenst :D

En bedankt voor het delen hier want zit nu in een vergelijkbare situatie. En dit topic heeft me weer een beetje verder geholpen. Wij wachten op akkoord voor onbetaald verlof en willen dan begin 2024 onze fietsen kopen. En als tevreden Koga gebruikers lijken de WT’s een hele fijne optie.
Bedoel je dan de nieuwe WT?
Kennelijk en gelukkig niet:
-Daan- schreef:
za 19 aug, 2023 22:42
Nog te overwegen is het model van 2022 ...
peterk67 schreef:
do 05 okt, 2023 21:08
ik heb de tip van Daan gevolgd
Berger schreef:
za 07 okt, 2023 11:23
Bedoel je dan de nieuwe WT?
als deze voor mij bedoeld is… :wink:

We kijken straks wat er aan aanbod is bij Koga. Weet ook niet wat het ‘ultieme’ moment in het jaar/seizoen is om een fiets te kopen. Dus afwachten op akkoord voor onbetaald verlof en de eindejaars bonus :D
Maar we hebben op dit moment toch wel een voorkeur voor de classic signature. Dat nieuwe model is natuurlijk heel sterk, maar ook best zwaar en lomp (dat laatste is slechts mijn mening).