Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reserve sleutels fietssloten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reserve sleutels fietssloten

Opsec ga ik niet teveel vertellen maar mijn reserve sleutels gaan zeker mee. Ik heb een keer een hele dag gespendeerd om met klein gereedschap een slot op te maken. Mijn reserve sleutel zit ergens op mijn fiets.
Ik ben niet zo bang voor dieven die gaan zoeken. Alhoewel ik de tip van omwisselen met fiets van partner wel een puik idee vind.
Inkie schreef:
za 19 aug, 2023 16:48
Hi medefietsers,
Even een vraagje;
Waar laten jullie de reserve sleutels als je op een langere trip gaat (meer dan een jaar).
Gaan die mee, onder in een van de tassen?
Of laten jullie deze thuis?

Groetjes,
Ingrid
Als je de reservesleutel in je fiets verstopt en die wordt gestolen ben je je vergoeding van de verzekering ook kwijt, omdat je altijd moet kunnen aantonen dat hij op slot stond en de reservesleutel ook nog hebt.
Een reservesleutel is ook handig wanneer een vreemde jouw fiets op slot zet ipv deze te verduisteren. In het geval je zelf vergeten bent deze op slot te zetten.
Gr Jan
Mijn verzekering eist een goedgekeurd ringslot. Daar zit geen cijfercombinatie op.
Ik bestel een extra setje reservesleutels. Dat blijft thuis. Het andere setje reservesleutels gaat mee op een veilige plek,
Sinds ik op een camping eens een half uur heb lopen zoeken naar mijn fietssleutel die ongemerkt uit mijn broekzak was gevallen neem ik ook altijd reservesleutels mee.

Waar ik ze laat? Op een andere plek dan waar ik de originele sleutels bewaar :lol: