Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eemshaven krijgt vaste veerverbinding met Noorwegen - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Eemshaven krijgt vaste veerverbinding met Noorwegen

297 berichten
Ik kon geen andere vlucht vinden. Anderen op erg ongunstige tijden. Het is wel een overstap op een ander toestel, dan zit ik tussen de Fransen naar Stockholm.
Grandonneur schreef:
ma 04 sep, 2023 09:46
Deze zomer een intercityverbinding van Kopenhagen naar fredericia gebruikt.
De treinen hebben een strikt beperkt aantal fietsplekken, en moeten in het gereserveerde treinstel staan. Boeken doe je via de app van dsb.
Bedankt, de app bekeken, ziet er niet te ingewikkeld uit. Tzt maar eens kijken of het lukt. Eerst nog een stukje terugfietsen naar Kristiansand.🇳🇴
Martin E. van Doornik schreef:
wo 30 aug, 2023 17:03
Jeetje mina, ik was vandaag in Duitsland en toen kreeg ik een sms van Holland Norway Lines op m'n smartphone, want wij hebben geboekt voor 17 september (vanaf Emden) en terug voor 4 oktober. Kosten 990 euro! Inmiddels contact opgenomen met de annuleringsverzekering.
Dat is een hoop geld, Martin. Hopelijk wordt dit faillisement gedekt door jouw verzekering. Anders wordt het - samen met andere gedupeerde reizigers - zoeken naar een advocatenbureau dat een paar goede aasgieren in dienst heeft.
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 aug, 2023 11:19
Ik persoonlijk leg de schuld bij de Groninger Seaports, de beheerder van de havens in Delfzijl en Eemshaven. De laatste is eigenlijk een werkhaven, met alleen aan de noordkant, bij het treinstation, faciliteiten voor passagiersvervoer, zoals de veerboot naar Borkum. Het terrein ernaast was ingericht voor Holland Norway Lines. Alles leek in kannen en kruiken. Maar de Groninger Seaports wil de windturbines-industrie voorrang geven. De schepen die werkzaam zijn voor de windturbines op zee moeten volgens mij maar buiten voor anker wachten als de Romantika aangemeerd is.
Het zou me niet verbazen als Holland Norway Lines steken heeft laten vallen en verblind door het succes van de eerste maanden erop gegokt heeft dat alles wel in orde zou komen met Groninger Seaports.
Wat die windturbines betreft: gaat het dan om offshore industrie, of om Google, dat een groot datacenter in de Eemshaven heeft?
Kortom, wie heeft de meeste power in de strijd om ruimte in de Eemshaven?
keesswart schreef:
ma 04 sep, 2023 21:23
Martin E. van Doornik schreef:
wo 30 aug, 2023 17:03
Jeetje mina, ik was vandaag in Duitsland en toen kreeg ik een sms van Holland Norway Lines op m'n smartphone, want wij hebben geboekt voor 17 september (vanaf Emden) en terug voor 4 oktober. Kosten 990 euro! Inmiddels contact opgenomen met de annuleringsverzekering.
Dat is een hoop geld, Martin. Hopelijk wordt dit faillisement gedekt door jouw verzekering. Anders wordt het - samen met andere gedupeerde reizigers - zoeken naar een advocatenbureau dat een paar goede aasgieren in dienst heeft.
Of stoppen met alles en iedereen de schuld te geven en doorgaan met het leven.
keesswart schreef:
ma 04 sep, 2023 21:23
Martin E. van Doornik schreef:
wo 30 aug, 2023 17:03
Jeetje mina, ik was vandaag in Duitsland en toen kreeg ik een sms van Holland Norway Lines op m'n smartphone, want wij hebben geboekt voor 17 september (vanaf Emden) en terug voor 4 oktober. Kosten 990 euro! Inmiddels contact opgenomen met de annuleringsverzekering.
Dat is een hoop geld, Martin. Hopelijk wordt dit faillissement gedekt door jouw verzekering. Anders wordt het - samen met andere gedupeerde reizigers - zoeken naar een advocatenbureau dat een paar goede aasgieren in dienst heeft.
Dit kreeg ik vandaag op mijn mail:
Helaas moeten wij meedelen dat uw afvaart geannuleerd is. Holland Norway Lines B.V. (HNL) is door de rechtbank in Groningen failliet verklaard.
Het spijt ons dat uw reis niet door kan gaan.
Nadat HNL vorige week surseance van betaling heeft aangevraagd, zijn er geen serieuze kandidaten geweest voor overname van de veerdienst.
Voor het indienen van uw vordering, kunt u terecht bij passagiershnl@dehaanlaw.nl.
Met vriendelijke groeten,
Team Holland Norway Lines


Ja, hoop geld. Volgens mij het advocatenkantoor De Haan in Groningen, die ken ik wel als gebouw. Slecht geslapen! Geboekt op 2 juli j.l. Intussen was de brandstofprijs hoger dan voorheen. Wij zouden retour reizen met 2 personen, 1 auto en twee katten (toeslag hut met huisdier). Foto mei 2022.
DSC01601.jpg
Ik heb allerlei instanties aangeschreven: ANWB annuleringsverzekering, de ombudsman, de MAX Vakantieman en zo meer. Daarbij de ticket in pdf-vorm meegestuurd.

Dit kreeg ik van de ANWB annuleringsverzekering:
Beste meneer, mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie voor u is. Helaas kan ik u niet helpen. Ik heb uw e-mail daarom doorgestuurd.
Onze afdeling Schade beantwoordt uw e-mail
Zij sturen u zo snel mogelijk een reactie.
Achterstand
De schadeafdeling heeft een forse werkvoorraad. Dit heeft verschillende oorzaken. Hierdoor kan de reactietijd langer duren dan 10 werkdagen. Uiteraard snap ik dat dit voor u vervelend is omdat u wacht op een antwoord. Onze excuses voor het ongemak.
keesswart schreef:
ma 04 sep, 2023 21:37
Wat die windturbines betreft: gaat het dan om offshore industrie, of om Google, dat een groot datacenter in de Eemshaven heeft?
Kortom, wie heeft de meeste power in de strijd om ruimte in de Eemshaven?
De datacenter van Google heeft niks met het havengebeuren te maken en ligt een eindje ervandaan: https://www.google.nl/maps/place/Datace ... ?entry=ttu
Alleen wel voor koelvloeistoffen uit de zee. Op het kaartje lag de Romantika tegenover de naam Borkumkade.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 04 sep, 2023 23:18
Ik heb allerlei instanties aangeschreven: ANWB annuleringsverzekering, de ombudsman, de MAX Vakantieman en zo meer.
Waarom meteen zo veel? Als je van de verzekering je geld terug krijgt is het onzin om ook de andere instanties meteen te benaderen.
De kans is niet groot dat je de tickets vergoed gaat krijgen, houd daar alvast rekening mee.

Best kans is nog via de chargeback regeling van je creditcard, moet je natuurlijk wel via creditcard geboekt hebben.
Fedor schreef:
di 05 sep, 2023 11:42
Martin E. van Doornik schreef:
ma 04 sep, 2023 23:18
Ik heb allerlei instanties aangeschreven: ANWB annuleringsverzekering, de ombudsman, de MAX Vakantieman en zo meer.
Waarom meteen zo veel? Als je van de verzekering je geld terug krijgt is het onzin om ook de andere instanties meteen te benaderen.
Faillissementen vallen nooit onder een verzekering, of het nou een reis- of annuleringsverzekering is, zegt RTLnieuws.
Heb je met een creditcard geboekt, maak je nog kans.
Heb gewoon per iDeal betaald, ik heb wel een creditcard, maar gebruik hem haast nooit vanwege nul saldo.

Verder was het mij aangeraden om allerlei instanties te benaderen, want als ik niks zou doen, kom ik in de onwetendheid terecht. Alles proberen toch?

Maar toch wel erg triest: werkgelegenheid weg, personeel op straat, wat gebeurt er met de keuken- en restaurant voorraden? Wegrotten? De vele kratten bier en dranken in de taxfree winkel, enzovoorts. Ik ken een visboer in Assen die z'n bestellingen rechtstreeks uit Noorwegen betrok en nu de bootreserveringen kwijt is geraakt.
Ja natuurlijk is het triest, maar een bedrijf dat haar rekeningen betaalt gaat niet failliet.
Martin E. van Doornik schreef:
di 05 sep, 2023 14:24
Heb gewoon per iDeal betaald, ik heb wel een creditcard, maar gebruik hem haast nooit vanwege nul saldo.
Hoewel het helemaal niets met fietsen te maken heeft en ik normaal niet op dit soort berichten reageer, nu toch even wel.

@Martin: jouw reden om je credit card niet te gebruiken is gewoon een "kul"-argument. Je hebt een credit card en dan ook een limiet waarbinnen je boekingen, bestellingen etc. kan doen. Je zult AOW hebben en een pensioen (en een 2e huis in Zweden, ik weet niet of dt mee telt), maar dan heb je al snel een krediet van € 2500,- > 3500,-. (Je bent ANWB-lid denk ik, kijk daar maar eens naar de mogelijkheden).
Zorg alleen even wanneer er iets afgeschreven wordt dat er dan voldoende saldo staat op de gekoppelde rekening en gebruik je rekening van AOW/pensioen.
Online boven de € 100,- doe ik alles met creditcard. Als je op enig moment 0 (nul) op die rekening hebt is geen issue op moment van boeken/bestellen (overkomt mij ook, heb AOW/pensioen en ook regelmatig 0,00 op de gekoppelde rekening met een credit card limiet van € 7.500,- :D ). Heb al 2 keer vanwege failliete hotelketens mijn geld teruggekregen via de creditcard organisatie. Annuleringsverzekeringen lieten me in de steek.Tel je zegingen zou ik zeggen en verdiep je in de materie. .
Mijn creditcard is van een Zweedse bank en daar gelden andere regels. Laatste keer in 2018 gebruikt toen ik een vlucht voor m'n vrouw naar San Francisco had geboekt en die alleen met Visa te betalen was. Bij dezelfde maatschappij ook een vlucht naar Dublin geregeld in hetzelfde jaar voor mijzelf. Daarna is de card in vergetelheid geraakt. Ik ben m'n gewone bankpas gewend. Maar dank je voor je uitleg.
Gehoord dat de veerboot Romantika, die eigenlijk gehuurd werd van Tallink, nu terug gaat naar Estland.
Dit kwam toevallig op m'n telefoon en hierheen gekopieerd.

https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... lines.aspx

"Tot ergernis van de Holland Norway Lines werd hun 194 meter lange en 29 meter brede boot in de Eemshaven behandeld als een plezierjachtje dat op goed geluk kwam binnenvaren. De boot kreeg geen vaste aanlegplaats toegewezen. Als er aan de kade geen plaats was moest de reis simpelweg worden geannuleerd, soms op het laatste moment."
Dus toch ligt het, wat ik al vermoedde, aan de starre houding van de havenautoriteiten die de prachtige lijndienst de nek hebben omgedraaid.

Ik was vandaag in een woedeuitbarsting, smijten met deuren en trappen tegen de tuingereedschappen.
Martin, a) het doet er niet toe en b) pas op voor tunnelvisie. Gewoon, voor jezelf.

Dit zijn de woorden van de rederij. Wat denk je dan dat ze zeggen?

Het feit is (volgens de diverse berichten, ook destijds), dat bij aanvang bekend was dat de 'vaste' ligplaats tijdelijk was, om alvast geld te kunnen gaan verdienen. Dat ze geld nodig hadden voor een eigen terminal (15.000.000), dat is niet losgepeuterd. één van de investeerders zou het uitvoeren. Het terrein was al wel gepacht. Ze hadden geen enkel recht op wat dan ook. De afvaarten waren vanaf de start een groot succes, dus daarmee kun je de haven en overheden wel onder druk zetten. Toch kozen ze anders. Hun goed recht.

Er schijnen zo rond de 400.000 mensen vervoerd met een gehuurd schip van meer dan 20 jaar oud. hoeveel zou je daarmee mogen verdienen? 100 per ticket, 40.000.000 totaal exclusief de verdiensten uit vracht? Daarnaast zijn er nog tienduizenden tickets verkocht die nu niet verzilverd kunnen worden.

Het is allemaal een vage handel geweest. Wij kunnen niet weten van hoe en wat. CFO van HNL was 16 jaar CFO bij seaports. Er is heus meer aan de hand geweest dan waar de media weet van heeft.
Grandonneur schreef:een gehuurd schip van meer dan 20 jaar oud.
Dus, en.
Het was een prima verbinding. Geen onzin. Gewoon een overtocht en eten onderweg.
Of moet een schip na10 jaar naar de sloper.
En al die overige sommetje slaan natuurlijk als K. Op D.
Dat er fouten gemaakt zijn is duidelijk, maar dit soort amateurseconomie is echt onzin.
Grandonneur schreef:de media weet van heeft.
Het is overigens:
de media weet van hebben.
Peter Molog schreef:
do 07 sep, 2023 18:29
En al die overige sommetje slaan natuurlijk als K. Op D.
Ééntje. Vanuit de vrij heldere boodschap: wij kunnen het niet weten. Dus druk maken heeft geen zin.

Staat er ook hè, als je de letters leest in plaats van tussen de regels door.