Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1533 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Jan, die 40 meter schenk ik je.
Knap gevonden hoor.
Mooie weg hè.
De Wikipedia van Claudius Postumus Dardanus gaf de oplossing.
Lijkt me ook een mooie weg om te fietsen.
Nieuwe opgave:
KnipselII.JPG
Ik ruik de Alpen. Heb me blauw gezocht met "Straat onder een kerk door in ....(land)...." in Frans, Duits en Italiaans. Na veel zoeken gevonden in Laatsch, Noord-Italië.
https://www.google.nl/maps/@46.677009,1 ... ?entry=ttu
Oftewel Laudes in het Italiaans. Beurt naar Martin.
Dank je JanH. Hier is dan de volgende:
DSCF3696.jpg
Moeilijk? Het provinciewapen is alleen goud en keel.
Ik heb gezocht op ‘kerk’ maar geen bruikbaar resultaat.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 sep, 2023 00:37
Moeilijk? Het provinciewapen is alleen goud en keel.
Ik ben de NL provinciewapens even langsgelopen, maar ik zag er niet een met alleen goud en keel. Er was altijd wel een tong die dan weer azuur was. Of moet ik het buiten Nederland zoeken?
De provincie Luik is rood en geel.
Grandonneur schreef:
vr 08 sep, 2023 01:17
Ik heb gezocht op ‘kerk’ maar geen bruikbaar resultaat.
:D 'Kerk' 'wolkenlucht' al geprobeerd?

Groetjes,

Carl
In het heraldiek wordt keel bedoeld als rood.
Wit = zilver
Geel = goud
Blauw = lazuur
Zwart = sabel
Groen = sinopel

Er is maar één provinciewapen dat alleen goud en keel hebben, dat is Zuid-Holland. Klein dorpje dat met een N begint.
Niet om muggen te ziften, maar in de heraldische beschrijving lees ik: "In goud een leeuw van keel, getongd en genageld van azuur."
Dus ook azuur, en dat is niet "alleen maar goud en keel".
Heel juist Poppink, Nieuwveen bij Ter Aar. Ik bezit een prachtige kleurenfoto van de korenmolen Het Fortuin in Nieuwveen, al lang geleden in de jaren '30 van de vorige eeuw gesloopt. Op de achtergrond stond de bewuste kerktoren. De molen was een zeskante stellingmolen bovenop een vierkante onderbouw. Nu staat er een huis. Daarom wou ik die plek zien en vergelijken.
De volgende is voor jou.
(gisteravond was de website van WF uit de lucht, ook niet te zien op m'n smartphone, vandaar nu pas.)
Martin E. van Doornik schreef:
za 09 sep, 2023 09:14
(gisteravond was de website van WF uit de lucht, ook niet te zien op m'n smartphone, vandaar nu pas.)
Klopt, vermoedelijk hierdoor:

https://tweakers.net/nieuws/213404/host ... hitte.html

Mijn privé-site en diverse andere sites die ik wel bezoek hadden er ook last van.
DSC_0770.JPG
Kan vandaag niet veel uitrichten zonder computer, want ik zit de hele dag op m'n molen vanwege Open Monumentendag. Warm weer maar wel een verkoelend windje....
20230909_110804.jpg
Ergens in De Doorbraak?
JanH schreef:
za 09 sep, 2023 13:19
Ergens in De Doorbraak?
Nee.
Wel vanuit een uitkijkdinges in een natuurgebiedje.
Heb wat uitkijkdinges in Twente bekeken, maar nee, niet gevonden. Misschien buiten Twente?