Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in vliegtuig vanuit luchthaven Lissabon (Portugal) - Forum Wereldfietser

Fiets in vliegtuig vanuit luchthaven Lissabon (Portugal)

Ik overweeg einde september op Schiphol te vliegen naar Lissabon (Portugal) met fiets in bagage. Om van daar te fietsen in Portugal en Spanje (Extremadura), met terugkeer vanuit Lissabon met fiets in bagage.

Op Schiphol is het geen probleem om fiets te verpakken, aangezien je op luchthaven fietsdoos kan kopen.
Echter heb ik twijfels over het meegeven van fiets (in fietsdoos) op luchthaven van Lissabon.
Ik verkies geen speciale hoes voor de fiets meenemen. Ik kan die verpakking waarschijnlijk nergens opslaan tot moment van terugreis. Ook ga ik waarschijnlijk met metro in fiets naar luchthaven Lissabon, vanuit het centrum van Lissabon een kartonnen doos meenemen is niet handig.

Mijn vragen:
1. Weet je of ik op luchthaven Lissabon een fietsverpakking kan krijgen ? (Niet gevonden op website of eerdere bezoeken)
2. Weet je waar ik in buurt luchthaven mogelijk een fietsverpakking of grote kartonnen doos kan krijgen? Een optie is het winkelcentrum van “Parque das Nacoes” (dicht bij luchthaven), mogelijk kennen forumlezers andere locaties dichtbij de luchthaven.
3. Andere goede ideeën voor mijn fietstransport op terugreis ?

Let op: Ik wil geen tips hoe je fiets uit elkaar halen of verpakken (daar zijn genoeg andere draadjes voor). En mijn terugvlucht is ook niet vanuit Faro (waar meer voorzieningen voor fietsreizigers zijn).
In het winkelcentrum wat jij aangeeft zit geen fietsenzaak( lees grote dozen winkel) Was er eergisteren.
Zou Biclas Chiado vragen om een doos en dan met Bolt of Uber naar het vliegveld. Prijs is niet hoog.
Met welke maatschappij vlieg je? Bij de KLM is een doos niet nodig, maar volstaat een hoes. Decathlon heeft een handige hoes Deze Is opgevouwen een dun pakketje, dat gemakkelijk mee op de fiets kan. Decathlon zit ook in Lissabon.
jony schreef:
ma 11 sep, 2023 23:08
In het winkelcentrum wat jij aangeeft zit geen fietsenzaak (lees grote dozen winkel) Was er eergisteren.
Zou Biclas Chiado vragen om een doos en dan met Bolt of Uber naar het vliegveld. Prijs is niet hoog.
Had winkelcentrum 'Vasco da Gama' nog niet verder gecheckt. Goed om te weten dat dit geen optie is.
Ik kende Biclas Chiado niet. Ik ga hen contacteren m.b.t. opties voor fietsverpakking.
bert sitters schreef:
wo 13 sep, 2023 08:30
Met welke maatschappij vlieg je? Bij de KLM is een doos niet nodig, maar volstaat een hoes. Deze kun je in Lissabon kopen bij Decathlon. Is opgevouwen een dun pakketje, dat gemakkelijk mee op de fiets kan.
Ik vlieg met TAP (geen KLM). Op TAP pagina met fiets transport info wordt niet expliciet over hoes gesproken. Ik vraag het na bij TAP.

Bedankt voor alle tips.
Of je loopt na de heenvlucht in Lissabon naar buiten, steekt de doos heel casually hier in de spleet onder het viaduct en hoopt dat hij er voor de terugvlucht nog ligt.
(Niet dat ik dat gedaan heb, maar ik heb het onthouden van iemand die hier ooit zo'n truc meldde. Was dat niet één van de Marco's?)
Ik heb weleens op Google Maps een adres in de buurt van het vliegveld gezocht en vervolgens contact met de eigenaar opgenomen. Vervolgens daar mijn doos afgegeven en na drie weken de doos weer opgehaald. Ging prima. Mijn voorkeur is voor eerste nacht hotel zoeken en doos daar achterlaten. Ook weleens verpakkingsmateriaal (hoes/folie) vanuit huis opgestuurd naar hotel waar ik laatste nacht wilde verblijven. (Ik wil op de laatste dag geen stress om verpakkingsmateriaal)
Leon schreef:
wo 13 sep, 2023 10:46
Of je loopt na de heenvlucht in Lissabon naar buiten, steekt de doos heel casually hier in de spleet onder het viaduct en hoopt dat hij er voor de terugvlucht nog ligt.
(Niet dat ik dat gedaan heb, maar ik heb het onthouden van iemand die hier ooit zo'n truc meldde. Was dat niet één van de Marco's?)
Ik meen Eric Schuijt
@Frank12:

Afgelopen weekend ben ik van Lissabon teruggevlogen naar Amsterdam. 2 dagen ervoor naar de Decathlon op circa 5 km. afstand van het vliegveld gegaan en die hadden een fietsdoos/verpakking van nieuwe fiets staan en deze mocht ik kosteloos meenemen (die verpakkingen hebben ze regelmatig maar worden in de loop van de dag in de container gegooid; zorg dus dat je meteen om 10.00 uur bij de Decathlon binnenloopt... ;-)). De doos heb ik meegenomen in m'n linkerhand en zolang in m'n hotelkamer opgeslagen. Op de dag van vertrek met de doos in de hand naar het vliegveld gereden over de stoepen :-). Kost even tijd maar is prima te doen!

https://www.google.nl/maps/place/Decath ... ?entry=ttu