Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 49 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Polling schreef:
di 29 aug, 2023 23:09
La Ligna geloof ik. Jaren geleden dat ik die gezien heb!
Kan nog altijd op YouTube, hoor! Kijk ik nog er naar.
Oeps, te hard gereden en van de weg geraakt. :D
IMG_3947_klein.jpg
Waterfiets, ergens onder de rook van Rotterdam
IMG_20230910_160003.jpg
Waterfiets
ik fietste vandaag langs een bedrijf met aan het hek een bord: "Bijtende honden blaffen niet".
categorie: plaatsen met een korte naam
y.jpg
renel schreef:
vr 15 sep, 2023 19:15
categorie: plaatsen met een korte naamy.jpg
:D Kwam je vanaf x?

Carl
Een Frans plaatsnaambord, bestaat tóch echt: https://www.google.nl/maps/@49.8031103, ... ?entry=ttu
Voorzover ik het weet, is de kortste plaatsnaam van Nederland Ee bij Dokkum in Friesland, Ie in het Frysk.
renel schreef:
vr 15 sep, 2023 19:15
categorie: plaatsen met een korte naamy.jpg
Daar zullen ze in Gasselterboerveenschemond best jaloers op zijn.
En anders wel in Kolderveense Bovenboer
In Zweden heet de kortste plaatsnaam Ed.
Ed.jpg
Volgens wikipedia is er een Å in Zweden (Had Y later ook even opgezocht om te kijken of het echt was).
We gaan even door naar de Subcategorie grappige plaaatsnamen. Ik had mijn fiets bij me, dat moet even doorgaan voor "onderweg met de fiets".
Ik had Erps-Kwerps, onder de rook van vliegveld Zaventem, al lang geleden op de kaart zien staan, maar nooit gedacht dat ik er ooit zou geraken. Een reis was het ook weer niet waard. Een fotostop was het nog net wel waard.
Afbeelding
Bijpassende muziek bij de vorige foto.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZXP3m4uVfs
Dit was mijn doel een paar weken geleden. ;-)
IMG_3910_new.png
Leon schreef:
ma 18 sep, 2023 15:37
We gaan even door naar de Subcategorie grappige plaaatsnamen. Ik had mijn fiets bij me, dat moet even doorgaan voor "onderweg met de fiets".
Ik had Erps-Kwerps, onder de rook van vliegveld Zaventem, al lang geleden op de kaart zien staan, maar nooit gedacht dat ik er ooit zou geraken. Een reis was het ook weer niet waard. Een fotostop was het nog net wel waard.
"Where do you live?" "In Erps-Kwerps ..."

Beter van niet.
Ik weet niet of grappig het juiste woord is, maar ik vermaak me altijd prima als ik via het Koeienpoeppad (niet de officiële naam, maar wel de juiste) naar huis rijd en de meisjes zijn er.

Ze zijn heel nieuwsgierig:

Afbeelding

"Hmmm .. Geen Rohloff?"

Afbeelding

7684 vond het wel gezellig dat ik even langskwam, geloof ik:

Afbeelding
Leon schreef:
ma 18 sep, 2023 15:37
We gaan even door naar de Subcategorie grappige plaatsnamen. Ik had mijn fiets bij me, dat moet even doorgaan voor "onderweg met de fiets".
Ik had Erps-Kwerps, onder de rook van vliegveld Zaventem, al lang geleden op de kaart zien staan, maar nooit gedacht dat ik er ooit zou geraken. Een reis was het ook weer niet waard.
Vertel me niet dat je helemaal met de auto naar Erps-Kwerps gereden bent - een reis is dat dorp overigens inderdaad niet waard - terwijl er op fietsafstand van Nederlands Limburg prachtige plaatsnamen zijn zoals Kuttekoven, Bommershoven, Hoepertingen, Mal en Piringen? :D
De eerste drie zijn overigens deelgemeenten van de Belgisch Limburgse fusiegemeente Borgloon, wat van deze plaats de gemeente maakt met het grootste aantal gekke plaatsnamen per vierkante kilometer.
Wees gerust. Ik ben niet speciaal vanwege die plaatsnaam gereden.
Dichterbij is er inderdaad genoeg. Mol, Heks , Houthalen, Zolder, Odeur, Balen...
Ik zag vandaag fietsen in een stalling staan en hoe de wielen gespaakt zijn.
DSC_1052.JPG
DSC_1053.JPG
Dat spaken in bosjes van 4. Is dat uit zuinigheid?
Designerswielen.