Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb fronttassen diefstalbeveiliging - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ortlieb fronttassen diefstalbeveiliging

Zoiets?
Compact, licht, geen sterke beveiliging, maar waarschijnlijk voldoende om te verhinderen dat de eerste de beste met jouw tassen gaat lopen.
Goede sugestie Capo Jan zoiets inderdaad.
Inge1 schreef:
ma 12 feb, 2018 16:29
ik heb een beugelslot met losse kabel maar wil het om het net wat moeilijker te maken met een los kabelslot wat ik ook door de tassen kan lussen.
Ik vind beugelsloten altijd een stuk onhandiger dan een ringslot of een kettingslot en ik ben niet de enige ;-)
Klopt het is even zoeken naar waar het het makkelijkste past - doch kan met mijn beugelslot voorwiel en frame vastzetten en met een kabel aan de vaste wereld.
https://www.staalkabelstunter.com/rvs-s ... mband.html heel minimaal maar toch 'iets'.

https://www.staalkabelstunter.com/staal ... llend.html

Hier nog een zelfoprollende, maar misschien minder 'stevige' houder dan de abus; een zelfoprollende lijkt mij wel handig, dan kun je hopelijk voorkomen dat iemand een tas al überhaupt uit/van de bagagedrager kan tillen.
Zou het niet handiger, goedkoper en lichter zijn om (een deel van) de pak-af-lussen van de tassen af te halen in plaats van (weer) iets extra's te kopen en mee te moeten nemen?
Ok, die lussen er bv. letterlijk afknippen? bedoel je? Dusdanig dat je zelf handig weet hoe je de tassen nog wel kunt verwijderen. Indien ja, ik vind het eigenlijk wel heel erg inventief :)
en dan ook weer richting Ortlieb zelf om wellicht bij toekomstige tassen, een soort van veiligheid in de tassen te bouwen, standaard, of dat je zelf kunt kiezen voor een tas met 'ingebouwde' extra veiligheid en wat meer omslachtigheid dan waarschijnlijk, bij het verwijderen van de tassen, of dat je kiest voor tassen zoals nu, 1 klick en je tas is van je fiets.

Ik heb sowieso dan een sjorband ook door de houder van de tassen heen en drager. Ik heb wel eens gehad bij niet eens zo erge trillingen dat ik een agu tas verloor. Dat zal bij ortlieb niet zo snel gebeuren, maar ook om beschadigingen door trillingen ed. nog meer te voorkomen. Een sjorband kun je doorsnijden, maar het is iig ook weer iets wat 'vertraging' biedt en hopelijk een halt voor een 'jat'poging ed.
Het is een evidentie, maar veel hangt af van wat de potentiële dief interesseert. Wil hij de tassen of de inhoud? In dat laatste geval is er niet veel aan te doen, behalve de tassen meenemen. Met een mes snij je ze zo open...
CapoJan schreef:
do 15 feb, 2018 10:50
Het is een evidentie, maar veel hangt af van wat de potentiële dief interesseert. Wil hij de tassen of de inhoud? In dat laatste geval is er niet veel aan te doen, behalve de tassen meenemen. Met een mes snij je ze zo open...
Dat is wel een heel ander niveau van diefstal. Het (vermeende) gevaar van de pak-af tassen is dat een dief alsof er niets aan de hand is de tassen van de fiets af pakt en er in plain sight mee wegloopt alsof het de zijne zijn, iets zoals de dief die met een onderhousoveral een bank binnenloopt en zegt dat hij de kluisdeur komt onderhouden. :lol:

Op de parking van de super een tas gaan opensnijden loopt iets meer in de kijker. Een klein sneetje is niet genoeg want de kans dat er net op die plek iets verkoopbaars zit is niet heel groot, en dan moet hij het bovendien niet stuksnijden. {crimineel brein uit}
Het is toch een interessant item geworden. Ik heb zelf besloten om elke tas met een Ortlieb staaldraadje en een gelijk sluitend hangslotje aan de dragers vast te maken. In stilstand kunnen de staaldraadjes ook nog aan een extra kabel/ketting slot vastgemaakt worden.

Tijdens het fietsen kan bijvoorbeeld een "brommertje" er niet snel een tas (vooral achtertas) af jatten.

Als je met volle tassen de fiets parkeert moet je ze bij "grote angst" gewoon meenemen of ergens in bewaring geven. Met minder volle tassen en een "beetje vertrouwen" en extra kabel/ketting sloten kan je er op gokken een poosje weg te blijven.

Angst of vertrouwen is dan denk ik een beetje afhankelijk van waar je bent - stad, dorp of platteland - en of je de fiets goed in het zicht kan parkeren van een terrasje of zo.

Per persoon verschilt het natuurlijk ook of je een gokje wilt nemen Zoals eerder opgemerkt door anderen gaat het om het tegenhouden van de gelegenheidsdief. Dieven met veel tijd kan je niet stoppen !
FatherJohn schreef:
do 15 feb, 2018 13:12
Tijdens het fietsen kan bijvoorbeeld een "brommertje" er niet snel een tas (vooral achtertas) af jatten.
Ik zorg altijd dat van de achtertassen de hengsels "ingevlochten" (onder de drager of de spullen op de achterdrager) zijn zodat een gelegenheidsdief (idd op een brommer of zo) flink moet pielen om de tas te kunnen pakken.
Wij gebruiken zo'n kleine kabel met cijferslot.
Daar maken wij de tassen mee vast aan het kader en 's avonds op camping de tassen allemaal aan elkaar en/of aan de fiets. Niet superveilig natuurlijk, maar wel goed voor je gemoedsgevoel als je de winkel in gaat of in de tent kruipt.
cijferslotje.jpg
cijferslotje.jpg (13.38 KiB) 3067 keer bekeken
Dat slotje heb ik in knalgeel bij de action gekocht voor een paar euro. Ik zet er mijn prijzige racer ook mee vast als ik bijvoorbeeld een lunchpakketje koop in de super. Je knipt het vermoedelijk zo door, maar je neemt de fiets in elk geval niet zo mee. Zelfde voor fietstassen, hoewel ik die zelf gewoon los aan de fiets laat zitten.
Fedor schreef:
do 15 feb, 2018 13:35
FatherJohn schreef:
do 15 feb, 2018 13:12
Tijdens het fietsen kan bijvoorbeeld een "brommertje" er niet snel een tas (vooral achtertas) af jatten.
Ik zorg altijd dat van de achtertassen de hengsels "ingevlochten" (onder de drager of de spullen op de achterdrager) zijn zodat een gelegenheidsdief (idd op een brommer of zo) flink moet pielen om de tas te kunnen pakken.
Idd. dat doe ik ook en ik doe de sjorband over het hengsel zeg maar en trek het dan vast op de bagagedrager en op de bagagedrager sjor ik een slaapmatje vast, zodat je er niet zo snel bijkunt ed.
Vrees dat ik twee Ortlieb fietstassen kwijt ben door diefstal in Brussel op 6 maanden tijd. Stemt tot nadenken.
VAN BRUWAENE Benny schreef:
vr 15 sep, 2023 12:43
Vrees dat ik twee Ortlieb fietstassen kwijt ben door diefstal in Brussel op 6 maanden tijd. Stemt tot nadenken.
Met het standaard slotje op slot gezet?
DSC_0886.JPG
DSC_0887.JPG
Poppink schreef:
vr 15 sep, 2023 19:41
VAN BRUWAENE Benny schreef:
vr 15 sep, 2023 12:43
Vrees dat ik twee Ortlieb fietstassen kwijt ben door diefstal in Brussel op 6 maanden tijd. Stemt tot nadenken.
Met het standaard slotje op slot gezet?
Waar maak je uit op dat het om stuurtassen gaat?

Groetjes,

Carl
Sowieso zou wat meer context zinnig zijn.
Op deze manier kan ik alleen maar zeggen: jammer joh!