Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mtb fietskleding voor woon werk in de winter - Forum Wereldfietser

mtb fietskleding voor woon werk in de winter

Vraagje, voor mijn woon-werk fietstocht van 50 kilometer wil ik voor komende winter een fijn setje kleding aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een MTB setje. Niet strak, ademend en lekker licht en sneldrogend. Wie heeft er tips?
https://rab.equipment/eu/mens/bike

kost wat maar heb je wel wat :wink:
en kleding gemaakt van gore tex infinium is altijd erg fijn, ademt goed genoeg om niet drijfnat in te worden als je in het bos aan t scheuren bent en houd regen verbazend lang tegen ook al is het niet echt waterdicht
Daar vraag je nogal wat. Het maakt nogal een verschil of je in de winter met 10 graden Celsius en droog weer op de fiets gaat of met 2 graden, windkracht 6 en winterse neerslag. Ik maak zelf graag gebruik van de collectieve inkoopkracht van de wielervereniging. Daar kun je met clubkorting een kledingpakket samenstellen voor een prijs waar de winkel het voor kan inkopen. In het aanbod zit vaak goed spul en er staan dingen tussen die je nodig hebt i.p.v. dingen die de winkel graag kwijt wil.
Ik zorg ervoor dat ik kan variëren: Waterdichte wandelschoenen, regenbroek, buff, klein mutsje en wanten en onder de waterdichte jas laagjes gebruik in de winter op mijn speed pedelec. Tenen en duim blijven niet warm. Heerlijk om smorgens buiten te fietsen. En in de fietsenstalling op het werk is er ruimte in de winter 8)
Reinder schreef:
do 14 sep, 2023 18:32
Ik zorg ervoor dat ik kan variëren: Waterdichte wandelschoenen, regenbroek, buff, klein mutsje en wanten en onder de waterdichte jas laagjes gebruik in de winter op mijn speed pedelec. Tenen en duim blijven niet warm. Heerlijk om smorgens buiten te fietsen. En in de fietsenstalling op het werk is er ruimte in de winter 8)
Je noemt het toverwoord: speed pedelec.

Als het regent stap ik echt niet op m'n Poppink met een heel pakket kleding aan.
Dan neem ik m'n elektrische fiets met gewone kleding aan en er over heen een regenbroek en een regenjas met flinke openingen opzij.
Niks geen gezweet of natte kleding en mooi ontspannen onderweg.
bedankt voor de info, maar ik heb een broek van gonso gevonden bij bergfreunde. Eens kijken of deze goed zit.
Endura kleding bevalt mij geweldig.
Als winterjas heb ik een harkula gore-tex Pro jas.
100% gegarandeerd droog na een natte dag.
Voor extreme omstandigheden adviseer ik kleding voor de jacht.
Deze zijn vaak berekend op lange barre omstandigheden.
Merken zijn Fjall raven, Harkula deerhunter.

gr. Robert
Robert Winkelhuis schreef:
ma 18 sep, 2023 10:51
…extreme omstandigheden … lange barre omstandigheden…
Hallo zeg… :shock:
We hebben het over woon-werk fietsen in Nederlandse winters!
Met een paar laagjes op je torso en een lange fiets (-over) broek ga je dat in hier met die kwakkel-winters best redden.

En ja, Endura is mooie en goede kleding.

Groet,
Tom.
Ook woon en werkverkeer wil ik niet anders dan een Harkula jas.
Als het maar Goretex pro is.
Er zit wel een behoorlijk projskaartje aan vast en ook dit merk heeft meerdere lichtere en zwaardere modellen.
Bij de oksels kun je mijn jas losritsen voor ventilatie.
geschikt voor lente,herfst en winter.
Als lange broek heb ik een Endura die je onder en boven gedeeltelijk los kunt ritsen.
Geweldige broek die snel weer droog is.
Deze is niet waterdicht bij langdurige regenval .
Persoonlijk ben ik niet voor die zweterige afsluitbare regenbroeken.