Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1540 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Ik denk een witte brug/viaduct te zien waar je op staat, maar kan er verder geen chocola van maken…
Polling schreef:
wo 20 sep, 2023 09:59
Ik denk een witte brug/viaduct te zien waar je op staat
Klopt.
Polling schreef:
wo 20 sep, 2023 09:59
maar kan er verder geen chocola van maken…
Dat maken ze achter die ramen ook niet.
Ik heb je gezocht naar het type lantaarnpaal.
Aan de kabels onder aan de brug te zien is het iets in aanbouw/verbouw.
Ik heb vooralsnog te weinig Bellingcat in me om de oplossing te kunnen vinden.
De lantaarnpalen gaan je denk ik niet helpen. Door de vervorming is ook het idee van verbouwing incorrect. E.e.a. is in werkelijkheid gewoon recht.
Ziet eruit of je op een viaduct staat en vandaaruit tegen een gebouw met veel glas aankijkt.
Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn? :?
https://www.google.nl/maps/@50.8598963, ... ?entry=ttu
Ik heb de ramen gevonden. Nu nog je positie.
EDIT
Martin was me voor.
Goed gevonden Martin. De papierfabriek.
Jij bent.
Als je Maastricht hebt genoemd en aangezien die viaductenboel aan de noordkant ook eerder in Raad plaatje heeft gestaan, daardoor was het mij voor wat makkelijk.
Hier is de volgende: ook met wat ramen. Waar staat deze "mairie"?
Mairie.jpg
Tip: misschien is Huub Stapel hier langs geweest.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 sep, 2023 15:41
Tip: misschien is Huub Stapel hier langs geweest.
Zonnedael?

;)

Carl
Grappig maar wees nou serieus
Mairie de Charny-sur-Meuse ?
Een gokje: kan het plaatje niet kloppend krijgen maar heeft er wel wat van.
De kleuren lijken wel op maar geen T-ramen. Inderdaad "sur la Meuse" maar veel verder stroomafwaarts. Rechts buiten de foto staat een toren op erg dunne zuilen.
Helemaal goed, DaVinci. Heb meerdere malen in en rond Givet gefietst, de eerste keer al in 1971. Daar zette de Franse douane aan de Belgische grens een stempel in m'n paspoort.
De volgende is voor jou.
Sorry, moest vandaag werken, anders had ik eerder een plaatje kunnen plaatsen.

Volgende:
toren.jpeg
Onomstotelijk Duitsland. Het was op Google Afbeeldingen een heel gezoek naar "Wehrturm einer Stadtmauer in...." (naam deelstaat). Maar als ik de foto eens goed bekijk, is het geen vestingtoren. Links ligt nog een restant. Was het een Stadttor? Dan gevonden als: Peterturm, Rest vom ehemaligen Petertor in Kempen, Nordrhein-Westfalen. Jammer van die lelijke ramen, on-monumentaal.
https://www.google.nl/maps/@51.3620356, ... ?entry=ttu
Kempen ligt ongeveer tussen Krefeld en Venlo in. Hoe komen die rode letters Tekst Tekst op het dak? :roll:
Juist ja, de Petertum in Kempen.
Wij hebben een zondags fietsrondje van ongeveer 65 km en hebben dan een stop op de Buttermarkt bij Café Peerbooms voor Kaffee und Kuchen.
De beurt is aan Martin.
Dank je, DaVinci. Zo te zien heb je een leuke tocht gemaakt.
Hier is de volgende. Niet moeilijk, want ik heb bijna geen voorraad meer....
Zonsondergang.jpg
Kerk st Gertrud, Stockholm