Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help!! Mijn MSR buitentent is binnen een jaar versleten??? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Help!! Mijn MSR buitentent is binnen een jaar versleten???

Leon schreef:
za 09 sep, 2023 22:34
Jasperpath schreef:
za 09 sep, 2023 22:19
70 dagen gebruikt waarbij deze ca 35 dagen in de zon heeft gestaan, aangezien ik niet elke dag verder reis.
Dat lijkt me erg kort. Het zou betekenen dat je op een wereldreis van twee jaar, wat in deze vereniging een groot aantal mensen gedaan heeft (ik niet) een reeks tenten nodig zou hebben. :shock:

Ik hoop dat je er met de winkel of msr uitkomt.
Ik hoop het ook. Tijdens mijn reis heb ik nu omslachtig een nieuwe tent moeten bestellen om zo de MSR naar de winkel van aankoop te kunnen sturen voor inspectie en om zo verder te kunnen reizen. Zij hebben (waar we maar even vanuit gaan dat ze dat echt hebben gedaan) de tent vervolgens naar CJAgencies gestuurd die de garantiecheck uitvoeren voor MSR. Hieruit kwam UV aantasting naar voren...einde verhaal volgens de winkel (Veneboer). Vanuit de winkel kwam er verder geen enkele oplossing, want die blijven wijzen naar het garantie verhaal van CJAgencies. Het enigste wat ik te horen kreeg is dat ik de tent in Drachten kan komen afhalen en dat ze het garantieverhaal alleen mondeling willen toelichten :shock: . Ik ben van mening dat ik een ondeugdelijk product (maandag product) heb verkregen en vraag bij de verkopende partij om een oplossing, maar wordt afgewimpeld met een garantie verhaal van de fabriekant.
In dat geval wil je dus beroepen op de wettelijke garantie die je - even mijn eigen woorden - een produkt moet bezorgen met een redelijke levensduur.
Bij de Consumentenbond hebben ze daarvoor voorbeeldbrieven en kun je er over lezen. Ik weet niet of het in dit stadium zin heeft om je klacht op klachtenkompas te zetten. Dat is een site van de Consumentenbond waarvoor je (tenzij ze dat veranderd hebben) geen lid van de Consumentenbond hoeft te zijn. Ik zou ze eerst nog schriftelijk (e-mail) vragen om een schriftelijke toelichting, dat is wel zo netjes.
Als je met de toelichting niet tevreden bent kun je bijvoorbeeld vragen om de koop ongedaan te maken met aftrek van de tijd dat je de tent gebruikt hebt; dat is een veelgebruikte constructie bij dit soort klachten. Wat het percentage is ga ik niet schatten.

Ik moet Frank van Rijn eens vragen hoeveel tenten hij nodig heeft om tot Tibet te fietsen... :shock: NOT
Op en neer naar Santiago is dus ook goed doorfietsen...
Leon schreef:
zo 10 sep, 2023 08:38
Op en neer naar Santiago is dus ook goed doorfietsen...
Wel als je om de andere dag een rustdag neemt om je tent overdag in de zon te laten staan, ja.
Het is al eerder genoemd – het ‘geheim’ van trekkerstenten is natuurlijk dat ze doorgaans in een tas zitten als het licht is. Heeft iemand een indicatie van hoeveel zonuren producenten zo ongeveer als normale levensduur beschouwen?

Groetjes,

Carl
Heb het zelf nog niet kunnen lezen, maar hier een relevant artikel.

https://www.slingfin.com/blogs/the-beta ... sun-damage

Sta er zelf ook wel een beetje van te kijken..
Wat een vervelende situatie zeg, voor mij reden om geen Msr tent te kopen, ik heb een esvo taxus tent die ik al 34 jaar heb waar ik veel mee gekampeerd ( ook op festivals ) heb en die nu pas af is…..

Ik vind het niet kunnen dat zo’n tent nu al af is, uv of niet, moet een tent gewoon tegen kunnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Heb een nieuw tentje nodig maar deze valt dus af.

Thanx voor het delen en succes met jouw gedoe……..

Gr ej
Onze MSR Mutha Hubba gaf vorig jaar problemen, lekkage bij de naden.
Tent was toen 2 jaar oud, ongeveer 50-60 dagen gebruikt. Meestal dagelijks afgebroken en s avonds weer opgezet.

Terug gebracht naar Bever en onder garantie vervangen.

Ik zou terug gaan naar de kampeer winkel, zij moeten hem terug sturen naar MSR

Succes Anja
Als Veneboer niet wenst mee te werken, zou ik mij wenden tot MSR zelf. Er kunnen allerlei theorieën op los gelaten worden over de invloed van UV-straling. Feit is dat een degelijk tentje geschikt moet zijn voor avontuurlijk gebruik. Dat jouw tentje al na een jaar naar de knoppen is, vind ik rijkelijk vroeg.
Stuur foto's op en stel jouw probleem goed op schrift.
ik overweeg een lichtgewicht tarp aan te schaffen om directe uv straling te vermijden op mijn Vaude tent.
Na een jaar was ik met een versleten tent 100% terug gegaan naar de winkel en een nieuwe geëist of ter reparatie aangeboden.

gr. en succes.
Robert
Dat is wel heel snel voor zo'n dure tent. Mijn Vangootentje kocht ik in 2009 en is nog steeds prima. 125 euro, 2,5 kg en heel wat zomers mee op reis geweest.