Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

165 berichten
Terra schreef:
di 26 sep, 2023 16:12

Ik zag een aanbieding voor 110 euro, duur?
Vind ik wel ja. Heb er geloof ik 75 € voor betaald. Maar ze zijn vaak 2dehands te vinden en vanwege hun onverwoestbaarheid is dat geen probleem.
Oh ja, ik heb er meteen na aankoop iets meer dan 5 cm afgezaagd, veel te breed anders.


https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... loko-stuur
J de Groote schreef:
vr 22 sep, 2023 18:26

Bij de originele Honjo’s verbleken de RVS Sputterbreds uit het Warehouse in Kielwindeweer?
Goeie vraag. Aangezien ik deze Honjo's toevallig bij Marten heb gehaald, had ik ze mooi kunnen vergelijken. Niet aan gedacht. :(
In een doos gestopt.

Bijlagen

In gedachten vergeleken met een eventuele lichtere opvolger voor in de bergen (carbon ligfiets).
Ik heb het zadel weer wat hoger gezet omdat het was gaan zakken omdat er (het verkeerde) vet aan was gekomen omdat ik het (inclusief pen) even geruild met een andere fiets om de zit te proberen. Maar daar kom ik later op terug. Daarna heb ik de achterband bijgepompt en nog een mooie toch gemaakt.
Ik heb zitten vloeken en schelden op de vastgeroeste cups van een trapas uit een vervallen frame. Het is me nog steeds niet gelukt deze eruit te krijgen. Ik zou deze trapas graag deels gebruiken op mijn Giant Expedition uit 1991.

Nog beter zou het zijn als iemand toevallig een trapas had liggen, zoals een oldskool Shimano UN55, want de(r)gelijk spul is helaas nergens meer te koop. Iemand tips?
naast de nodige kruipolie misschien de vlam er op zetten? dus met een brander op het frame: dat zet uit en helpt mogelijk bij loskrijgen deel trapas (cup_?
hoogframe schreef:
di 26 sep, 2023 22:51
naast de nodige kruipolie misschien de vlam er op zetten? dus met een brander op het frame: dat zet uit en helpt mogelijk bij loskrijgen deel trapas (cup_?
Ajeto! Frame tot de cup ingezaagd ( :twisted: ), flinke lading kruipolie erover en tot slot een flinke dosis spierkracht ertegenaan en voila! Het is gelukt! De trapas is iets versleten maar minder dan mijn huidige. Ik kan weer een paar duizend km verder!
Nieuwe ketting en cassette op de woonwerk .Was nodig :oops: Oja en de banden opgepompt :)
Laatst de Koga WTS gepoetst en zojuist op de mountainbike nieuwe DMR magnesium flat pedals gemonteerd, de Shimano XT waren af…..
Morgen lekker de bossen weer in.

Gr ej
Naar Kiel Windeweer gebracht; er zat wat speling in de trapas.
Ook maar meteen om een onderhoudsbeurt gevraagd.
Derailleurpad opnieuw recht gezet. De achterderailleur schakelde al een hele tijd niet zo geweldig meer, en de laatste tijd wel heel beroerd, lichter schakelen duurde zo lang dat je echt snelheid verloor heuvelop. De laatste weken wil ie helemaal niet meer in z'n grootste (lichtste) kransje. De boel leek aardig scheef en klem te zitten. Omdat ik komend weekend naar Zuid-Limburg ga leek me dat toch wel iets wat even gefixt moest worden.

Gelijk ook wat ruimte gemaakt door een beetje van de derailleur af te vijlen.

Wat een verschil! Heeft jaren niet meer zo soepel, direct en lekker geschakeld, voelt weer als nieuw. Had ik dus veel eerder moeten doen.
Vandaag een nieuwe fiets gekocht.

Janjanssen rohnin. Santos houders en slot op gezet.

Ik weet niet waarom foto op zijn kop staat

Bijlagen

Hoi Mario,
Dat is weer een fraaie en schone fiets.
Maarre, als ik het zo uit mijn blote hooft goed herinner van dit forum koop jij wel vaak een nieuwe fiets zeg. Wat doe je daar mee? Heb je inmiddels een grote verzameling? Verkoop je ze weer? Doe je er iets anders mee?
Leon,

Ik heb die andere opgehangen aan de muur in mijn woon kamer. De een heeft behang ik fietsen. :D
Omdat het binnenweer is heb ik een wiel gedemonteerd, de naaf voorzien van nieuwe vet en het wiel opnieuw gespaakt.
DSC_1268.JPG
DSC_1267.JPG
En de video.
Als je kijkt naar de velg en het linker remblokje dan zie je dat er nog flink geoefend moet worden.
Waarom een voorwiel opnieuw spaken?
Voorbereiding voor een cursus wielspaken.
Ik heb net mijn oude vouwfiets helemaal uit elkaar gehaald. Ik heb gisteren een nieuwe vouwfiets gekocht met een shimano 7 speed naaf.

Mario
ik wil mijn voor derailleur afstellen maar 1 schroef zit muur vast. Zowel met kruis als plattekop geen beweging in te krijgen, al laten weken in de wd40, geen resulaat.
Iemand nog een tip?
IMG_1988.jpeg