Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tour de France - Forum Wereldfietser

tour de France

Hallo,

Weldra, op 19/8, vertrek ik voor een 5-weekse in Frankrijk.
Via Liedekerke, Dender, naar Schelde, 1e rustdag in Bruay sur l'Escaut.
Om vervlgens elke dag, behalve de 7e, ong 100 km te fietsen.
Via kanalen, Marne, Saone, Rhone, canal du Midi, tot Bordeaux, dan gelinkt aan WO2-plaatsen, via Limoges naar Loire, Orleans naar Fontainebleau; Parijs, naar Reims en terug via Bruay sur l'Escaut en Dender tot thuis.
Ong. 3600 km.
Ik heb al enkele van 1200 en 1600 km achter de boeg, maar dit zal het sumuum zijn.
Waarom?
Net een nieuwbouw achter de rug, er is nog wel werk aan, maar even resetten/
Ik dank mijn vrouw dat ik dieze reis mag doen, toch wel een hele tijd, maar ik ben 58 en dan nog pre gepensioneerd brandweerman, dus het kan nu, niet binnen 10 jaar.
Hierna wil ik nog wekelijkse toeren doen, Met de aito meerijden naar bv. Amsterdam met iemand en terug met de fiets.
Of Keulen, Parijs, Gijon, eender wat.
Ik wil het gewoon maar laten weten, bedankt Wereldfietser, dat ik vele verhalen heb kunnen lezen, tips gebruiken, enz...

Wie weet kom ik een wereldfietser tegen.
Hou me in 't oog, Surly ECR, met BOB-yak en Frans vlagske.
Mooie plannen, veel plezier!
Mooie tocht gewenst.

Maar best ambitieus.
Mijn ervaring. Op langere tochten een 500 km per week.
Dat is in vijf weken 2500 km.
Jij wil 100 km per dag, om dan de zevende dag bij te komen. Dat is dus 600 km per week.
In 5 weken is dat dus 3000 km.
Je schrijft dat je tocht 3600 km is. Ervaring, ja ouder type, leert dat een geplande afstand met 10% overschreden wordt. Dat is dus ruwweg 4000 km totaal.

Ik hoop dat je op tijd weer thuis bent.
Ach, plannen zij zo aangepast als het nodig is. Goede reis!
Wel mensen,
terug thuis van weggeweest.
5 weken zijn er 4 geworden, de route geheel gevolgd tot de splitsing op canal Du Midi ipv naar Angouleme (waar slecht weer werd voorspeld), naar Bordeaux, tot oversteek Gironde en dan de kust gevolgd tot Sables d'Olonne.
Vandaar ging ik dan de Loire volgen, maar dan werd het 6 weken en dat ging niet.
Als je dan 4 weken droog hebt gereden en dan geven ze hevige regenbuien, dan weet ik het wel en de kans om met iemand mee te rijden tot thuis werd gegrepen, ook goed voor mij.
In totaal toch 2400 km gereden op 4 weken, dus is enkele dagen te weinig rust, maar was ok.
Frankrijk is in mijn ogen een fietsland geworden, althans daar waar ik gereden heb.
Vriendelijke mensen, goede fietspaden.
Graag zou ik deze fietsvakantie promoten op beurzen of zo, in Belgie of niet te ver in Nederland, maar hoe pak je dit aan ?

Vanaf volgend jaar begin ik aan 3 of 4, 5 daagsen.
Met te beginnen een MTB-tocht van Dilbeek naar Bredene van 265 km, zelf uitgestippeld met 85% off-road.
Tot later
Graag zou ik deze fietsvakantie promoten op beurzen of zo, in Belgie of niet te ver in Nederland, maar hoe pak je dit aan ?
Als Ede niet te ver Nederland in is kan dat vast op de Fietsersdagen van de Wereldfietser in april 2024.
Bedankt, ik zie dat wel zitten, gecombineerd met Arnhem en Nijmegen, beetje wo2 herdenken.
Bij wie moet ik daarvoor zijn, of laat u mij iets weten aub ?

Bedankt