Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 8 oktober 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 8 oktober 2023

Hallo fietsers,
Aanstaande zondag is het weer tijd voor een Rondje Groningen. De weersvoorspellingen op dit moment (woensdag) zijn nog wat wisselend, maar het lijkt droog te blijven met temperaturen tussen 17 en 22 graden en niet teveel wind. We verzamelen zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. We fietsen dan een rondje van ong. 75 km inclusief een koffiestop bij een terras/restaurant/café. Wie fietst er mee?

Tot zondag,
Groet, Petra.
Leuk. Ik doe mee.
Hee, lekker op tijd Petra!
Ik wil deze keer wel een rondje bedenken of uit
"de verzameling" halen. Afhankelijk van de wind. Cilia
Ik sluit ook aan (voor de eerste keer).

Moet ik nog iets speciaals mee, los van fiets, helm, eten, drinken, wat geld en een goed humeur? :-)
Nee hoor Marloes, tot zondag 😃
Hoi, ik doe ook weer eens mee.
Groetjes Marianne
Ik heb helaas na mei de zomerrondjes gemist,
Maar morgen fiets ik weer mee
Kees
Ik fiets ook graag mee.
Tot morgen!
Hoi hoi,

Ook ik fiets mee morgen.
Zie jullie bij Het Peerd!

Rikie
Op weg naar het rondje. De markt doet z'n naam eer aan. Wat een lucht.
IMG_20231008_095005.jpg
De dames hadden wat overredingskracht nodig voordat we verder mochten.
IMG_20231008_110017.jpg
Hallo,
Dat was weer een heerlijk rondje Groningen. Vanmorgen vertrokken we, met enigszins bewolkt weer, met zijn tienen vanaf het plein voor het hoofdstation: Cilia, Rikie, Annelies, Gert, Rudolf, JanH, Marloes, Kees, Marianne en ik. Het werd een soort klavertje vier: eerst via Ruischerbrug achterlangs bij Beijum, door Noordwolde en door de weilanden (zie koeien op de vorige foto) naar het kanaal, langs Dorkwerd en Leegkerk om op het terras te zakken van Tante Til in Enumatil, waar we aan de cake met chocoladeperen of monchoutaart konden met koffie/thee/cola erbij.
Inmiddels begon voorzichtig het zonnetje door te breken. Na de koffiepauze langs het Lettelberterdiep, richting Leekstermeergebied, door Leek en via Terheijl en Oostindië. Ineens een valpartij waarbij er twee van ons op de grond lagen, gelukkig zonder erg. Kees pakte er even wat gereedschap bij, twee anderen doken het maisveld in voor een plaspauze en een paar minuten laten konden we voorzichtig weer verder. Vlak voor Steenbergen hadden we onze boterhammenstop, waarna we via de gaswinning, langs Norg en door Peize weer in de Onlanden kwamen waar we uiteindelijk met nog zes mensen bij de Onlanderij nog even genoten van een versnapering. Anderen gingen alvast door naar huis. Na deze tweede pauze reed ik met Kees weer naar Haren (daarmee de drukte van de 4 Mijl in Groningen ontlopend), waar JanH met Cilia, Rikie en Annelies nog even de groeten gingen doen aan het Peerd van Ome Loeks. Al met al dus een lekker rondje (van een dikke 75 km), waarvoor dank, Cilia.
Groet, Petra.
Route van vandaag, 79,9 km
Knipsel01.JPG
Knipsel02.JPG
Loes vdB schreef:
zo 10 sep, 2023 19:31
Ik fiets nooit mee naar lees altijd aan het einde van de fietsdag wie waar geweest zijn. Jullie fietsen vaak ' bloemblaadjes ' . En het is altijd leuk. Deze keer zelfs avontuurlijk! Leve afdeling Groningen!🤗
Bovenstaande quote is van de vorige maand.
Heb even de "bloemblaadjes" in kaart gebracht van de 20+ keer dat ik heb meegereden:
Knipsel99.JPG
Er zijn nog wel wat witte vlekken, mn in het westen (achter Zuidhorn) en oosten (achter Hoogezand).
Dank voor het organiseren van het leuke rondje Cilia!

Voor iedereen die nog een leuke koffiestop zoekt tijdens een rondje Pieterburen: https://www.bertjejens.com/ mijn favo plekje voor een kopje thee met taart of een originele lunch.

Voor Jan, nog de informatie van mijn kettingbladen en cassette:

De voorste kettingbladen zijn
26T 36T 48T
De cassette is
11T 13T 15T 17T 19T 21T 23T 26T 30T 34T

Ik heb op advies van Petra gewoon alle 2e zondagen in de maand geblokt. Hopelijk kan ik dan snel weer een keertje mee, want ik vond het hardstikke gezellig! 😁 (en dan zal ik me ook aan de traditie van het rondje om het paard gaan houden ;)..)