Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gevraagd bij Rohloffnaaf omgeving Eindhoven - Forum Wereldfietser

Hulp gevraagd bij Rohloffnaaf omgeving Eindhoven

Hallo collega fietsers,

Ik ben op zoek naar iemand die me efkes kan helpen met mijn vastgelopen rohloffnaaf. De schakelaar schakelt niet of nauwelijks meer (ook bij droog weer) dus ik vermoed (gezien eerdere conversaties op dit forum) dat de bekabeling oud is (rafelig) en/of vies. Of dat het probleem in de schakelknop zelf zit (te droog?).
Ik vind het leuk om zelf mee uit te zoeken, maar heb echt nog even 'live' hulp nodig en red t niet met alleen jullie fijne adviezen of filmpies. Dus woon je in de omgeving Eindhoven en krijg je hier spontaan jeukende handen van, laat het me even weten. Dan spring ik op de fiets naar je toe.

PS fiets is bijna 10 jaar oud en de naaf heeft regelmatig spoelinkjes gehad. Wel heeft ie van de winter 2 maanden in een heet en stoffig Cuba gefietst samen met mij.
Elan in Nijmegen.
Poppink schreef:
ma 09 okt, 2023 15:47
Elan in Nijmegen.
Elan in Wijchen :)

Groet,
Tom.
Ze wil niet naar een bedrijf en Nijmegen is niet in de buurt van Eindhoven. Helaas gaan mijn handen niet jeuken, te druk met andere zaken op dit moment.
Met een Rohloff naaf moet je niet zelf gaan modderen.
En als je het toch graag wilt doen: https://www.youtube.com/watch?v=xiPax01Etm4&t=6
Als dat het probleem is. Je weet nooit waar het aan schort.
De vraag is dus of het een simpele fix is, alleen de kabels wat zelf op te lossen zou moeten zijn of toch iets anders, als ze pech heeft dan zal ze toch naar Wijchen moeten, daar zit Elan tegenwoordig.

Copernicusstraat 10 in Wijchen
En als je het eventueel toch niet zelf wil doen: Bikers in Heeswijk-Dinther is dichterbij Eindhoven dan Wijchen.
Je schrijft dat de naaf 10 jaar oud is. Zo te lezen is het een probleem met het kabeltje dat naar de naaf loopt.
Het wordt aanbevolen om dit kabeltje preventief om de 30000km te vervangen. Ga gewoon naar een dealer die Rohloff verkoopt. Het is geen ingewikkelde ingreep als je dat wat vaker doet. Om zelf te doen, een lastige klus.
Dat dacht ik ook. In Ehv is vast een Koga- of Santosdealer. Die lui doen dat met de ogen dicht voor je.
In Eindhoven ken ik niet zoveel dealers met fietsen met rohloff maar doe het meeste onderhoud zelf dus ken die markt niet zo goed. In Geldrop zit John Vermeulen en die verkoopt iig Koga fietsen (verder geen ervaring mee) die zal het vast wel kunnen fixen. Voor het vervangen van kabels heb je niet veel meer nodig dan een torxsleutel, een klein inbusleuteltje, een kniptang, een lineaal en wat geduld als je 't niet zo vaak doet. Het hangt ook wel af van je ervaring met sleutelen aan je fiets, in het slechtste geval knip je de kabels te kort en moet je nieuwe bestellen.
Neem anders eens contact op met Frank van de [url=http://www.deliggendehollander.nl/] Liggende Hollander [/url] in Eindhoven.
Is dus wel ligfiets verkoper, maar heeft ervaring met Rohloff en hem kennende niet te beroerd om iemand te helpen.
Groetjes uit Estes Park- Rocky Mountains :)
renel schreef:
wo 11 okt, 2023 22:02
In Eindhoven ken ik niet zoveel dealers met fietsen met rohloff maar doe het meeste onderhoud zelf dus ken die markt niet zo goed. In Geldrop zit John Vermeulen en die verkoopt iig Koga fietsen (verder geen ervaring mee) die zal het vast wel kunnen fixen. Voor het vervangen van kabels heb je niet veel meer nodig dan een torxsleutel, een klein inbusleuteltje, een kniptang, een lineaal en wat geduld als je 't niet zo vaak doet. Het hangt ook wel af van je ervaring met sleutelen aan je fiets, in het slechtste geval knip je de kabels te kort en moet je nieuwe bestellen.
En dan heb je ook nog een inwendig of uitwendig schakelsysteem. Het inwendige systeem is zonder ervaring lastig te vervangen. Voordeel is dat je voor het inwendige systeem een voorgemonteerd setje kunt kopen.
Misschien toch eens proberen ? Als je fiets 10 jaar oud is, dan vermoed ik dat deze video je wel kan helpen. Heb het zelf gedaan op basis van deze video en dit viel wel mee. https://www.youtube.com/watch?v=GKwpd2V ... =SJSCycles. Succes ermee.
ridebike in meijel santos dealer.