Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1551 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34169 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
do 12 okt, 2023 16:05
Kan me wel voor m'n kop schieten.
Als dát maar laat!
Martin is deze ronde uitgesloten van deelname.

Waar stond ik vorige week maandag?
IMG_7781.jpeg
Je was in Leiden bij molen de Valk.
Peter heeft het goed, kermis voor de 3 oktobert kreeg laatste puntjes op i.

Aan hem de volgende raadplaat :)
Een groot deel mijn jeugd in Leiden doorgebracht, dus de Marekerk herkende ik direct. Pas daarna zag ik de molen. :-)

Ook een makkelijke:
avond.jpg
20231012_180256.jpg
Heb ik nou eindelijk de spullen bij elkaar, de zwarte kast gaf nu de geest. Kan zo naar de stort. Zit me erg tegen. Als ik met m'n vrouw (én onze katten) gewoonlijk per auto naar Zweden ging, nam ik altijd de computer van NL mee. Scherm, toetsenbord en printer zijn hier al. De zwarte kast heeft een jaar of zes onberoerd opgeborgen gestaan. Dus kan ik vanaf nu alleen maar raad plaatjes bekijken zonder te reageren. Pas dinsdagmorgen a.s. ben ik weer thuis. Ik heb ook nog geeneens lekker muziek hier. Wel wat dvd's op televisie. Bah!

Tussen haakjes; ik had molen De Valk ook meteen herkend, daar heb ik tijdens m'n molenaarsopleiding nog mee gedraaid. Ondanks zijn imposante afmetingen heerlijk licht om te bedienen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 12 okt, 2023 18:12
20231012_180256.jpg
De zwarte kast heeft een jaar of zes onberoerd opgeborgen gestaan.
Even 6 jaar Windowsupdates ophalen en installeren is op zich al een knap stuk werk voor een PC, maar hoe oud is die kast eigenlijk?
Leon schreef:
do 12 okt, 2023 19:13
Martin E. van Doornik schreef:
do 12 okt, 2023 18:12
20231012_180256.jpg
De zwarte kast heeft een jaar of zes onberoerd opgeborgen gestaan.
Even 6 jaar Windowsupdates ophalen en installeren is op zich al een knap stuk werk voor een PC, maar hoe oud is die kast eigenlijk?
Hoe dan? :roll: Ik heb geen internet hier (wel op smartphone). Het is zo'n Windows XP geval.
Leeftijd weet ik niet meer, zal thuis m'n oude agenda's moeten doorbladeren.... Laat maar....
PeterVanRijn schreef:
do 12 okt, 2023 18:04
Ook een makkelijke: avond.jpg
De brug bij Rhenen? https://www.google.nl/maps/@51.9526103, ... ?entry=ttu
Maar natuurlijk. Tijdens een minifietsvakantie met mijn dochter een hapje gegeten in Rhenen. Op de terugweg naar de camping bij Kesteren viel me op de brug het mooie licht op.
Jij bent Bart*.
Toch wel naar het relaxte Natuurkampeerterrein in Kesteren geweest, Peter (en niet de massale camping aan de overzijde)?

De markante kerktoren zette me meteen op het juiste spoor. Altijd leuk om een plaatje voorbij te zien komen waar je zelf langs bent gefietst. :D

Nieuwe ronde: voor wie is deze kerktoren een herkenningsplaatje?
Knipsel4.png
PS: Martin, succes met alle PC-beslommeringen!
Bart* schreef:
do 12 okt, 2023 20:18
Toch wel naar het relaxte Natuurkampeerterrein in Kesteren geweest, Peter (en niet de massale camping aan de overzijde)?
Wis en zeker. Heel fijne camping!
Martin E. van Doornik schreef:
do 12 okt, 2023 19:39
Hoe dan? :roll: Ik heb geen internet hier (wel op smartphone). Het is zo'n Windows XP geval.
Leeftijd weet ik niet meer, zal thuis m'n oude agenda's moeten doorbladeren.... Laat maar....
Lees deze pagina even. Je kan die computer wel gebruiken maar het internet moet je vergeten.
N.b. Met "de ondersteuning van XP stopt op 8 april" bedoelen ze NIET 8 april 2024, maar 8 april 2014 , 9,5 jaar geleden dus.
Bron: https://tweakers.net/nieuws/95260/micro ... ws-xp.html
De ongeschreven regels van Raad plaatje! staan een kleine OT-bijdrage weliswaar toe, maar ik denk niet dat het de bedoeling daar te lang in te blijven hangen.
Het is het plein van Warendorf, aan de Emsroute. Wij fietsten daar in juni.
Dat heb je goed onthouden, Polling. Voor mij was het op weg naar Berlijn. Verras ons met een mooie nieuwe plaat!
Hierbij de volgende.
1EA2DBFC-4A46-4676-942A-D44329902A58.jpeg
Rotterdam
Alexander Nevskikerk.

Edit: dacht eerst aan Duitsland maar zoeken op "zwiebelturm" leverde niets op. "russische orthodoxe kerk" wel.
Snel gevonden Jan! En ik heb het orthodoxe kruis bovenop nog wel afgeknipt, om het niet te gemakkelijk te maken. De oudste orthodoxe kerk van Nederland, las ik ergens, en zo midden in de stad in een heel kleine groene oase. Mooi!

[edit] jouw beurt dus!