Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grensovergang Gambia - Senegal - Forum Wereldfietser

grensovergang Gambia - Senegal

hoi allemaal,
mijn man en ik zouden 3 weken in Gambia gaan fietsen maar omdat we vermoeden dat we snel door dit kleine landje heen zullen zijn, dachten we ook Senegal erbij te nemen. We hebben nog geen idee hoe onze route eruit gaat zien maar we vroegen ons af waar we het beste de grens oversteken. Kunnen we dit het beste doen over kleine wegen of kan dit ook over een grotere weg ? Kan dit problemen geven aangezien, wij als Belgen, geen visums nodig hebben noch voor Gambia noch voor Senegal ? Wie weet, indien het geen problemen geeft, kunnen we meerdere keren de grens over steken. Of raden jullie dit af?
Uiteraard zijn alle tips welkom wat we zeker moeten bezoeken in Gambia en Senegal.
Hopend op jullie grote hulp
vriendelijke groeten
Danny & Ilse
Een aantal jaar geleden was ik in Gambia. Het is inderdaad zeer klein,er is 1 hoofdweg door het land met wat zijwegen.Er is niet echt veel verkeer.
Vanuit Gambia ging ik naar de Casamance, het stuk Senegal onder Gambia. Het is er zeer groen en de wegen zijn zeer rustig, makkelijk om te fietsen, zeker een aanrader

Ook al zijn al je papieren in orde, bij het oversteken van een landsgrens in Afrika heb je altijd de kans op wat problemen. Mogelijk vraagt de verantwoordelijke voor de grensovergang een financiële bijdrage, ook al ben je met alles in orde.
Standvastig nee zeggen is de eerste optie.
Als dat niet lukt kan je eventueel enkele euro's 'bijdragen'. Best heb je vooraf wat geld apart in een broekzak. Als je je portemonnee met al je geld bovenhaalt, loop je het risico dat een hogere bijdrage gevraagd wordt :D .
We zijn over een kleine grensovergang gegaan (geitenpaadje) en de reguliere weg. Beiden was eigenlijk zonder grote problemen. Maar dat is geen garantie. Er kan altijd een beambte staan die een andere idee heeft over regels. Geldt voor heel Afrika maar met de fiets zijn we altijd overal doorheen gekomen. Is lastiger als je met een voertuig een grens over wilt. Dat wil nog wel eens hoofdbrekens kosten.
hallo Marco en Frank,
heel erg bedankt voor jullie feedback, dit helpt ons al zeker verder !
Dat van die vraag van financiële bijdragen, kennen we heel goed ! Zelfs of de luchthavens bij aankomst in een Afrikaans land, beginnen ze al met het vragen naar Euro's.... maar dat hoort er nu eenmaal bij, geduldig zijn en afwachten totdat je toch verder kan....
groetjes