Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat staat er op jouw bucketlist? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat staat er op jouw bucketlist?

Fausto schreef:
za 14 okt, 2023 14:54
De achterkant is soms te zien vanuit de trein.
Leg a.u.b. even wat meer uit, anders gaat deze reactie echt nergens over.
derdekeer schreef:
vr 13 okt, 2023 21:06
Soms zijn emmerlijstjes heel simpel.
Vandaag een item afgevinkt: Welkenraedt - drielandenpunt (via knooppunten) en dan naar Luik (langs de Ravel).
Ik was nog nooit aan dat drielandenpunt geweest.
Het broodje met bockwurst was eetbaar, al was de zuurkool erg zwakjes.
De Ravel ... ja, dat was een Ravel. Je beseft wel dat je door een mooi landschap rijdt maar je ziet er niet veel van.
Het emmerlijstje is toch weer wat korter geworden!
Nog een paar weekjes, dan zijn de blaadjes van de bomen en heb je wellicht meer uitzicht 8)
LHTJoost schreef:
Polariteit schreef:
vr 13 okt, 2023 08:13
Mijn bucketlistje in random volgorde, in principe gewoon vanuit huis:
*Fietsen naar de Noordkaap en weer terug
*Fietsen naar Zuidelijkste punt Italie en weer terug
*Fietsen naar Zuidelijkste punt Iberisch schiereiland en weer terug
*Fietsen naar IJsland via de Faeroer en weer terug
*Fietsen rondom de Oostzee
*Alle Europese hoofdsteden per fiets bezocht hebben (vanuit huis)


Ik kan dus voorlopig nog wel even vooruit, en uiteraard zijn sommigen prima te combineren in 1 en dezelfde tocht :)
Mooi lijstje…zit wel wat voor mij tussen. Leuk dat het streven is om vanuit huis en terug te fietsen. Lukt me niet altijd maar heeft wel mijn voorkeur.
Ja, als het terugfietsen niet lukt, tja dan lukt het niet; simpel :lol:

En niks leuker om te kunnen zeggen dat je vanuit huis helemaal naar plaats X bent gefietst :oops:
Wat is je boodschap Polariteit?
uuhh ik reageer op jou reactie; bedoel er verder niks mee... :roll:

Volgens mij zeg ik niks raars... :shock:
Oké, dan snap ik je reactie en smileys niet maar dat maakt niet uit.
Leon schreef:
za 14 okt, 2023 15:38
Fausto schreef:
za 14 okt, 2023 14:54
De achterkant is soms te zien vanuit de trein.
Leg a.u.b. even wat meer uit, anders gaat deze reactie echt nergens over.
Ik weet niet wat Fausto bedoelde, maar je moet de trein eens nemen van Leuven naar Hasselt via Aarschot en Diest.
Dan krijgt de zin "de achterkant is soms te zien vanuit de trein" een zekere betekenis.
Ik weet niet of je het begrip "koterij" kent, maar je ziet dan vanuit de trein een magnifieke verzameling koterij aan de achterkant van huizen.
Maar misschien bedoelde Fausto iets anders :shock:
Wat staat er op jouw bucketlist?
Wat een leuke vraag.....heel veel maar veel van de ideeën worden wel wat onderbroken door de toestand in de wereld. Maar goed, voor de mensen die het ondergaan natuurlijk een veel groter probleem.
Zou graag Algerije willen doorsteken naar Mali. Hebben dat al gedaan via Mauritanie maar via Algerije schijnt nog mooier te zijn. Maar zou ook wel graag naar Santiago willen fietsen. Iets heel anders en iets waar ik nooit aan dacht maar zoveel mensen doen het dat ik ook wel eens wil meemaken hoe dat is om dat in een mooie zomer met anderen te doen. Nigeria, Tsjaad door naar CAR en Kameroen. Laatste wel geweest maar Tsjaad en CAR nog niet. Heel interessant. En Italie van Noord naar Zuid. Zoveel verschillen. Ook schitterend.
Ik zal iets bescheideners toevoegen.
Ik moet nog eens op een heldere dag de Sophienhöhe beklimmen, de 200 meter hoge hoop grond naast de grootste bruinkoolgroeve iets ten oosten van Aken.

Die koterij die je vanuit de Vlaamse treinen kunt zien ken ik. Ik vind het niet echt een fraai welkom in een welvarend land, zeker op ietwat donkere en druilerige winterdagen.
Ik heb geen bucketlist..., want dan voelen de dingen die je wilt ondernemen zo snel als "moeten" en niet als "graag willen".

Een idee dat in mijn gedachten rondzweeft is van Zuid Italië naar Nederland fietsen over zo veel mogelijk oude Romeinse wegen.

Meer concreet: volgend jaar via Santiago naar Cabo Finisterre fietsen, dan terug naar Pamplona en vandaar met de bus naar huis.
Ruud-H schreef:
ma 16 okt, 2023 12:30
Ik heb geen bucketlist..., want dan voelen de dingen die je wilt ondernemen zo snel als "moeten" en niet als "graag willen".

Een idee dat in mijn gedachten rondzweeft is van Zuid Italië naar Nederland fietsen over zo veel mogelijk oude Romeinse wegen.

Meer concreet: volgend jaar via Santiago naar Cabo Finisterre fietsen, dan terug naar Pamplona en vandaar met de bus naar huis.
Hallo Ruud,

Als je oude Romeinse wegen zoekt, zou je in Spanje de via de la plata kunnen rijden.
En is ook een Pelgrimsroute naar Santiago de Compostela (vanuit Sevilla/Córdoba).

https://en.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADa_de_la_Plata

PS, Zilverroute is een slechte vertaling vanuit het Arabisch. Juiste vertaling is kasseiweg
Ik zou graag een keer de GDMBR rijden, of een paar van de routes die Alma hier op het forum laat zien.
- Lofoten (Noorwegen)
- Noordkaap
- Rondje Oostzee / Botnise golf via noorden Zweden/Finland
- Baltische staten (eventueel gecombineerd met hierboven)
- Portugal
- Alpen over
- Italie
- Griekenland
- Schotland
- Ierland

Zuidelijke landen liever niet in de zomer. En veel van deze bestemmingen kosten toch wel veel tijd, iets wat ik momenteel niet echt heb. Ik zie wel wanneer het ooit gaat gebeuren, ik heb geen haast :)
IJsland wil ik ook nog wel eens heen, maar ik denk niet dat ik dan de fiets meeneem.
bast1aan schreef:
di 17 okt, 2023 14:24
En veel van deze bestemmingen kosten toch wel veel tijd, iets wat ik momenteel niet echt heb. Ik zie wel wanneer het ooit gaat gebeuren, ik heb geen haast :)
Wacht niet te lang met een mooie lange fietsreis. Het leven is kort.
Binnenkort afgewerkt, kan ik rustig nog wat fietsen alvorens het hoofd neder te leggen.